obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Probleem met coax aarden?
Job1974
Ik heb onlangs een nieuwe televisie aangeschaft, en nu voor het eerst dtv via de CI+ module. Maar ik zit eigenlijk vanaf het begin al een probleem wat ik niet goed opgelost krijg:

Na aansluiting prima beeld en sterk signaalkwaliteit. Maar na ongeveer uurtje begint het beeld op alle kanalen te blokken en haperen.
Rare is: bij checken van de aansluitingen (geen issues) bleek probleem ineens verholpen. Tot een volgend uur later.

Ik heb alle verbindingen tot aan ziggo aansluitpunt doorlopen . Vandaag 10m nieuwe kabel gekocht om eens TV direct met groene aansluitkabel te testen), maar ook dan herhaalt het probleem.

(overigens, tweede TV met box doet het wel prima).

Nu lijkt het met aarden van de mantel te maken te hebben. Als ik de coax bijv even uit de wcd haal en weer terug stop, is het issue weer verholpen.
Maar dit probleem heb ik dus zelfs met de nieuwe kabel direct aan de groene aansluitpunt van Ziggo.

Wat kan ik hier nu nog verder aan doen?

Paar vragen: ik heb nu een TV splitter (meerdere getest) direct aan de groene kabel hangen. Klopt die opstelling, monteert ziggo dat niet af in een soort WCD? Kan bijvoorbeeld mijn tv/kabel nu wel goed zijn mantelspanning kwijt, als de tv direct aan groene kabel hangt?

Weet dat er mantelstroomfilters bestaan, kunnen die het probleem oplossen?

Of moet ik gewoon zelf de mantel gaan aarden, met apart draad oid? (ik denk dat ik dat elke keer zelf onbewust doe als ik de connectors aanraak bij ontkoppelen).

Zou het issue ook kunnen komen door defect in tv/module? of klinkt dat onlogisch..


Alvast dank voor hulp!
 
Matty
Hoi Job,

Zoals ik lees heb je aardig lopen testen iets wat ik zelf ook zou doen alleen zou ik d aansluiting die op de groene kabel zit (Het aop) nooit zelf eraf halen.

Even terug naar je probleem, een andere tv met box doet het uitstekend ik neem aan dat die het wel langer dan een uur goed doet.

Ik zou om uit te sluiten dat het de bekabeling of iets is de tv proberen bij de buren aan te sluiten of in de winkel waar je hem gekocht hebt en hun het probleem laten zien.

Als de tv/ci+ het daar ook nog steeds niet goed doet vermoed ik toch dat het probleem eerder in de tv/ci+ ligt dan aan de bekabeling ligt.

Succes en ben benieuwd naar de oplossing.


Matty
 
Zippo
Gebruik je stekkers met randaarde?
Merk je een tinteling in je vingers/handen als je met de stekkertjes prutst?
Zo'n tinteling betekent dat niet alles goed geaard is.

Begin eens in de meterkast, daar zit al een aansluiting voor de aarde. Leg b.v. de mantel eens aan dit aardpunt. Zelf heb ik een tratec antenneversterker in de meterkast. Deze heb ik geaard.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Job1974
Dank voor de reacties!

De oude TV met box doet het inderdaad gewoon goed, de nieuwe TV met box trouwens ook. Nieuwe TV met CI+ alleen niet.
Zou kunnen dat de Coaxingang in de TV misschien niet helemaal goed is... Dan zou ik inderdaad eens TV bij de buren moeten aansluiten.

Vanvond eerst maar eens gaan aarden. zal even testen oof ik die tinteling voel.
Merk ook dat de storing steeds erger wordt als ik niets doe, van paar blokjes na een uur, tot totaal gescrambeled 20min later. Als ik dan kabel even ontkoppel en terug stop is het direct weer perfect.

Ga nog maar weer eens aan de slag zo Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Probleem met coax aarden?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Coax kabels type Hardware instellingen : 2 04-01-2019
Coax Kabel Algemeen : 6 06-03-2018
Upstream probleem naar Kerkomroep.nl Storing : 11 21-11-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
Chromecast audio probleem WiFi, draadloos netwerk : 1 13-10-2016
Advertentie