obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Ubee modem in bridge mode zetten
toonzo
Hoi,

Ik wil m'n Ubee modem in bridge mode zetten en mijn Fritzbox erachter zetten. Ik kan in m'n modem komen en deze optie aanzetten maar ik heb het nog niet gedaan omdat ik de gevolgen nog niet weet.

Als mijn modem in bridge mode staat werkt telefonie (ziggo bellen) dan nog wel via dit modem? En moet ik wifi dan nog uitzetten op de Ubee of gaat deze dan vanzelf uit? Ik wil wifi van de Fritzbox gebruiken. De netwerkpoorten op het Ubee modem blijven wel werken in bridge mode neem ik aan? (Voor internetverbinding naar de Fritzbox).

Ik wil Voip bellen met de Fritzbox en de analoge lijn van Ziggo (via Ubee modem) gebruiken via de splitterkabel de Fritzbox in.
Ik heb al bedacht hoe dat zou moeten (dankzij dit forum).

Het gaat me naast het voip bellen ook om een stabielere wifi verbinding met de Horizonbox. De Horizonbox bij de tv zou dan verbinding moeten maken via wifi met de Fritzbox

Wie weet het antwoord of dit allemaal gaat werken in bridge mode?
 
mesa57
In bridge mode blijft telefonie van Ziggo gewoon werken.
Voip bellen is wat anders,
 
Black Tiger

Quote

De netwerkpoorten op het Ubee modem blijven wel werken in bridge mode neem ik aan? (Voor internetverbinding naar de Fritzbox).

Als het goed is blijft er eentje werken voor de verbinding naar de Fritzbox.

Voip zou ook gewoon moeten blijven werken omdat dit vanaf de Fritzbox geregeld wordt. Aangezien de Ubee in bridge staat, kan de Fritz rechtstreeks contact naar buiten maken en heb je geen forwards nodig.

Ik heb een gelijksoortige situatie maar heb de DMZ optie van de Ziggo modem gebruikt om alle verkeer naar de Fritz door te sturen. Dat was een bewuste keuze voor dingen die ik zelf doe.
Via bridgemode zal dat nog eenvoudiger werken als het goed is.
Greetings, Black Tiger
 
toonzo
Ik heb wifi op de Ubee uitgezet en deze in bridgemode gezet. Daarachter de Fritzbox 7340 via WLAN poort aangesloten.

Met de splitterkabel van de Fritzbox ook de analoge telefoonlijn van de Ubee naar de Fritzbox aangesloten. Werkt ook goed, net zoals het voip bellen. Alle uitgaande gespekken gaan via voip en alle binnenkomende gesprekken via de analoge lijn komen ook netje binnen.

Was even wat met de instellingen spelen maar nu heb ik alles via de Fritzbox lopen zoals ik het graag wilde hebben. Met de Ubee als router lukte dat toch steeds niet helemaal goed. (misschien eigen gebrek). Horizonbox is nu via wifi ook op de fritzbox aangesloten.

Aardig om nog even te vermelden is dat naast LAN 1 de andere netwerk aansluitingen van de Ubee ook blijven werken in bridgemode.

Misschien heeft iemand hier ooit nog wat aan: naast de info op dit forum ook online nog wat leesvoer gevonden over de Fritzbox achter een ziggo modem: http://www.techtesters.eu/pic/AVM7490/avmziggo.pdf
 
Black Tiger
Allereerst fijn te horen dat je het werkend hebt gekregen en dank voor de andere info. Die heb ik even vluchtig bekeken. Hoe je Ziggo telefonie op de Fritzbox werkend kunt krijgen heb ik hier op het forum ook al beschreven.
De handleiding in die link is alleen van toepassing als de Ziggo modem in bridgemode gezet wordt.
Wil je hem in router mode zetten dan moeten er andere keuzes gedaan worden, die ook hier op het forum terug te vinden zijn.

Maar in elk geval handig stukje documentatie voor mensen die dat op die wijze willen aansluiten. Met afbeeldingen erbij werkt toch altijd wel wat eenvoudiger als je iets moet instellen. Dank voor de link.Thumbs Up

Quote

Aardig om nog even te vermelden is dat naast LAN 1 de andere netwerk aansluitingen van de Ubee ook blijven werken in bridgemode.

Hier heb ik wel een vraag over. In welke vorm blijven deze werken? Welk ip adres krijg je als je daarop iets aansluit? Een Ziggo extern ip adres of toch een intern (local lan) ip adres.
Lijkt me wel interessant om te weten.
Greetings, Black Tiger
 
toonzo
Ik heb de overige netwerkaansluitingen van de Ubee alleen even getest of ik het internet op kon met de browser. Dat lukt. Ik heb verder geen tests uitgevoerd.

Ik kan bijvoorbeeld niet via de lan aansluitingen van de Ubee in de Fritzbox komen, daarvoor moet ik echt verbinding maken met de de Fritzbox zelf.

Voor mij is het voldoende omdat ik net een lan poort tekort kwam en nu dus een extra aansluiting van de Ubee kan gebruiken om m'n Qbox (slimme energiemeter) in de meterkast mee aan te sluiten. De rest gaat via de Fritzbox.

Black tiger nog bedankt voor jouw info op dit forum. Dat was nuttig om mijn voip verbinding goed werkend te krijgen. Het gebruik van de splitterkabel was essentieel voor mijn Fritzbox 7340.
 
Black Tiger
Bedankt voor de terugkoppeling. Ik heb namelijk het idee dat je dan op een tweede poort ook een extern ip krijgt, en dan loop je wel het risico dat dit ook weer gaat uitvallen omdat je feitelijk maar 1 ip per adres zou mogen hebben.

V.w.b. de info elders op het forum graag gedaan. Heeft mij ook even puzzelen gekost en waarom iedereen opnieuw het wiel laten uitvinden als je gewoon ook je ervaring kunt delen. Wink
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ubee modem in bridge mode zetten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Bin-file van compal-modem wijzigen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 25-12-2018
settop box modem Klacht over Ziggo : 3 09-05-2018
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
Advertentie