obey-robots.txt
08 December 2016, 07:03
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Stemmen: 10
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Internet verbinding valt iedere nacht weg

Maarten71
Sinds een paar dagen valt mijn verbinding met het internet iedere nacht weg.
ik heb een ABEE router (WIFI uitgezet) met daar achter een netgear router. Hoewel beide routers zijn bereikbaar kan ik niet naar het internet.
Een reset van de Netgear router verhelpt het probleem. Ik heb de configuratie de afgelopen maanden (jaren) niet gewijzigd. Het is net of er iets in het netwerk is veranderd.
Wat verder opvalt is dat de lease van de UBEE router maar op 3600 staat.
Voordat ik een nieuwe router koop zou ik uit willen sluiten dat er iets fout zit in de configuratie.
Suggesties?
Dank,
Maarten

UBEE EVW320B
HW: 3.9.2
sw: 9.9.6004
 
Zippo
Hoe heb je de netgear aangesloten op je Ubee modem?
Zit de lan netwerkkabel in de WAN of in een LAN poort van je netgear?
Zippo. Niet meer in mijn sas met Cogas.

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Oplossen van een E16, E19, of E30 melding op TV.
Log in op je Mijn Ziggo account. Ga naar Mijn Instellingen/Smartcard. Klik op de button "Herstel".
 
Maarten71
Er zit één korte LAN kabel tussen de UBEE en de Netgear. Ze hangen 'naast' elkaar. Alle andere bedrade en WIFI verbindingen lopen via de Netgear.
Mijn Sonos kan dus wel muziek van de bibliotheek afspelen (via Netgear) maar geen internet radio.
De UBEE heeft via DHCP een IP adres aan de Netgear gegeven. En deze is, tot nu toe, altijd dezelfde.
Beide hebben een totaal verschillende IP range.
 
Zippo
Maarten71 schreef:

Er zit één korte LAN kabel tussen de UBEE en de Netgear. Ze hangen 'naast' elkaar. Alle andere bedrade en WIFI verbindingen lopen via de Netgear.
Mijn Sonos kan dus wel muziek van de bibliotheek afspelen (via Netgear) maar geen internet radio.
De UBEE heeft via DHCP een IP adres aan de Netgear gegeven. En deze is, tot nu toe, altijd dezelfde.
Beide hebben een totaal verschillende IP range.


Als eerste: sla de configuratie van de netgear op! Dan kun je altijd terug naar de oude situatie.
Omdat je aangeeft "Beide hebben een totaal verschillende IP range." ga ik er van uit dat je vanaf de UBee die korte LAN kabel in de WAN poort van je netgear hebt geplugd.

Als je deze situatie wilt houden kun je deze handleiding eens volgen: Stappenplan router-achter-router Ubee.

Probeer dat eens uit. Na configuratie wel alle apparaten uitzetten en weer aanzetten.
Ben je niet tevreden dan proberen we een andere optie. Namelijk de netgear als switch.
Zippo. Niet meer in mijn sas met Cogas.

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Oplossen van een E16, E19, of E30 melding op TV.
Log in op je Mijn Ziggo account. Ga naar Mijn Instellingen/Smartcard. Klik op de button "Herstel".
 
Maarten71
Back-up; ik zal zo een back up maken
Klopt, kabel zit in de WAN poort van Net gear
Ik ga het stappenplan volgen en zal de verschillen opschrijven.
Ik ben wel benieuwd, want er is aan mijn kant niets veranderd en het heeft altijd goed gewerkt.
Wordt vervolgd.
 
Maarten71
Het stappenplan gaat over het creëren van een statisch IP adres in de UBEE en maakt verder geen melding van de router achter de UBEE. Verder vraag je om een backup van de netgear. Ik neem aan dat je een backup van de UBEE bedoeld.
Ik heb een back up van beide gemaakt.
 
Zippo
Nee ik bedoelde echt van de netgear, maar het is goed dat je ook van de ubee een backup hebt gemaakt.

Zonder statisch ip, wat de ubee uitgeeft aan je netgear, blijft configureren van achterliggende apparatuur (netgear) altijd een gok. Want door een reboot kan de netgear zomaar een ander ip adres toegewezen krijgen.

Als je dat gedaan hebt kun je het beste de wifi van de ubee uitzetten. Dit om te voorkomen dat wifi apparaten met de ubee verbinding maken. Als je namelijk alles door de netgear laat verzorgen zien de apparaten elkaar wel omdat ze in hetzelfde ip range zitten.
Zippo. Niet meer in mijn sas met Cogas.

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Oplossen van een E16, E19, of E30 melding op TV.
Log in op je Mijn Ziggo account. Ga naar Mijn Instellingen/Smartcard. Klik op de button "Herstel".
 
Maarten71
Ik heb inmiddels de wijzigingen met succes doorgevoerd.
Heb eerste het stappenplan gevolgd en, hoewel dat werkte kreeg de Netgear nog steeds het DHCP IP adres.
Ik heb daarom de WAN settings in de Netgear gewijzigd naar een static ip. Dat heeft volgens mij wel het nadeel dat ik zelf de DNS servers moet managen.
Bijzondere waarneming; ik had eerst het verkeerde static IP adres in de Netgear ingevoerd en dit werkte ook.
Nu staat alles zoals het hoort en het werkt. Wat is precies de impact van die DMZ instelling in de UBEE?
Dank voor je hulp. ik kijk het even 48 uur aan en kom dan weer terug of alles ok is.
 
Zippo
De DMZ in de ubee zorgt ervoor dat het ip adres wat hieraan gekoppeld is niet te maken krijgt met beperkingen. Oftewel het is nu niet meer nodig in de ubee port forwards aan te maken, alles wordt nu door de netgear verzorgd.
Zippo. Niet meer in mijn sas met Cogas.

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Oplossen van een E16, E19, of E30 melding op TV.
Log in op je Mijn Ziggo account. Ga naar Mijn Instellingen/Smartcard. Klik op de button "Herstel".
 
Maarten71
DMZ; dank voor de uitleg. Ik heb een regel voor port forwarding in de UBEE staan, die zal ik dan ook verwijderen.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet verbinding valt iedere nacht weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
internet+telefoon Algemeen 22 02-12-2016 11:55
geen internet wel wifi Klacht over Ziggo 2 06-11-2016 17:14
Geen internet/WiFi/telefoon en geen zender Net5 Klacht over Ziggo 15 07-10-2016 01:55
Storing internet en telefoon Storing 2 04-10-2016 14:53
KLACHT afwikkeling storing internet telefoon En TV Klacht over Ziggo 6 25-09-2016 02:20
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| MisterSenseo04:21:40
| Black Tiger05:48:16
| fblemans07:37:11
| Puma08:09:12
| Matty08:16:03
| Zippo10:22:12
| Bitfreak11:23:21
| emiliovisser11:40:04
| buijs11:45:20
| Justin2313:10:01
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan