obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Een ieder mag hier "Nieuws van en over Ziggo" posten.
 Onderwerp afdrukken
Ziggo minder in trek na fusie met UPC
Henk
Ziggo wordt minder aangeraden aan vrienden en familie sinds het bedrijf is gefuseerd met UPC.

Door de samenvoeging met UPC kregen klanten een groter pakket en konden ze gebruik maken van meer diensten. Daartegenover stond wel dat consumenten meer geld per maand moesten betalen. Dat kan mogelijk verklaren waarom het bedrijf lager scoort in het onderzoek. Ook de vele storingen waar Ziggo gebruikers mee kampen zorgt voor de slechtere beoordeling.

Bron: Telecompaper / Emerce
 
Black Tiger
Het is niet alleen dat je meer moet betalen, ook al is het "maar" 4 euro p/m maar tevens het feit dat men de frequenties van UPC is gaan gebruiken in plaats van de storingsvrije frequenties van Ziggo.
Door die omzetting hebben enorm vele mensen problemen gekregen met beeld ontvangst en lang niet iedereen was bereid kabels te vervangen en is alternatieven gaan zoeken.

Ontevreden klanten zorgen eerder voor een terugloop van een advies dan een prijsstijging.

Alhoewel die prijsstijging ook wel meegeholpen heeft want het was al de 3de in 2 jaar tijd, maar mijns inziens heeft dat minder tegen gewerkt dan de vele klachten die het geregend heeft na de omzetting.
Greetings, Black Tiger
 
Goner

Quote

Black Tiger schreef:
maar tevens het feit dat men de frequenties van UPC is gaan gebruiken in plaats van de storingsvrije frequenties van Ziggo

Ik heb ergens anders ook al gereageerd, maar ik snap iets niet ; ik was UPC klant en maakte dus waarschijnlijk gebruik van UPC frequenties zonder problemen, maar werkelijk vanaf de dag dat UPC overging naar Ziggo hebben we problemen met opbrekend beeld en soms zelfs geluid (tikken) op een aantal zenders ... ik zou dus juist denken dat ik van een storingsvrij UPC signaal naar een storingsgevoelig Ziggo signaal ben verzet.
 
Black Tiger
Dat kan ook een andere oorzaak hebben. Ik heb op dat andere onderwerp van je al gereageerd. Het beste kunnen we ook daar verder gaan met het probleem wat je hebt.
Greetings, Black Tiger
 
Chou

Quote

Goner schreef:

Quote

Black Tiger schreef:
maar tevens het feit dat men de frequenties van UPC is gaan gebruiken in plaats van de storingsvrije frequenties van Ziggo

Ik heb ergens anders ook al gereageerd, maar ik snap iets niet ; ik was UPC klant en maakte dus waarschijnlijk gebruik van UPC frequenties zonder problemen, maar werkelijk vanaf de dag dat UPC overging naar Ziggo hebben we problemen met opbrekend beeld en soms zelfs geluid (tikken) op een aantal zenders ... ik zou dus juist denken dat ik van een storingsvrij UPC signaal naar een storingsgevoelig Ziggo signaal ben verzet.

Voordat Ziggo samen ging met UPC had ik ook perfect beeld en na het samengaan ontzettend veel storingen wat alleen maar verholpen kon worden door de bekabeling en aansluitingen te vervangen wat ik ontzettend slecht en klantonvriendelijk vond van Ziggo maar daar liggen ze echt niet wakker van. Ook heel klachten heb ik gehoord van kennissen die datzelfde probleem hadden en dat betekent ook veel ontevreden klanten.
 
Matty
Door de overname zijn ziggo en upc samengegaan wat ik zo begrijp zijn de veranderingen vooral bij de oud ziggo klanten en niet bij de bestaande upc klanten.

Ziggo is overgenomen door upc van daaruit is het logisch dat ze verder gaan met het pad dat upc was ingeslagen met zender indeling, horizon box etc.

Dat ze onder de noemer Ziggo verder zijn gegaan heeft te maken dat de naam Ziggo beter in de markt lag dan de naam upc.

Dat er na een overname mensen zijn die ontevreden zijn zul je altijd blijven houden.

Dat er dan mensen zijn die opstappen en naar b.v. telfort kpn gaan is iets waar ze van te voren rekening mee houden en voor lief nemen.

Hoe groter een klanten bestand hoe moeilijker het is om ze allemaal tevreden te houden.

Uiteraard is het lastig als je kabels moet vervangen omdat ze niet helemaal oke zijn, natuurlijk het signaal kwam er eerder nog wel doorheen, maar door een goede kabel komen alle signalen goed doorheen, dat ze daar niet verantwoordelijk voor zijn is een logische zaak, neemt niet weg dat het vervelend is.

Dat ik af en toe maar 40/50 MB/s haal ipv 120 vind ik ook vervelend als ik dan verder kijk komt het doordat ik iets download vanuit Amsterdam als ik dan download vanuit belgie gaat het wel weer met 120 lastig soms maar het is dan niet anders. Ga ik hiervoor overstappen? neen ik ben op zich heel tevreden over Ziggo, de klanten service helpt daar waar ze kunnen en soms moet je ze wel even 4 of 5 keer over hetzelfde bellen totdat je iemand aan de lijn krijgt die het probleem wel snapt of wel goed kan oplossen. Waar mensen werken worden ook fouten gemaakt. Rustig blijven en en soms geduldig doet meestal wonderen.

Matty
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo minder in trek na fusie met UPC', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
Advertentie