obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Zonder zorgen gebruik maken van internet. Dat kan met Internetbeveiliging van Ziggo.
 Onderwerp afdrukken
Internet-veiligheid horizon
gabriel1949
Beste lezers, Nu zie ik op mijn Windows 10 computer en ook in de app. Tablet S en Smartphone Note 3 meerdere Wi-Fi netwerken
zoals:
hoofdingang welke de code heeft van wat er op het modem staat
dan een adres voor "Horizon"
dan nog een voor CromeCast2

als de betaalde software McAfee Live Safe geïnstalleerd is op de computer en op de Tablet en Smartphone -- Hoe wordt dan Horizon en Chromecast beschermd Immers de software zit niet in het Modem lijkt mij............ zal wel dom van mezelf zijn
maar ik waarom zou een "Horizon" niet beschermd hoeven worden ---

Men moet duidelijk virussoftware hebben op de Computer c.q. laptop en waarom dan niet op een Horizon .....!
 
Matty
Beste Gabriel,

Hoe zal ik dit eens uitleggen Smile

Ik ga een Thermostaat als voorbeeld nemen eentje die je vanaf je mobiel kan veranderen.

Uiteraard zit hier beveiliging op en is het ook een mini computer daar de thermostaten tegenwoordig "smart" zijn ze weten dat als jij zegt het moet om 06:30 20 graden zijn dan stoken ze het huis eerder warm en zorgen er dan ook voor dat het een aangename 20 graden is.

Uiteraard zijn deze apparaten gevoelig voor hack pogingen en men zou logischerwijs denken aan anti virus en anti malware software. (Ik zou er niet aan moeten denken dat hij de verwarming laat ontploffen op afstand)

Echter er zit een groot verschil kwa opbouw van deze apparaten ten eerste zit er niet zoals in onze computer een uitgebreid besturingssysteem in waarvan wij meestal draaien op admin niveau. Maar een versie die uitgekleed is en daardoor maar een beperkt aan functies heeft en tevens werken deze apparaten niet op admin niveau maar op gebruikers niveau wat het hacken al heel wat lastiger maakt.

Terug naar de horizon:

Ook updates die b.v. de horizon krijgt vanuit ziggo zijn zodanig gemaakt dat ze niet zomaar geaccepteerd worden door de horizon. Anders zou er allang een andere firmware zijn voor de horizon box die we dan zelf kunnen uploaden en draaien zodat we nog meer functies kunnen gebruiken (immers hij is beperkt in zijn functies door samsung in opdracht van ziggo) dan dat we nu kunnen. (Denk hierbij b.v. aan opnemen zonder reclame ofzo, of picture in picture (er zitten immers meerdere tuners in dus technisch zou het best mogelijk zijn om 4 schermen tegelijk neer te zetten op je scherm)

Tevens draaien dit soort apparaten niet op een windows maar meestal op een variant van linux welke door het systeem standaard al veel beter beschermt zijn tegen virussen en malware.

Waar de horizon precies op draait weet ik niet maar ik verwacht niet dat je zo snel bang hoeft te zijn dat er een virus in je horizon box komt.

Matty
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet-veiligheid horizon', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 4 22-04-2024
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam Ziggo nieuws : 1 28-07-2020
Advertentie