obey-robots.txt
02 December 2016, 19:01
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 44% [4 stemmen]
44% [4 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 56% [5 stemmen]
56% [5 stemmen]

Stemmen: 9
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

ubee instellen voor ftp

lvdnat
hallo allemaal
door de vele berichten die ik door lees kom ik niet verder met het instellen van de ftp

de modem die ik heb is van ziggo- ubee
de nas die ik gebruik is openmediavault

wie kan me verder helpen met n goede uit leg hoe ik de ftp instel zodat ik buiten om mijn eigen netwerk
kan inloggen op de ftp van mijn nass

Black Tiger
Allereerst heb je een poort forward nodig naar het ip adres van je NAS.
Dan is het wel belangrijk dat het ip adres van je NAS niet meer wijzigt. Om dat goed voor elkaar krijgen kun je via het MAC adres het ip van je NAS reserveren in DHCP van de Ubee.

Daarna moet er een forward gemaakt worden van poort 21 naar het interne (LAN) ip adres van je NAS.

Als dat gebeurt is kun je al van buitenaf verbinding maken middels jouw internet ip 82.75.xx.xx maar ook dat kan wel eens veranderen en nummers zijn moeilijker onthoudbaar dan een naam.

Erg handig is het dan ook om een gratis naam te maken bij een service als no-ip.org en daar je ip adres in te zetten.

Dan kun je vanaf een tweetal uren daarna je FTP bereiken via bijvoorbeeld jouwnaam.no-ip.org.

Blijft over de forward. Ik ben zelf niet helemaal thuis in de Ubee maar collega's hier weten anders wel waar het exact in de menustructuur te vinden is.
Gebruik wel port-forwarding, niet port-triggering.

Het zal er ongeveer zo uit moeten gaan zien:
local ip: 192.168.178.xx (ip van je NAS)
local start port: 21
local end port: 21
external ip: 0.0.0.0
external start port: 21
external end port: 21
protocol: TCP
description: FTP server
enabled: Aanvinken
Greetings, Black Tiger

lvdnat
deze oplossing gaat niet werken helaas.

krijg ik via filzila de volgende fout melding :

Opdracht: PASV
Antwoord: 227 Entering Passive Mode (mijn ftp IP).
Status: Server stuurde een passief antwoord met een onbestelbaar adres. Gebruikt het serveradres in de plaats daarvan.
Opdracht: MLSD

gooi ik de instellingen weg van poort-forwarding en klik alleen Gateway DMZ Host aan
dan werkt het wel alleen met filezilla
in de browser krijg ik geen mappen te zien maar een inlog op mijn openmediavault nass

Black Tiger
Jawel dat moet wel werken. Je moet dan alleen geen PASV gebruiken. Als je die namelijk gebruikt, moet je nog een tweede reeks poorten forwarden. Namelijk een range die je ingesteld hebt als pasv poorten in je NAS FTP server.
In sommige gevallen werkt direct ftp niet achter een NAT router en ben je wel verplicht om pasv te gebruiken.

DMZ is ook prima, maar dan gaan standaard alle poorten dus naar je NAS toe. Dan kun je dus ook met PASV werken.
Nadeel is dat dan alles open staat richting je nas, dus alle poorten, en je dus i.v.m. bruteforces moet zorgen dat alles wat je niet open wilt hebben op je NAS ook dicht of uit staat.

V.w.b. browsers zou je dan ook poort 21 moeten invullen achter het adres bijvoorbeeld:
http://jouwnaam.no-ip.org:21
Of dat nog gaat werken weet ik niet, vroeger moest je namelijk bij ftp altijd de url ingeven als ftp://jouwnaam.no-ip.org en dan gebruikte hij vanzelf wel poort 21.
Dit wordt vaak al door browsers niet meer geaccepteerd.
Dus het beste blijft gewoon werken met een FTP programma zoals Filezilla of Cuteftp.
Greetings, Black Tiger

lvdnat
het inloggen wilt nu wel lukken
maar de brouwsel blijft zoeken naar mappen indeling
ik heb bij ftp in de nas toestemming gegeven dat er een mapje mag gebruikt worden en het toegang recht ingesteld
dus dat staat alle goed

Black Tiger
Ik heb helaas geen idee waarom de browser dat doet. Heb je ook al eens met een andere browser geprobeerd?
Staan er in je NAS ook pasv poorten ingesteld en aangegeven dat hij pasv mag gebruiken?
Dat wil nog wel eens helpen.
Greetings, Black Tiger

lvdnat
pasv staan niet ingesteld kan ik aan vinken om dit wel of niet te gebruiken. ( hier staat het bereik al ingevuld )
en heb het al in meerden browser geprobeerd.
de Gateway Static Lease heb ik ook ingesteld

het inloggen gaat , maar dan blijft het zoeken
Gewijzigd door lvdnat op 20-09-2014 12:04

Black Tiger
Ik zou dan pasv eens aanvinken, misschien dat het dan beter gaat.

Verder zou ik het dan ook niet weten, ik gebruik nooit een browser voor FTP gebeuren. Reden daarvan is dat ik daar in het verleden al vaker rare dingen mee heb meegemaakt.
Ofwel het wilde niet werken, ofwel bij de bestandsoverdracht werden de bestanden vernaggelt etc. of het inloggen wilde niet goed werken.
Greetings, Black Tiger

lvdnat
via file zilla krijg ik de volgende fout melding :

Status: Server stuurde een passief antwoord met een onbestelbaar adres. Gebruikt het serveradres in de plaats daarvan.
Opdracht: MLSD
Fout: Verbinding verlopen
Fout: Ontvangen van mappenlijst is mislukt

Black Tiger
En dat krijg je met DMZ ingesteld naar de NAS? Da's hoogst vreemd.

Ik heb ergens gelezen dat de Ubee de pasv niet correct afhandelt waardoor er problemen kunnen ontstaan.

Maar wat heb je verandert dan? Omdat je eerst schreef dat het wel werkte met Filezilla? Alleen die PasV aangevinkt?

Kun je me eens een screenshot laten zien van die NAS FTP instellingen?

Probeer het eens met de ClassicFTP (klik) client, is ook gratis.
Eens zien wat die voor foutmelding geeft.
Greetings, Black Tiger

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ubee instellen voor ftp', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
CyanogenMod en APN voor Galaxy S3 Ziggo mobiel telefonie 3 11-11-2016 13:19
Ziggo ubee 3200 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. 5 22-10-2016 22:23
Automatische reset van Ubee EVW321B Klacht over Ziggo 8 01-10-2016 10:06
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen 43 15-08-2016 15:42
Horizon gebruiken als harde schijf voor films Algemeen 2 31-07-2016 02:22
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Zippo01:22:22
| Desmark02:19:57
| MisterSenseo03:36:52
| bertusdh04:34:58
| Black Tiger07:06:26
| Gilex08:36:05
| jlebbink10:35:34
| frankgr17:45:43
| Bitfreak20:56:02
| Hefaistos21:25:27
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan