obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
IP adres vast zetten; o.a.van NAS en mediaplayer
hocker
Ik heb last van steeds wisselende IP adres in de router UBEE 3200.
Kan ik deze vast zetten?
 
Zippo
Het korte antwoord is NEE!
Je krijgt namelijk van ziggo dynamisch een ip toegewezen.

In de praktijk echter blijft je ip adres gelijk tenzij er werkzaamheden aan het netwerk zijn geweest.

Ook koppelt ziggo het mac adres van je netwerkadapter aan het ip adres. Veranderd je mac adres dan veranderd vaak ook je ip adres.

Dus verschillende apparaten rechtstreeks aansluiten op het kabel modem levert wisselende ip adressen op.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
hocker
Wellicht ben ik niet al te duidelijk geweest.
Het gaat om de ipadressen die in of door de router aan NAS,Mediaplayer etc. worden gegeven.
Wanneer ik de mediaplayer configureer krijg ik automatisch het ipadres voor de player
en dat wil ik vast zetten
 
Zippo
Ah inderdaad dat kon ik uit de vraag niet opmaken.

Je kunt in het configuratie scherm van je router dhcp ip reserveringen doen voor verschillende apparaten Zo krijgen ze altijd hetzelfde ip adres.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
mesa57
En anders kun je op ieder apparaat het IP adres instellen, maar dan wel buiten de dhcp range van de router.
 
hocker
Bedankt; het is inmiddels gelukt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'IP adres vast zetten; o.a.van NAS en mediaplayer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
wijzigen wachtwoord email adres Algemeen : 6 11-01-2020
Ip adres. Camera’s Algemeen : 9 19-11-2017
Kan geen IP adres verkrijgen Storing : 11 24-07-2017
Kan ik mijn externe ip-adres veranderen? Hardware instellingen : 11 11-06-2017
Horizon box loopt vast na lang aan staan op radio Klacht over Ziggo : 3 09-04-2017
Advertentie