obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
Wifi problemen
Zork14
Ik denk niet dat je je vergist hebt met de Cisco. De modem/router van Ubee is hopeloos als het gaat om reserveren van statische IP-adressen in de DHCP-range. Ik heb om de haverklap gedonder gehad met voor verschillende apparaten gereserveerde DHCP-adressen. Als de Ubee herstart (ook na werkzaamheden van Ziggo) kent dit broddel-apparaat (sorry heb er inmiddels geen ander woord voor) een gereserveerd adres rustig aan een ander apparaat toe. Met alle gevolgen van dien. Zo had ik een airport in bridge mode aan de Ubee gehangen met 192.168.178.10 gereserveerd in de dhcp-range. Na een herstart door werkzaamheden van Ziggo werd dit adres doodleuk aan een ander apparaat toegewezen en kreeg de airport een ander ip dat nota bene gereserveerd was voor een ander apparaat. Bingo dus, conflict! Het wordt hoog tijd dat Ziggo hier wat aan doet @webcare!!
Hoe dan ook: voor nu is de beste optie het toekennen van een vast adres op het apparaat zelf buiten de DHCP-range. Voorkomt een hele hoop gezeik!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wifi problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Advertentie