obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Een ieder mag hier "Nieuws van en over Ziggo" posten.
 Onderwerp afdrukken
Meer glasvezel in Ziggo gebied
Henk
In steeds meer gemeenten in het verzorgingsgebied van kabelbedrijf Ziggo wordt glasvezel aangelegd. Daarbij kiezen gemeenten niet alle voor KPN/Reggefiber-glasvezel.

Ziggo probeert klanten duidelijk te maken dat het eigen kabelnetwerk toekomstzeker is en dat een overstap naar glasvezel om technische redenen niet noodzakelijk is. Toch heeft Ziggo te maken met klantverlies omdat klanten van kabel naar andere infrastructuren – waaronder glasvezel – overstappen.

Ridderkerk kiest voor glasvezel
De gemeente Ridderkerk wil na eerdere aarzelingen nu toch zoveel mogelijk huishoudens op een glasvezelnetwerk aansluiten. Eerder kwamen de aspiraties van de Zuid-Hollandse gemeente niet verder dan het aansluiten van nieuwbouw op glasvezel. Ridderkerk praat volgens Telecompaper al langer met de twee belangrijkste aanbieders Ziggo en KPN. Ziggo heeft geen interesse in het verglazen van de huisaansluitingen. KPN heeft alleen interesse om bij nieuwbouw te verglazen. Ridderkerk volgens eigen zeggen met twee andere – niet bij naam genoemde – glasvezelexploitanten over het aanleggen van een nieuw glasvezelnetwerk. Eén daarvan zou CIF zijn.

Bron: http://www.totaaltv.nl/nieuws/21130/
 
Nooitgedacht
Ik wilde ook naar glasvezel, echter doordat KPN geld kwijt was aan het vernieuwen van het oudbollige koper-netwerk, heeft KPN daar een stokje voor gestoken, in plaats iets meer geld uit te geven, en het hele mikmak te moderniseren. Doordat vele mensen niet boven een snelheid van 20mb konden komen, en problemen met interactieve tv hadden, ben ik overgestapt naar toen UPC., met het uitgebreidste pakket.
Ik was er zeer content over de snelheid en de diensten, buitenom de manier van overstappen, dat duurde 2 maanden, en dan nog niet vlekkeloos, tot ik boos werd, toen was er iemand langsgeweest, die het probleem bij UPC heeft opgelost.
Ik haalde toen een echte volle snelheid van 200mb download en 20mb upload. Nu zie ik zelf, dat het niet echt noodzakelijk is, om glasvezel tot aan de woning te hebben in een stad, echter eerder in een dorp, zal dat wel een uitkomst zijn, omdat de centrales te ver gelegen zijn.
 
Black Tiger
Je bedoeld ziggo.gebruikers.eu zeker? Glasvezelweb.nu bestaat niet zo te zien.
Helaas, hier in Maastricht zijn ze er al vanaf 2013 over aan k*tten maar nog steeds niks. Sad
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Meer glasvezel in Ziggo gebied', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
helemaal niets meer Storing : 2 18-05-2021
Advertentie