obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Verliezende verbinding met Rockstar servers
BaldadigeAnton
Hallo heren,

na maanden (eigenlijk meer dan een jaar) van alles geprobeerd te hebben en Rockstar gecontact te hebben weet ik niet meer wat ik nog kan doen. Zo nu en dan speel ik een spelletje met vrienden en mijn broertje. Sinds 2013 heb ik GTA Online vaak zat gespeeld op de PlayStation3, zowel bij mijn ouders thuis (KPN abonnement, 2013-10-xx), bij mijzelf thuis1 (Ziggo, 2013-10-xx), bij mijzelf thuis2 (Ziggo, 2014-02-xx) en weer bij mijzelf thuis1 (Ziggo, 2015-01-xx), waarbij (ISP abonnement, vanaf jaar-maand-dag). Daarnaast speel ik GTA Online nu op de PlayStation4, geprobeerd bij mijn ouders thuis (KPN abonnement, 2015-03-19), en bij mijzelf thuis1 (Ziggo, 2015-03-20). Data zijn "sinds data" te nemen.

Ervaringen met GTA Online (bekabeld en wifi)
Bij mijn ouderlijk huis heb ik nooit problemen gehad, enkel de DNS naar de google DNS gezet (8.8.8.8, 8.8.4.4), tevens open DNS en KPN DNS
Bij mijzelf thuis1 op 2013-10-xx niet echt problemen gehad afgezien van de launch van de online van GTA, tot een paar maanden later er toch wel connectie problemen begonnen te komen; hieronder later de specifieke verbindingsproblemen (modemtype zal ik nog nagaan, router was een Sitecom).
Bij mijzelf thuis2 op 2014-02-xx eigenlijk altijd problemen gehad (modemtype/routertype was de EVW321b van Ubee), Ziggo DNS, Google DNS, Open DNS.
Bij mijzelf thuis1 op 2015-01-xx, 2015-03-19 eigenlijk altijd problemen gehad (modemtype/routertype was de EVW321b van Ubee, ik kokhals eigenlijk al van het uitspreken van de naam van dit ding), Ziggo DNS, Google DNS, Open DNS.

De bepaalde errors die ik telkens mag lezen
"Connection to the session lost due to an unknown network error. Please return to Grand Theft Auto V and try again later."
"Timed out Loading Session. Return to GTA V and try again later."
en for i = 2 to playeramount "Player " name(i) " Left" (oftewel elke speler gaat uit de server, terwijl het eigenlijk zo is dat enkel ik als speler de connectie verlies en alle andere spelers zitten nog bij elkaar in de server, makkelijk na te gaan als je met vrienden speelt). Deze laatste is het meest hardnekkige aangezien ik 2-5 minuten in een zogeheten Freemode met mensen kan zitten voordat ik eruit word gestoten. Dit zal ik direct even toelichten. Een Freemode is een gametype waarbij je met maximaal 16 (GTA: O op PS3) en 30 (GTA: O op PS4) kan spelen waarbij ieder moment iemand eruit kan en kan joinen (mits het maximum van 30 niet is bereikt). Dit is dus anders wanneer je bijvoorbeeld in een andere (gesloten) gametype gaat zoals missies/deathmatches/etc., want deze zijn toch redelijk stabiel. Dus hieruit concludeer ik dus dat het aan de vele aanvragen tot verbinding zou moeten liggen en dat de UBEE dan denkt "aanval, blokkeren die lui". Zie kopje "Oorzaken?".

Wat ik heb gedaan/geprobeerd
Ik heb alles geprobeerd wat ik maar op het internet heb kunnen vinden, of het nou door Rockstar zelf is gezegd, of dat ik het op fora heb gelezen (Ziggo, Rockstar, GTA, andere..). Om er maar enkele te noemen:
UPnP uitgezet in de Router [*1], in combinatie met static lease
Port Forwarding [*2], in combinatie met static lease
Firewall op High, Medium, Low, Off
PS3, PS4 in DMZ modus gezet

Oorzaken?
Wat kan het dan toch zijn? Ik begon een beetje te speculeren, want ik vond het vrij merkwaardig dat ik er gewoon uitgeknikkerd leek te worden. Misschien waren er wel geblokkeerde ip-nummers vanuit Ziggo, maar dat leek mij apart want daarvoor gebeurde het wel erg vaak en ik heb geen idee of Ziggo dit daadwerkelijk doet. Toen kon ik mij wat herinneren van het thuis2. Als iemand zijn PC opstartte viel heel het internet gedurende een minuut of twee weg bij alle computers. Daarvoor liet ik in 2014-03 een Ziggo monteur langskomen om ernaar te kijken. Hij wist er niets aan te doen toen ik het kon reproduceren. Later kwam ik er wel achter dat de medebewoner een tiental VPN verbindingen in zijn netwerkcentrum had staan (een thuiswerkapplicatie had dit gedaan, normaliter hoor je er maar een te krijgen maar blijkbaar was de app bedroevend geprogrammeerd).

