obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo-abonnees kunnen o.a. films en uitzending gemist bekijken via Interactieve TV. Met Video On Demand betaald men per film. Geschikte decoders en CI+ modules voor de ontvangst van digitale Interactieve TV: Humax IRHD 5300c, Humax 5100c, Humax IRHD 5200c, Humax IRHD 5400c, Samsung SMT-C7140, Cisco 8485. Cisco 8455, Samsung SMT-H3102d, Smit Interactieve CI+ Module, Quantis Interactieve CI+ Module.
 Onderwerp afdrukken
Rode portalknop werkt niet.
de leon
Uiteindelijk via Ziggo Community forum de oplossing gevonden.
Ik plaats hem hier. Misschien dat een ander er ook wat aan heeft. Want dit is dus de oplossing voor dit vreemde probleem.

1) stekker uit de Humax
2) coax uit de Humax
3) smartcard van Ziggo eruit.
4) stekker er weer in en na foutmelding
5) coax er weer in en na foutmelding
6) smartcard er weer in

De rode portalknop werkt weer en terugzetten naar fabrieksinstellingen is dus niet nodig.
 
de leon
Als de rode portalknop nadat de Humax van de stroom is geweest niet meer werkt, dan is dit in ieder geval zeker de oplossing.
Een andere eenvoudigere oplossing zou moeten zijn: Haal de stroom opnieuw weer van de werkende Humax die wel aan moet staan en zet hem daarna weer op stroom. Dit heb ik nog niet uitgeprobeerd en kan dus nog niet melden of dit werkt.

Ik heb ergens gelezen dat Humax wel op de hoogte is van dit vreemde fenomeen, dat de rode portalknop na stroomloos maken van de Humax ineens niet meer werkt maar dat ze er nog geen oplossing voor hebben.

Dus het devies is; Humax stand-by laten staan (hetgeen sowieso beter schijnt te zijn) en niet steeds uitschakelen met de knop op de achterkant.
Gewijzigd door de leon op 04-08-2015 22:54
 
Willem-A
Dag lezers, ik zal me even voorstellen: mijn naam is Willem.

ik heb Leon eerder laten weten dat ik Humax op de hoogte heb gebracht van dit vreemde verschijnsel, maar ben ook e.e.a. gaan uitspitten, daar ik het zeer vreemd vond dat de een er wel, en de ander er geen last van heeft. Ik heb dus wat proeven gedaan met decoders.

Maar terug stellen is niet zaligmakend, daar de rode toets na het geheel uitschakelen, of wegvallen van de spanning wederom niet zal werken, of dus soms ook wel. Hoe kan dit? En je bent uiteraard ook steeds al je zelf gemaakte instellingen kwijt.

Maar waarom heeft de een er wel last van en de ander niet? Dat antwoord is eigenlijk simpel. Toen ik n.l. de spanning van een decoder haalde die in stand-by stond, en die van een decoder in werking, merkte ik op dat de rode toets in dat laatste geval gewoon weer werkt als de decoder is opgestart. Ik heb dit meermalen geprobeerd bij enkele modellen en inmiddels hebben anderen dit overgenomen:

Is de spanning van de decoder geweest als deze in stand-by stond, schakel de spanning dan nogmaals even uit bij een WERKENDE decoder. Daarna werkt alles weer zonder andere handelingen te hoeven verrichten en instellingen te verliezen. De rode toets hersteld zich dan binnen enkele seconden.

Ik ga er nogmaals even achteraan of dit issue wellicht verholpen kan worden met een update, al is het zo natuurlijk goed op te lossen.

Mvg. Willem.

PS: daar ik elders veel plaats, zal ik hier niet of nauwelijks aanwezig zijn, maar ik wilde jullie dit niet onthouden.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Rode portalknop werkt niet.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Humax iHDR-5400C met PC verbinden lukt niet Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 08-01-2020
Advertentie