obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
Mediaplayer benaderen via humax en Mediabox
Justin23
Ik heb een Eminent EM7080 mediaplayer en ik kan deze benaderen via mijn PC. Hoe kan ik de Mediaplayer benaderen via mijn Horizon MediaBox en mijn Humax 5100c en 5300c zodat ik films vanaf de mediaplayer kan streamen. Als ik in de Mediabox of de Humax naar media ga zie ik wel de PC en de ZIGGO-Nas maar nergens mijn Eminent mediaplayer. Alles is via het Technicolor TC7210 modem verbonden.
 
Black Tiger
Op welke wijze zie je de pc in de Horizon Mediabox? Als mediaspeler (dus bijv. alleen de "mijn video's" en "mijn afbeeldingen" mappen of kun je echt allerlei directory's die je deelt gewoon benaderen?

Het zou kunnen dat de Horizon alleen met media shares werkt en niet met gewone shares (zoals Samba share). Weet ik helaas niet zeker, heb zelf hier andere apparatuur staan, maar m'n TV heeft ook zoiets met de dingen die hij kan "zien" op 't netwerk.
Greetings, Black Tiger
 
Justin23
De Horizon Mediabox en beide Humax decoders zien de PC als Mediaspeler en alleen de mappen Mijn Video's, Mijn Afbeeldingen en Mijn Muziek. De Eminent Mediaplayer werkt inderdaad met BT Samba share.
 
Zippo
Ik heb een eminent 7385. Standaard worden gedownloade bestanden in een submap van admin neergezet. Deze admin map is niet gedeeld en is met een wachtwoord beveiligd.

Je zou de admin map publiek kunnen maken, maar dat brengt risico met zich mee. Je moet dan echt goed weten wat je doet.

Verplaats anders de bestanden uit de admin map naar video, music of photo. Ik begrijp uit je laatste post dat je horizon die mappen wel ziet.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Black Tiger
Als je Horizon ook op de Eminent geen map Video's kan zien, dan maakt hij dus inderdaad van een andere share methode gebruik, net als mijn TV dus.
Dat is vervelend want dan zou je op de Eminent een mediaserver moeten draaien.
Voor wat ik begrepen heb is dat niet mogelijk op dat type Eminent, maar dat weet jij vermoedelijk beter dan ik want ik heb de handleiding niet bij de hand. Ik heb dat op een support forum gelezen.
Greetings, Black Tiger
 
Justin23
Hij ziet de Eminent helemaal niet. Alleen de PC ziet hij en dan ook alleen maar de mappen afbeeldingen, video en muziek.
 
Black Tiger
Yep, dan kijkt ie alleen naar mediashares, dan gaat het de Eminent ook niet zien tenzij er zoals je gezegd een mediaserver op draait.
Die draait als het goed is immers ook op de NAS en daarom kan hij die ook zien, of zie je op de NAS meer mappen?
Greetings, Black Tiger
 
Justin23
Op de Nas zie ik ook alleen maar de mappen afbeeldingen, video en muziek.
 
Black Tiger
Yep, dan zul je inderdaad op zoek moeten of het mogelijk is een mediaserver op de Eminent te draaien. Ben echter bang van niet.
Greetings, Black Tiger
 
Justin23
Okee. Bedankt voor jullie advies.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Mediaplayer benaderen via humax en Mediabox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Aansluiten oude tv op mediabox next Algemeen : 3 27-09-2022
Mediabox XL verbruikt in stand-by modus bijna tien keer zoveel stroom Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 21-03-2022
Humax IHDR 5500C Geen signaal Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 14-07-2020
Humax iHDR-5400C met PC verbinden lukt niet Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 08-01-2020
Mediabox next ? Algemeen : 11 19-07-2019
Advertentie