Hoe dan ook, bij mij thuis1 (2015-01-xx) kwam ik er ook achter dat ik bij het opvragen en laden van een server list in ARMAIII (via Steam) heel het internet eruit donderde. Hierbij was het geval dat er teveel ping aanvragen werden verstuurd naar een server en er (blijkbaar) te veel info dan weer binnen kwam (corrigeer deze gedachte als ik er naast zit). Een oplossing was om in het register de maximum ping amount vanuit Steam aan te passen. De reden werd op fora gegeven dat enkele routers "verouderd" ofwel "te lage kwaliteit" zijn of iets dergelijks, ik had mij er wat meer op ingelezen maar is niet echt meer blijven hangen. [*3] Zou het dan toch dit of iets soortgelijks zijn?

Ik ben toch nog maar verder gaan onderzoeken of er andere onderliggende redenen zouden zijn, bijvoorbeeld of poorten wel goed opengezet werden door de Ziggo router. Na het een en ander op onze Nederlandse fora gelezen te hebben zag ik dat de Ziggo router niet altijd goed forward. Dus via GRC de shield up gerund en zag dat er veel poorten op stealth stonden, zal vast wel een reden hebben. Daarna heb ik de poorten die de PS4 en GTA: O gebruiken in de custom port scan ingevoerd op GRC.com (nadat ik GTA: O had gestart) en zag dat alle poorten gesloten stonden. Lijkt mij toch heel apart, maar kan dit niet komen omdat ik dit vanaf mijn PC controleer terwijl de PS4 de poorten gebruikt? Er wordt daarentegen wel naar de externe IP gekeken, dus misschien klopte deze scan dan wel? Ik weet het niet meer. Zouden jullie nog adviezen hebben? Het liefst ga ik niet tot bridgen over want ik wil toch echt zonder aanschaffing van een tweede apparaat (tenzij Ziggo dit zou vergoeden) poorten kunnen forwarden.

Tevens heb ik ook nog Syslog Watcher gerund op mijn PC en via de remote log heb ik vanaf de router van alles naar mijn PC doorgestuurd en zag ik toch dat er heel veel op mijn "geopende" poorten geblokkeerd wordt, met name 80 en 443. Na wat uitzoeken zag ik op fora dat deze definitief uitstaan vanuit Ziggo. Kunnen jullie hierover meer vertellen?

In ieder geval bedankt voor de moeite, als er nog vragen zijn hoor ik het graag.

Vriendelijke groet!



Extra/Bijlages
[*1] ook leuk: Ziggo monteur @ "thuis2 op 2014-03-xx" wist mij te vertellen dat dit niet werkte; dit was bij mij "thuis2" ook een soort van workaround om wegvallende wifi te fixen (waarvoor hij langs kwam), werkte natuurlijk voor geen ster. Eerste zaad ervaring met het onding genaamd Ubee EVW321b.
[*2] de forwarded ports:
TCP Ports: 80, 443, 465, 983, 1935, 3478-3480, 5223 en 10070-10080
UDP Ports: 3478-3479, 3658, 6672, 10070 en 61455-61458
[*3] ping flooding:
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=4487-YUOC-6922
This indicates that your router or modem is getting flooded when receiving pings from servers. To resolve this issue:

Look for a firmware update for your router and/or modem that may resolve the issue.
If no firmware update is available, set Steam's Internet Connection speed to a lower setting to reduce the speed that the server list populates. This setting can be changed in Steam, in "Steam>Settings" under the "Downloads" tab.
If this still fails to resolve the issue, you may artificially limit the speed at which the list populates. To do so:
Go to Start > Run and type in: regedit.
Navigate to: HKEY_CURRENT_USER\Software\Valve\Steam\.
Create a new string value registry setting named CafeRate.
Give the CafeRate regkey a value of 10000 and progressively decrease the value until the issue is resolved. A rate of 3000 should be considered the minimum value.
If you are still unable to resolve your issue, you should strongly consider replacing your router with a higher-grade model.
 
