obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
router problemen
Jajo
Beste forumleden,

Ik heb een Cisco EPC3925 van ziggo.
Deze staat in de meterkast buiten mijn appartement, waarvan ik het wifi signaal niet of nauwelijks kan ontvangen in mijn appartement.

Ik heb mijn PC op de werkkamer aangesloten op de op de wan poort wan poort van de Cisco.
In de woonkamer heb ik een netgear switch en vandaar een UTP kabel getrokken naar één van de LAN poorten van de CISCO.
Op de switch heb ik mijn Tv en Apple TV en mediaspeler gezet.
Ik kan geen UTP kabel trekken van de werkkamer PC naar de woonkamer.

Nu heb ik een Netgear R6250 router die wil ik voor een wifi signaal in huis gebruiken voor de laptop en in de woonkamer plaatsen.
Hoe sluit ik deze aan zodat de aangesloten Netgear router volledig in bestaande netwerk wordt opgenomen.
En dat ik een op de Netgear router aangesloten externe HD met films en muziek kan vullen vanuit de werkkamer.

Graag een eenvoudige uitleg, daar ik goed ben met netwerkenHelpless

Mvgr Silvi@
 
Matty
Beste Silvi@,

Je zegt zelf je bent goed met netwerken.

Ik zou zeggen sluit je netgear router aan op bridge mode op je switch en probleem opgelost toch?

Je kan ook je externe hdd met films en muziek aansluiten op je switch dan heb je al meteen wat je wil hebben.


Succes

Matty
 
Jajo
Hoi Martty,
Oeps het woordje "NIET" vergeten te tikken.BlushBlush

Ik heb gedaan wat je schreef in je antwoord.
Als ik je goed begrijp moet ik dan vanaf de Cisco LAN poort (WAN poort gaat naar mijn PC) eerst naar de de Switch en dan naar de Netgear LAN-poort?
Ik ben eerst gegaan naar Netgear WAN-poort en vanaf de LAN-poort naar de switch ???

Wil je er ook eens bij vermelden welke poort (WAN of LAN) gebruikt moeten worden?

Als ik de Netgear in bridge mode zet dan vraagt hij naar de SSID en wachtwoord van de Cisco, dat heeft er toch niks mee nodig?
Hij moet toch een eigen Wifi signaal uitzenden???

Je ziet ik NIET goed in netwerken!

Groet
Silvi@
 
Matty
Beste Silvi@,

Een vergissing zit soms in een klein woordje en een zin krijgt inderdaad een andere betekenis als er een woordje NIET instaat Smile

kan gebeuren...

Oke NIET goed in netwerken dan schakelen we over op Jip en Janneke Taal Smile

Zowel de Cisco als je Netgear zijn beide routers (Routers hebben hun eigen netwerk) een Switch is niets meer dan een verdeeldoos (maken deel uit van een bestaand netwerk.)

Door een Router in bridge mode te zetten is het eigenlijk een soort verdeeldoos maar dan met draadloos erbij (word dus ook deel van het al bestaande netwerk (daarom vraagt je Netgear in bridge mode ook om de gegevens van het al bestaande netwerk van de Cisco (Zodat hij hetzelfde netwerk blijft en niet apart))

Omdat jij graag van al je apparaten onderling gebruik wil kunnen maken gebruiken we dus maar 1 netwerk, want de communicatie tussen 2 netwerken is nogal aparat en vraagt behoorlijke kennis van zaken en 1 foutje en dan werkt het gewoon niet, en waarom zou je dat willen immers je wil dat alle apparaten elkaar kunnen zien en werken onderling.

Vandaar dat de enige router de Cisco blijft.

Op de Cisco zitten 4 aansluitingen (Deze zijn alle 4 hetzelfde welke poort je gebruikt maakt niets uit).
Op de switch is dat hetzelfde
Echter bij de netgear sluit je vanuit je switch de kabel aan op de Wan (inkomende poort) aan.

Netgear in bridge mode (ssid en wachtwoord opgeven) en SURFEN maar !! bestanden delen films vanaf een nas bekijken etc. alles zit in 1 netwerk dus vanaf je pc kamer naar de woonkamer is geen probleem de Cisco regelt het allemaal.

Succes

Matty
 
Jajo
Hoi matty,

Bedankt voor je reactie.

Wat je schrijft heb ik zo ongeveer gedaan, met als enige verschil dat ik vanaf de Cisco naar WAN-poort van de Netgear router ben gegaan en toen naar de switch.
Dus niet zoals ik uit jouw verhaal begrijp, eerst naar de switch en dan naar de WAN-poort Netgear router.
Zou dat nu de fout geweest zijn?

Moet ik ook DHCP op de Netgear uitzetten of hoeft dat niet in Bridge modus?
De externe schijf aansluiten op de switch is dat beter als aansluiten op de Netgear router?

Moet de PC de Netgear router en externe hd meteen zien of duurt dan een paar minuten?
Bij mijn vriend b.v. duurt het op zijn Windows laptop soms een paar minuten eer hij zijn router met daarop een externe HD ziet. (raar toch)

Alvast dank voor de antwoorden Thumbs Up

Groet Silvi@
 
Matty
Hoi Silvi@,

Je kan de router en de switch beter andersom aansluiten.

Kan soms heel even duren voordat wintendo in de gaten heeft dat hij meer kan dit komt omdat windows niet continu het hele netwerk afzoekt naar veranderingen.

Matty
 
Jajo
Oké Matty,

Toch nog één vraag is het uitzetten van DHCP op de Netgear nodig of niet.

Silvi@
 
Matty
Beste Silvi@,

Bij mijn weten (99%) zeker schakeled hij de dhcp automatisch uit.

Anders gewoon even proberen.

Matty
 
Jajo
Thumbs UpThumbs Up
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'router problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Router aanschaffen?? WiFi, draadloos netwerk : 3 01-02-2018
Problemen POP accounts Storing : 6 28-08-2017
Problemen met Port Forwarding. Algemene computer en software vragen. : 11 26-06-2017
Ziggo Connect Box wifi problemen Apple / Windows Algemene computer en software vragen. : 5 07-01-2017
Advertentie