obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
wfi aan-uit activeren
Matty
Beste Peter,

Ik vind het een beetje kort door de bocht om te zeggen dat ziggo je verplicht om een eigen router aan te sluiten.

Als ik het goed begrijp is enkel een knopje op je modem (wat normaal voor het uit en aan zetten van de wifi) niet functioneert, een knopje wat bijna op geen enkel ander modem zit.

Via de web interface is wifi ook aan en uit te zetten wanneer je dat wil dus de functie welke je wil kan wel maar dan via een web interface in plaats van een knopje.

Ik ben benieuwd welke router je nu gebruikt?

Met vriendelijke groet

Matty
 
peter70
Beste Matty,
Ik gebruik een TP-link router. Zou het niet zo moeten zijn, dat je als klant van Ziggo zelf mag kiezen wanneer je je wifi aan-of-uit zet?
Ik wil niet de hele dag wif (=straling) om me heen hebben, maar alleen op de momenten die ik kies!
En zit er daarom niet dat knopje op? Nu hangen er 2 apparaten in de meterkast (1 modem met uitgeschakelde wifi, en 1 router met een wifi-uitknop). Dat zou toch anders moeten?
een groet,
Peter
 
Matty
Hoi Peter,

Ik snap jou standpunt ook wel, echter kun je altijd de wifi uitzetten via de webinterface.

Ik weet uit ervaring dat er ook modems zijn uitgegeven vroeger die een standby knopje hadden aan de zijkant en dat als iemand zijn stofzuiger in de meterkast zette dat hij dan per ongeluk dat knopje indrukte waardoor er geen internet meer was.

Dit zijn natuurlijk problemen die voorkomen waardoor een bedrijf een beslissing neemt om een bepaalde feature uit te zetten, er zullen dan altijd mensen zijn die wel weten wat ze doen en waardoor het voor hun lastiger word.

Vandaar dat ik zei dat ik niet vind dat ziggo je verplicht om een extra router aan te sluiten daar kies je zelf voor omdat het wel kan wat jij wil met het apparaat maar dan niet via het knopje maar via de webinterface.

Groeten

Matty
 
miker
Wat een onzin is dit. Een goed product softwarematig slopen om wat sukkels met een stofzuiger, of wat voor domme reden dan ook, te faciliteren? Waar ben je dan als professioneel bedrijf mee bezig. Je zou je gebruikers gewoon wat beter moeten opvoeden, of te woord staan zodat ze het leren. Dat knopje op dat modem zit er niet voor niets. Nu ontneem je gebruikers een goed werkende functionaliteit van een product. Waarom nou gewoon mensen zelf niet laten bepalen of ze wifi elke dag aan en uit willen zetten middels dat knopje? Hun huis, hun straling, hun dagelijkse actie met dat knopje. Erg onprofessioneel.
 
briolet
Voor je onzin roept, moet je eerst kijken wat er gebeurd. Als je in de officiƫle Cisco handleiding kijkt, zie je al dat ze bij deze knop de toevoeging "optioneel' gebruiken EPC3928.pdf.

Dus Cisco geeft zelf al aan dat het niet de bedoeling is dat deze knop altijd moet werken. Verder geeft TS niet aan of de WifiSpots ook aan staan. Zo ja, dan is het geheel logisch dat deze knop niet kan werken.
 
miker
Tuurlijk, die handleiding heb ik ook wel gezien. Wat dat (optioneel) daar betekent wordt helemaal nergens duidelijk. Optioneel dat gebruikers de knop kunnen gebruiken of de webinterface? Optioneel of de knop wel of niet op de uitvoering van het modem zit? Maar ook nergens staat dat cisco die knop daar heeft geplaats zodat die optioneel wel of niet kan werken. Totale onduidelijkheid dus wat de handleiding betreffende deze term, tenzij je het paginanummer kan aangeven waar dat staat. Dus waar haal je deze kennis vandaan?

De knop werkte wel toen ik modem kreeg, tot een paar maanden daarna deze niet meer werkte en ziggo verklaarde dat middels een firmware-update gedaan te hebben als 'service'. Waarschijnlijk om te voorkomen dat gebruikers, die het allemaal niet zo goed snappen met dat knopje, de helpdesk bellen. Maar dan wel andere gebruikers die die knop wel gewoon willen kunnen gebruiken opzadelen met extra handelingen en een minder compleet werkend product. Als dat niet de reden is, wat is dan wel de reden? Zou die knop gewoon moeten werken dan? Is er geen firmware release-informatie van 2e helft 2013? Zo'n wijziging zou daar toch in vermeld moeten staan evt met reden? Of met welke instellingen werkt die knop dan wel of niet? Dan pas ik die aan. Hier wifispots uit, heeft hier niets met werking ja/nee van die knop te maken. Overigens geen klacht over de werking van dit modem als geheel, maar alleen dat knopje en die zogenaamde service.
 
Black Tiger

Quote

maar alleen dat knopje en die zogenaamde service.

Zoals ik al eerder aangaf ligt het er maar aan op welke wijze je dat bekijkt.
Met meer dan dik een half miljoen abonnee's zal het voor de meesten vermoedelijk handig zijn.
Dat afgezet tegen een grote minderheid die dan technisch wat verstandig zijn zoals jij en ik bijv. is dat voor diegenen misschien een klein nadeel.
En als je dan gaat kijken naar hoeveel mensen zo'n knopje echt met regelmaat gebruiken, zijn dat slechts enkelen op die grote aantallen abonnee's. Men kan gerust spreken van een miniem nadeel. De meesten hebben die optie niet eens.

Kortom, je kunt niet iedereen happy maken en soms moet een provider gewoon doen wat voor de meerderheid handig is. Temeer daar het knopje optioneel gebruikt kan worden en andere door Ziggo verstrekte modems die functie niet eens hebben.
Voor hetzelfde geld wil je straks snellere wifi en krijg je een Technicolor modem en daar zit het ook niet op.
Greetings, Black Tiger
 
Matty

Quote

miker schreef:

Wat een onzin is dit. Een goed product softwarematig slopen om wat sukkels met een stofzuiger


Sorry dat ik het zeg maar toevallig heb ik dat van dichtbij meegemaakt en het betrof niet een paar mensen maar rond de 55 op 1 dag in het hoogtepunt en dat meerdere dagen lang.

Daarbij vind ik het nogal kort door de bocht om ze dan maar als sukkels te bestempelen.
 
Black Tiger
Hij bedoelt met "sukkels met een stofzuiger" de thuisgebruikers zonder kennis van zaken, niet de firmware makers.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wfi aan-uit activeren', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Activeren Technicolor modem Klacht over Ziggo : 3 26-05-2016
kan wifispots al ruim twee weken niet activeren. Klacht over Ziggo : 4 26-04-2016
Mediabox wil gewoon niet activeren Klacht over Ziggo : 4 07-08-2015
smartcard activeren Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 07-05-2014
Advertentie