Black Tiger
Lang verhaal, heb er zelf zo ook geen oplossing voor, behalve dat je nooit via wifi moet gaan gamen, via kabel is gewoon altijd sneller en stabieler.
Maar dat heb je ook gedaan lijkt me uit het verhaal naar boven te komen.

Even een sprookje uit de wereld helpen:

Quote

Tevens heb ik ook nog Syslog Watcher gerund op mijn PC en via de remote log heb ik vanaf de router van alles naar mijn PC doorgestuurd en zag ik toch dat er heel veel op mijn "geopende" poorten geblokkeerd wordt, met name 80 en 443. Na wat uitzoeken zag ik op fora dat deze definitief uitstaan vanuit Ziggo. Kunnen jullie hierover meer vertellen?

Ja, dat is misschien een antieke post waar je dat gelezen hebt. Die poorten worden helemaal niet door Ziggo geblokkeerd, althans niet als je ze als forward ingesteld hebt en zelf dus een server hebt draaien die van deze poorten gebruik maakt.
Dat Ziggo die poorten zou blokkeren is dus een broodje aap verhaal.

Wat ik van horen/zeggen heb is dat die 321b dingen niet zo lekker werken als de Ubee UVW3200 bijvoorbeeld. Maar dat is dus van horen/zeggen, weet zelf niet of dat ook zo is.

Dan nog ter duidelijkheid.
Scannen met GRC moet je uiteraard altijd naar je externe ip doen.
Je kunt van buitenaf namelijk geen private ranges scannen. Wink
Maar hoe dan ook moet je altijd je externe ip scannen bij sites die je poorten controleren.
Je kunt ook eens deze proberen:
http://www.openpoorttest.nl/

Quote

Dus via GRC de shield up gerund en zag dat er veel poorten op stealth stonden, zal vast wel een reden hebben.

Ja dat heeft een reden. Stealth wordt gegeven als de poort niet gesloten is (dus wel open of geforward is) maar de achterliggende service niet draait en dus feitelijk niet bereikbaar is.
Stel je maakt een forward naar poort 80 en je hebt je webserver niet draaien, zal GRC stealth aangeven voor poort 80.
Start je de webserver, zal hij open aangeven.

Het is wel raar dat GRC dan de custom poorten die wel geforward zijn, als gesloten ziet terwijl je de game wel hebt draaien.
Als de game al niet als server werkt, zou dat feitelijk dan ook als stealth moeten worden aangegeven, dus dat is wel vreemd.

Misschien dat een collega admin of andere mensen die ervaring hebben met een 321b nog duidelijkheid kunnen verschaffen in jouw probleemsituatie.

Ik vraag mij overigens af waarom je 80, 443 en 465 hebt geforward. Heb je zelf een webserver draaien? En waarom poort 465? Want dat is een mail SSL poort.
Ik zie dat wel op een site staan over GTA, maar daar staan bij de xbox weer andere poorten waaronder een inkomende DNS poort.
Lijkt me allemaal erg onnodig voor een game, dat soort poorten.
Poort 80 schijnt voor usb headsets gebruikt te worden dus daar kan ik me nog wel iets bij indenken.

Overigens las ik op een officiele playstation site nog het volgende:

Quote

PlayStation®3 Remote Play
The port number that is used by remote play is TCP Port: 9293

Die zie ik bij jou nergens terug komen in de forwards. Kan dat misschien een oorzaak zijn van het probleem?

Die info komt hier vandaan:
https://support.us.playstation.com/ap...mes-online

Staan ook nog andere poortnummers van PSN die ik bij jou niet terug zie.
Wil overigens niet zeggen dat het altijd nodig is, zelfs die support sites hebben het wel eens mis. Wink
Greetings, Black Tiger
 
BaldadigeAnton
Goedenavond Black Tiger!

Ten eerste bedankt voor je reactie en de moeite. Ik zal het één en ander even toelichten.

Quote

“Ja, dat is … broodje aap verhaal.”

Oké bedankt, het leek mij inderdaad ook een beetje apart. Daar kijk ik dan niet meer naar.

Quote

“Wat ik van horen/zeggen heb is dat die 321b dingen niet zo lekker werken als de Ubee UVW3200 bijvoorbeeld. Maar dat is dus van horen/zeggen, weet zelf niet of dat ook zo is.”

