obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Ubee EVW 3200 hapert bij speedtest ziggo
kobus1960
@Iedereen die klachten heeft.

Plaatsing, kanaalkeuze, stabiel (dus niet snelste) signaal, omgeving enz.

Elke router heeft/krijgt hiermee te maken, de basic's.

Voorbeeld maar even dan. wij hebben de vaatwasser vervangen, RVS
geheel inbouw. De vorige was geen RVS. BAM WiFi in de huiskamer stuk
minder. Router 45 graden gedraaid, opgelost in woonkamer, boven niet.

Je hoeft ons hier niet te geloven en blijven investeren in nog meer
apparaten. Basic's aanpassen, werkt en is leerzaam. Helpless
 
Polleke
@Kobus: Ik had de router al uit de meterkast gehaald en buiten de kast gehangen, geen gezicht, maar ja wat moet je dan? Alle kanalen al geprobeerd,lease-time aangepast, enz enz. De aansluiting in de kast waar het signaal vandaan komt is al eens onderzocht, staat op nog geen 10 mtr van ons huis. De kabel die naar ons huis loopt is al eens doorgemeten, geen breuk te bekennen. Hebben al een nieuw kastje gekregen waar de binnenkomende kabel ingaat.
Ik weet wel dat er hier veel kennis zit, ook al veel van jullie tips geprobeerd, waarvoor dank. Maar ik blijf erbij dat de Ubee (in ieder geval onze) heel erg instabiel is vwb het uitzenden van het wifi-signaal, daarom nu ook die functie uitgeschakeld en proberen we het met een eigen wifi-router. Hopelijk helpt dat.
 
kobus1960
De nieuwe wint het, die ga je een andere plaats geven.
 
Polleke

Quote

kobus1960 schreef:

De nieuwe wint het, die ga je een andere plaats geven.


Hoe bedoel je? Staat die verkeerd denk je? Hij staat nu op de overloop, in het midden van het huis. Volgens mij de beste plek om alle ruimtes van wifi te voorzien.
 
kobus1960
Zou een goeie positie moeten zijn idd.
Was- machine droger in de buurt? CV ketel?
m.a.w. Veel metaal? Alles heeft invloed, helaas.
 
Polleke

Quote

kobus1960 schreef:

Zou een goeie positie moeten zijn idd.
Was- machine droger in de buurt? CV ketel?
m.a.w. Veel metaal? Alles heeft invloed, helaas.


Nee, boven zijn alleen slaapkamers. Hij staat recht boven de hal waar ook niets van apparatuur staat.
 
kobus1960
Tja. je kunt een andere router proberen, hoop dat het beter wordt.
 
briolet

Quote

kobus1960 schreef:Was- machine droger in de buurt? CV ketel?
m.a.w. Veel metaal? Alles heeft invloed, helaas.


Je vergeet archiefkasten. Boxing Mijn eerste Wifi moest ook bereik in de kelderruimtes geven. De enige plek daarvoor was in het verlengde van de keldertrap. Maar dan zaten er weer metalen archiefkasten in de weg die het verkeer richting woonkamer blokkeerden.
Resultaat: ik kwam niet om 2 Wifi zenders heen. De Ubee van Ziggo is er later als 3e zender bij gekomen, zodat ik nu overal dekking heb.

Maar een meterkast is altijd een slechte plek voor Wifi, omdat alle draden in zo'n kast, gewoon als antenne werken. En al het signaal wat daar al uit de lucht gehaald wordt, mist verderop in het huis.
 
kobus1960
Ik heb er ook 2 in totaal hoor, 1 voor woonkamer en paar slaapkamers.
1 voor nog wat slaapkamers en het terras. En nog die vaatwasser die je
weer doet rommelen met opstelling. Het is bizar gevoelig. Sad
Onze pc's / printer en laptops gewoon bekabeld.
Tikschermtroep WiFi. Angry
 
Polleke
Hmm, zit me net te bedenken dat de modem op nog geen 1.5 mtr afstand van de vaatwasser hangt. Zou dat voor een storing kunnen zorgen? Magnetron staat in kamer erachter op zo'n 2mtr afstand.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ubee EVW 3200 hapert bij speedtest ziggo', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
Advertentie