obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier vindt u notulen van het overleg tussen de Ziggo Gebruikers Groep en Ziggo. Uw suggesties om te bespreken met Ziggo zijn welkom!
 Onderwerp afdrukken
Samsung Horizon Mediabox kan geen SD signaal afgeven?
Condor60
Heb een aantal malen getracht een serieuze vraag neer te leggen bij Ziggo "help"desk maar krijg volslagen onzinnige antwoorden.
Mijn probleem is dat ik naar Engelstalige zenders kijk. Regionale nieuws op BBC 1 is SD en BBC 1 HD zender geeft aan over te schakelen naar SD kanaal (analoog). Dit gaat niet op Horizon want er is geen SD BBC 1 kanaal.
Mijn vraag is eenvoudig: waarom zijn er geen analoge (SD) zenders zoals BBC 1 SD te ontvangen op de Horizon Mediabox terwijl ik die op andere Ziggo HD decoders wel kan ontvangen en er via zenderoverzicht van Ziggo aangegeven wordt dat deze analoge zenders wel te ontvangen zijn. Ik gebruik hier term analoog ten behoeve van SD. Ziggo geeft geen SD info weer. Met mijn Samsung (o.a. SMT C7140) en Humax decoders kan ik BBC 1 SD wel ontvangen.
Volgens mij is 1 van de voordelen van SD zenders NPO 1,2, en RTL 4,5,7 en SBS dat zij makkelijker streamen naar tablet en mobiel telefoon.
Iemand een idee waarom Horizon Mediabox dit niet aankan????
 
Black Tiger
Zijn die zenders na een nieuwe zenderscan ook niet te vinden in de Horizon? Ik heb zelf een Cisco en die heeft de SD zenders ergens in de 900+ range van kanalen liggen, net zoals de Samsung neem ik aan.
Soms helpt een nieuwe scan wel eens maar dat heb je vermoedelijk al geprobeerd?
Greetings, Black Tiger
 
Condor60
Nee Black Tiger. Niet op de Horizon - daar komen ze ook niet voor in zenderoverzicht. Wel bij mijn andere decoders van Samsung en Humax en daar staan ze (net zoals bij jou) in die 900 kanalen.
 
Black Tiger
Welke antwoorden kreeg je van de Ziggo helpdesk? Ik ben wel geneigd Webcare er eens naar te laten kijken maar die zullen ook willen weten wat helpdesk gezegd heeft.

Of zijn er nog andere mensen met een Horizon die wel SD hebben en kunnen helpen met deze vraag?
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Samsung Horizon Mediabox kan geen SD signaal afgeven?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Aansluiten oude tv op mediabox next Algemeen : 3 27-09-2022
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
Mediabox XL verbruikt in stand-by modus bijna tien keer zoveel stroom Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 21-03-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Advertentie