Ja, ik vind het in ieder geval vrij apart dat ik bij twee verschillende adressen gezeik met die dingen heb. Een vriend van mij heeft overigens ook geen goed woord over voor de 321b, met name zijn gehele verbinding valt te veel weg en hij wordt ‘helemaal gek om telkens dat klote ding te resetten’. Om nog terug te komen op het feit dat er bij mijzelf thuis1 (2013-10-xx) een sitecom router stond, dit was een WL-351. Eigenlijk nooit de persistente problemen gehad die ik nu dus heb. In deze router heb ik dus echt nooit iets hoeven te forwarden om het werkende te krijgen (static ip is iets wat ik eigenlijk wel altijd doe).

Quote

Dan nog ter duidelijkheid ... eens deze proberen: http://www.openpo...

Oke dat is dan ook helemaal helder. En ik heb inderdaad meerdere poortscan sites geprobeerd, maar telkens zag ik dat de poorten uit stonden (uiteraard wanneer GTA: O draaide en ik hoste dan wel client was).

Quote

Ja dat heeft ... hij open aangeven.

Verhelderend, dank.

Ik hoop dat collega's of andere mensen met dezelfde ervaringen op de thread reageren, ik probeer ook nog wel op de officiële ziggo fora wat te posten.

Ik vraag mij overigens af waarom je 80, 443 en 465 hebt geforward. Heb je zelf een webserver draaien? En waarom poort 465? Want dat is een mail SSL poort.
Ik zie dat wel op een site staan over GTA, maar daar staan bij de xbox weer andere poorten waaronder een inkomende DNS poort.
Lijkt me allemaal erg onnodig voor een game, dat soort poorten.
Poort 80 schijnt voor usb headsets gebruikt te worden dus daar kan ik me nog wel iets bij indenken.

Quote

Overigens las ik ... wel eens mis.

Op de Rockstar site worden deze poorten aangegeven om te openen bij problemen. Zal wel aan behoorlijk wat diensten liggen waarvan GTA: O gebruik maakt. Het is wel apart maar aangezien ik het werkende wil krijgen probeer ik het gewoon.

Het is inderdaad voor de PlayStation3 anders, maar voor die console heb ik het maar opgegeven (overigens is die ook verkocht) aangezien ik nu de PlayStation4 heb aangeschaft. Dus die poorten zijn niet meer van belang.

Ik vind het wel apart dat de DMZ mode ook niets teweegbrengt. Normaliter zou ik dan een open verbinding moeten hebben met het internet, maar blijkbaar is dit niet het geval.
 
BaldadigeAnton
Ik heb nog wat anders gevonden, hoewel ik weinig zin heb om extra geld uit te geven voor een oplossing. http://community.eu.playstation.com/t5/Ondersteuning-PSN/PS4-GTA-Online-connectie-problemen/td-p/22966227 .
Hier zegt de topic starter dat hij het heeft opgelost door een router achter de ubee te zetten en de befaamde bridge modus toe te passen (ik zou dan ook de wifispots uitschakelen maar daar maak ik toch nooit gebruik van). Ik vind het wel extreem raar dat dit de enige oplossing is en Ziggo niet gewoon een voorraad betere routers (of modemrouters) hebben liggen voor de mensen die problemen ondervinden met de (refurbished) standaard modemrouters die Ziggo aan klanten uitlevert.

Eigenlijk moet ik nu dus een nieuwe router kopen om het op te lossen? Dan zou ik dus vanuit de LAN1 poort (Ubee EVW321b) een ethernet kabel naar de WAN poort (nieuwe router) moeten leggen zodat de bridgemodus naar wensen werkt; zo ja dan is het nog acceptabel dat ik alsnog vier vrije LAN poorten op de nieuwe router heb, afgezien van de €60,- die ik kwijt zal zijn aan een N750 of iets dergelijks.

Maarja, hoe dan ook, als iemand nog wat ideeën heeft dan hoor ik het graag! Nogmaals bedankt voor de moeite!

edit1. Ik kan natuurlijk eerst even kijken of ik de oudere router in bridgemodus kan zetten (dus de WL-351 waar ik nooit problemen mee had), dan kan mijn zuurpruim modus tijdelijk uit.

edit2. Vind ik wel heel erg jammer want vanuit mijn nieuwsgierigheid voelt dit als een verlies; ik ben ongelooflijk benieuwd naar wat ervoor zorgt dat (anderen en) ik dit soort problemen met de Ubee en EPC routers hebben. Komt het door het algoritme waarop de router packets behandeld? Ziet de router bepaalde verbindingsaanvragen als aanvallen [4*]? Betekent dit dat de router verouderd is? Of is het van slechtere kwaliteit dan een 3 jaar oudere (duurdere) WL-351 router? Heeft Rockstar het networking gedeelte van het spel nou zo raar geprogrammeerd waardoor er te veel aanvragen of informatiestromen tussen clienten en de servers zijn?

