obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
DNS server reageert niet
Dotter
Onze zoon heeft toentertijd de router geïnstalleerd; weet dus niet of hij DNS server handmatig ingevuld heeft. Verwacht het eigenlijk niet, gewoon de DNS server van Ziggo. Zal dat eens aan hem vragen.

Maar als ik op de computer handmatig andere dns servers instel (eentje van Google en eentje van open DNS) krijg ik gewoon goede verbinding. En met de DNS server van Ziggo heb ik een tijd wel verbinding ( kan best wel een paar uur tot een dag of wat zijn) en dan valt internet weg en krijg ik de melding DNS server reageert niet. Resetten van modem en router geeft weer (een tijd lang) verbinding. Er is verder niets veranderd aan mijn instellingen; niet in router, niet op computer. Het heeft altijd prima gewerkt.
 
Black Tiger
In dat geval zou ik gewoon eens de DNS servers die wel werken (eentje van Google en eentje van Open DNS zoals je zegt) in de router instellen. Dan zou je ook van het probleem af moeten zijn als die wel goed blijven werken zoals je zegt, toch?

Het kan misschien ook een beveiligingsinstelling in de router zijn. Eerst maar eens zien wat de zoon zegt.
Greetings, Black Tiger
 
Dotter
zoon zegt dat hij de router eens een keer opnieuw zal installeren :-)

Het is ook geen echt issue, want met de dns servers handmatig ingesteld op de computer werkt internet prima.
Wil ik op de tablet tv kijken (komt niet vaak voor), dan stel ik weer de dns server van ziggo in en refresh ff modem en router.
Ik vind dit probleem alleen zo vreemd; heb hier nog nooit last van gehad voor de fusie.

In ieder geval bedankt allemaal voor de tip om de alternatieve dns servers in de router in te stellen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DNS server reageert niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Humax iHDR-5400C met PC verbinden lukt niet Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 08-01-2020
Advertentie