obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post je ervaringen en vragen over digitale decoders, CI+, smart cards van Ziggo. Digitale ontvangers: Horizon Mediabox GW-7400, Humax IRHD 5000c, Samsung DCB-H380r, Samsung DCB-H360r, Samsung DCB-B270r, Samsung DCB-9401r, Humax IR Fox C, Humax IR Fox Z, Samsung SMT-C1140. CI+ Modules - Digitale TV: Neotion CI+ Module, @Smit CI+ Module, Quantis CI+ Module. Digitale ontvangers - Recorders: Humax IRHD 5200c, Cisco 8485, Samsung SMT-C7140, Humax IRHD 5400c, Cisco 8455, Humax IRHD 5050c, Samsung DCB P850r, Humax PVR 9200c.
 Onderwerp afdrukken
Humax 5200c HD recorder schijfruimte besparen.
Hoefnix
Aangezien mijn TV al 20 jaar oud is zie ik toch niet het verschil tussen HD beeld en gewoon digitaal beeld.
Is het mogelijk, en zo ja hoe, om de opnamekwaliteit te verminderen om zo schijfruimte te besparen >
 
Black Tiger
Ja. Een aantal zenders zitten er dubbel op.
Als je dus van het Nederlandse pakket (de 3 publieke zenders en de commercielen) wilt opnemen, moet je even kijken op 901 t/m 910 daar zitten de zenders nog eens, maar dan in SD, dus wel digitaal maar niet HD.
Althans in regio 1111 zitten ze daar, in een andere regio zitten ze misschien op een andere plek maar ze moeten er zijn.
Dat spaart je dan schijfruimte uit.
Ik gebruik ze zelf ook voor m'n opnames, maar eerder omdat het vooruitspoelen (bij reklame's) dan soepeler gaat dan met HD opnames.
Greetings, Black Tiger
 
briolet
Maar waarom wis je de opnames niet gewoon, dat geeft ook ruimte. Wink

Als je ze allemaal bewaard, is dat natuurlijk om ze veel later te gaan afspelen. Als je TV nu 20 jaar oud is, kan het best zijn dat je tijdens het – veel later – afspelen wel al een splinternieuwe HD TV hebt.

Een alternatief is natuurlijk om er een grote USB disk aan te hangen en daar af en toe de films naar toe te kopiëren.
 
Hoefnix
Bedankt Thumbs Up

Quote

briolet schreef:

Maar waarom wis je de opnames niet gewoon, dat geeft ook ruimte.
Dan wordt mijn strenge meesteres boos Whip
Gewijzigd door Hoefnix op 14-09-2014 12:39
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Humax 5200c HD recorder schijfruimte besparen.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Humax IHDR 5500C Geen signaal Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 14-07-2020
Humax iHDR-5400C met PC verbinden lukt niet Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 08-01-2020
Humax Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 12-01-2017
Humax IR-FOX C Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 5 14-10-2016
Humax ir5200C geeft op 80 % kanalen geen geluid Algemeen : 2 25-09-2016
Advertentie