Verder gezocht en uiteindelijk ben ik via google searches van "router flooding", "cheap router flooding" naar "cheap router gta online" gegaan en heb ik een mooie link gevonden van iemand die zich voordoet als "network engineer" (hoewel het het internet is neem ik het maar voor waarheid) en legt uit hoe het GTA: Online gedeelte werkt (adhv STUN, http://en.wikipedia.org/wiki/STUN) en wat er verkeerd kan gaan als ISP's via een ander principe (bijvoorbeeld CGN) werken of dat STUN niet volledig ondersteund wordt (de modemrouter hoeft overigens niet eens duur te zijn om STUN te ondersteunen, dus UBEE=cheap hoeft niet eens zo te zijn). Met het oog op hoe GTA: Online werkt, zou het best eens kunnen zijn dat ziggo en GTA:Online niet helemaal samengaan. Het is interessant om te lezen dus ik zal mij er eens in verdiepen mits ik tijd genoeg heb. Voor de geïnteresseerden is hier de link; let wel, er wordt gesproken over US ISP's:
https://support.rockstargames.com/hc/communities/public/questions/202863506-How-do-you-Port-Forward-GTA-online-on-a-PS3

Overigens zal de uitleg en mogelijke oplossingen van deze "network engineer" voor mij dus helemaal niets doen, aangezien zelfs DMZ niet lijkt te werken tussen mijn Ubee en PS4.

edit3. Ook hier wordt uitgelegd hoe de Rockstar cloud werkt in samenwerking met hun spellen: http://www.reddit.com/r/gtaonline/comments/21yqew/gta_online_servers_explained/

[4*] Gezien hoe de verbindingen tussen de "peers" werken denk ik toch echt dat hier mede het probleem ligt. Door de informatie uitwisseling tussen de verschillende peers en het niet of slecht ondersteunen van het STUN principe door de UBEE modemrouter zou de uitvallende verbinding verklaard kunnen worden.
Gewijzigd door BaldadigeAnton op 10-05-2015 13:24
 
Black Tiger
Ik heb zelf wel wat netwerk kennis, maar niet zo diepgaand als een netwerk engineer. Internet is ook netwerk overigens, dus dat maakt verder niet weinig uit.

Het is wel verbazingwekkend dat DMZ niet werkt, dat zou wel moeten.
Ik zou eerst 2 dingen proberen.

1.) DMZ mode met eigen router, zorgt dat alles goed aangesloten en geforward is in de router qua poorten.
Klik als laatste daarna nog eens bij de instelling voor DMZ op "opslaan" of "save" in de Ubee, en dan even zien of dat helpt.

2.) Dat betreft edit 1. Probeer eens of dat werkt. Want feitelijk zou dat te allen tijde moeten werken.
Zoja, dan wil ik best nog wel even Webcare op dit topic attenderen, zodat zij er eens naar kunnen kijken. Misschien is er gezien alle pogingen, dan toch nog wel bereidheid een ander model Ubee modem naar je toe te sturen of wat men tegenwoordig dan gebruikt.
Greetings, Black Tiger
 
BaldadigeAnton
Tsja ik ben dan een (werktuigbouwkundig) ingenieur in opleiding, maar helaas geen netwerkkundige. Ik vind het overigens wel erg intrigerend, het netwerk en hoe het werkt, maar ik weet er helaas niet enorm veel van af, vandaar het topic hier.

Wat betreft punt 1.) heb ik al weet ik veel hoe vaak geprobeerd. Logischerwijs klik ik altijd op apply, save of wat er toepasselijk is. Tevens heb ik ook al de modemrouter gedurende een minuut van het stroom afgehaald na een verandering als dit; voor poorten is het wel irritant om telkens na het "enablen" of "disablen" van (alle toepasselijke) poorten de modemrouter te resetten.

2.) Ik ga inderdaad maar eens kijken of de bridgemodus uitsluitsel geeft. Vooralsnog wil ik eerst even kijken naar een andere oplossing dan de modemrouter vervangen o.i.d., want ik ben redelijk vastberaden om het zonder al te veel rompslomp op te lossen Grin.
 
