obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Moden Nas
tulp
Hallo ik heb een synology nas gekocht maar nu moet ik mijn ziggo modem de cisco EPC3928 in brugmodus zetten hoe doe ik dat.
 
Black Tiger
Waarom moet je de Ziggo modem in brugmodus zetten? Je kunt ook gewoon port forwards maken naar je NAS toe als het de bedoeling is dat deze van buiten af bereikbaar is.

Daarnaast is het zo dat als je de Ziggo modem in brugmode laat zetten door Ziggo (want zelf kun je dat niet), je ook een aparte router nodig hebt anders is je NAS het enige apparaat wat nog bereikbaar is en internet heeft, dat zou ik zwaar afraden.

Dus ik zou gewoon zorgen dat via het mac adres het ip van je NAS gereserveerd wordt in de Cisco en de NAS hetzelfde ip krijgt en dan de DMZ in de Cisco naar 192.168.178.2 laten verwijzen. Dan heb je ook alle poorten naar je NAS toe.

Of portforwards maken, da's nog iets veiliger zelfs omdat je dan beter kunt bepalen wat wel en niet van buitenaf bereikbaar is.
Maar zoals gezegd, in brugmode laten zetten kun je alleen door Ziggo laten doen.
Greetings, Black Tiger
 
tulp
Bedankt hoe maak ik portforwards in de nas kan ik dat wel instellen heb ik gezien
 
Black Tiger
In de NAS heb je dat niet nodig.

Je zult de setup van je ziggo modem in moeten.
Via de browser naar 192.168.178.1 als het goed is.
Dan inloggen, knopje "geavanceerde instellingen" klikken.
Klik dan bovenaan op Applications and Gaming en daarna onderaan op het tabblad Port Range Forwarding (NIET triggering).

En daar kun je dan de benodigde forwards maken naar je NAS waaronder poort 80 voor web als je dat gebruikt of poort 21 voor ftp.

Of je klikt op tabblad DMZ en vult daar het ip van je NAS in dan hoef je geen forwards meer te maken, maar zoals gezegd zou ik dat afraden.
Greetings, Black Tiger
 
tulp
bedankt ga het proberen want in de synology nas moet je de netwerk wizzards uitvoeren om de poorten op te geven die je wilt gebruiken.
 
Black Tiger
Hmmz.. da's nieuw voor mij.
Welk type Synology heb je precies? Dan kan ik eens kijken wat ze weer verandert hebben.
Greetings, Black Tiger
 
tulp
Hoy ik heb de DS214play met DSM 5.0
 
tulp
ik heb ook de DS214se voor back-up daar moet je dat ook instellen in de besturing DSM5.0 of beta 5.1 moet je bij de router configuratie opgeven welke router je gebruikt. Zodat als het goed gaat je op kunt geven welke poorten je met diverse configuraties je gebruiken wilt.
 
Black Tiger
Ik ben net even in de handleiding gaan kijken, de wizard hoef je niet te gebruiken. Kan wel maar is in principe niet nodig.

Het maakt het natuurlijk wel gemakkelijker. Zoals ik het uit de handleiding begrijp maakt de NAS verbinding met de router en maakt hij dan de router instellingen voor je in orde, op de router zelf.
Vermits de Synology de router kent uiteraard.
Handig bedacht.

Maar op geven welke poorten je gebruiken wilt zou ik zoveel mogelijk gewoon standaard laten, althans voor web en ftp, om een goede werking te garanderen.
Greetings, Black Tiger
 
tulp
Bedankt gr
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Moden Nas', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Cisco 3928 moden reset constant en geeft geen verbinding Storing : 10 15-10-2013
Advertentie