Black Tiger

Quote

Logischerwijs klik ik altijd op apply, save of wat er toepasselijk is.

Zolang je dat als laatste gedaan hebt, is dat wat ik bedoelde.
Heb hier al eens gehad dat alles juist was aangesloten en geforward en het werkte toch niet, na een firmware update van de router die ik er zelf achter heb gehangen.
Het nogmaals op "Save" klikken bleek voldoende te zijn.
Maar ik ga er van uit dat je die volgorde ook al geprobeerd hebt in dat geval.

2.) Als de bridgemode een positief resultaat oplevert zijn er slechts 2 oplossingen, ofwel modem/router vervangen, ofwel zo laten en de eigen router er achter houden (of nieuwe eigen router).
Dat geeft de minste rompslomp. Ik zal in elk geval voor je duimen.Thumbs Up
Greetings, Black Tiger
 
BaldadigeAnton

Quote

Black Tiger schreef:

Quote

Logischerwijs klik ik altijd op apply, save of wat er toepasselijk is.

Zolang je dat als laatste gedaan hebt, is dat wat ik bedoelde.
Heb hier al eens gehad dat alles juist was aangesloten en geforward en het werkte toch niet, na een firmware update van de router die ik er zelf achter heb gehangen.
Het nogmaals op "Save" klikken bleek voldoende te zijn.
Maar ik ga er van uit dat je die volgorde ook al geprobeerd hebt in dat geval.

2.) Als de bridgemode een positief resultaat oplevert zijn er slechts 2 oplossingen, ofwel modem/router vervangen, ofwel zo laten en de eigen router er achter houden (of nieuwe eigen router).
Dat geeft de minste rompslomp. Ik zal in elk geval voor je duimen.Thumbs Up


Sinds dat er een Sitecom 300N als router fungeert (de Ubee EVW321b is in bridge modus gezet, routerfunctie uit) heb ik geen klachten meer. Het "grappige" is dat de Sitecom 300N een tijd geleden door Ziggo werd geleverd als modemrouter. Het lijkt dus te zijn dat het gewoon toeval is dat deze Sitecom het wél doet (gezien de vele berichtgevingen van gebruikers met problemen met de Sitecom) en de Ubee het gewoon slecht deed. Van de gebruikers die geen problemen hebben zien we natuurlijk geen berichten online verschijnen.

(Natuurlijk heb ik mazzel dat ik een router nog had liggen maar anderen hebben minder geluk; ik vraag mij dus echt af hoe Ziggo ertegenover staat als anderen dezelfde klachten hebben en de enige werkende oplossing is om de modem-router in bridgemodus te zetten zonder dat zij een goede tweede router hebben. Zo ken ik namelijk zelf twee mensen die dezelfde problemen ondervinden en niet een tweede router hebben.)
 
Black Tiger
Tja dat durf ik niet te zeggen hoe Ziggo er dan tegenover staat. Maar het is natuurlijk wel zo dat hoe meer mensen hier een klacht over indienen bij Ziggo en voor een oplossing vragen, hoe meer kans er is dat Ziggo ook door heeft dat er echt een probleem is met dit type Ubee.

In elk geval bedankt voor de terugkoppeling, fijn te horen dat het bij jou momenteel wel weer werkt. Hopelijk blijft dat ook zo.
De anderen adviseer ik echt te klagen, of eventueel als het kan ook te reageren in dit onderwerp (vermits ze ook een 321B hebben), dan kan ik eventueel Webcare er op wijzen.
Greetings, Black Tiger
 
Zippo
Vluchtig dit onderwerp gescand.
Bekende problemen met de Ubee zijn o.a. dat de hardware firewall nog wel eens de verbinding "dicht" wil knijpen. Zet deze firewall uit of tenminste op de laagste setting.
Gebruikt de router een ECO mode? Dat wil ook nog wel eens zorgen voor wegvallende verbindingen.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verliezende verbinding met Rockstar servers', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Slechtontvangst kerkomroep via Ziggo verbinding Storing : 34 19-11-2017
Wegvallende verbinding Storing : 3 25-01-2017
wegvallende verbinding Storing : 6 06-05-2016
Cisco 3928 wel verbinding WiFi; geen internet Storing : 5 07-03-2016
storing bij Ziggo Meel servers Storing : 5 04-02-2016
Advertentie