obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post je ervaringen en vragen over digitale decoders, CI+, smart cards van Ziggo. Digitale ontvangers: Horizon Mediabox GW-7400, Humax IRHD 5000c, Samsung DCB-H380r, Samsung DCB-H360r, Samsung DCB-B270r, Samsung DCB-9401r, Humax IR Fox C, Humax IR Fox Z, Samsung SMT-C1140. CI+ Modules - Digitale TV: Neotion CI+ Module, @Smit CI+ Module, Quantis CI+ Module. Digitale ontvangers - Recorders: Humax IRHD 5200c, Cisco 8485, Samsung SMT-C7140, Humax IRHD 5400c, Cisco 8455, Humax IRHD 5050c, Samsung DCB P850r, Humax PVR 9200c.
 Onderwerp afdrukken
Horizon media box niet te instaleren
jan met de korte achternaam
sinds half april overgestapt van een cisko box naar de horizon media box, gelijk bij het installatieproces een foutcode 1090, klantenservice geeft aan dat ik 72 uur moet wachten alvorens te instaleren. na 72 uur nog steeds foutcode 1090, elke keer gebeld met klantenservice welke volgens zeggen met India moeten bellen en dat ik 24 uur moet wachten. gelukkig afgesproken dat mijn cisko box geactiveerd blijft zodat ik wel digitale televisie kan ontvangen na wederom diverse malen bellen en drie keer de code van de horizon door gegeven te hebben verschijnt op dinsdag 24 mei de melding dat de installatie binnen dertig minuten voltooid kan worden, geen ontvangst meer op de cisko box, Horizon box blijft echter met foutcode 1090 komen dus geen digitale ontvangst meer. klantenservice gebeld welke verteld dat het klopt dat de cisco box gedeactiveerd is omdat de horizon box nu werkt, niet dus. na weer elke dag bellen en te horen te krijgen dat er met India gebeld is en dat ik 24 uur moet wachten, besluit de klantenservice op zaterdag 28 mei om dan maar een installatiemonteur lngs te sturen deze komt op dinsdag 31 mei en meet alle kabels door, de horizonbox blijft echter op foutcode 1090 hangen. De monteur stelt voor om een signaalversterker te plaatsen omdat het signaal dan zo goed word dat de horizonbox zeker moet werken, echter het lukt hem niet om de horizon box te activeren. om alles uit te sluiten probeert hij uiteindelijk zelfs een spiksplinternieuwe horzinbox te instaleren. Dit lukt echter niet omdat het systeem aangeeft dat er al een horizon box geplaatst is, deze kan hij echter niet swappen (wat dit ook maar mag zijn) en belt de monteur met ziggo met verschillende afdelingen, om te vragen of de laatste refresh geannuleerd kan worden omdat hij dan wel iets kan doen. Men verwijst echter eerst naar elkaar en dan kan men ook voor de monteur niets betekenen want dit moet in India gebeuren en duurt weer 24 uur. Bijna vanzelfsprekend gebeurt er echter niets, nog steeds foutcode 1090. de monteur geeft aan dat ik als klant ziggo niet meer hoef te bellen ze bellen mij wel. Het enige wat er gebeurt is dat er de dag erna een E-mail word gestuurd met de mededeling dat de kosten van de signaal versterker met de komende factuur geïnd gaat worden dat is volgens de E-mail wel zo makkelijk. Gelijk op dinsdag hierover contact gehad met de klantenservice het komt erop neer dat ik eerst moet betalen en dat men dan later wel eens gaat kijken of er misschien restitutie kan plaatsvinden van de versterker, omdat ik niet verder kwam met dit gesprek en mij niet serieus voelde genomen met mijn vragen heb ik een E-mail gestuurd naar de klantenservice met een zestal klachten, in de ontvangstbevestiging laat men weten dat een medewerker van de klantenservice zo snel mogelijk contact met mij zal opnemen. Het blijft echter oordovend stil ik heb al bijna 2 weken geen digitale tv-ontvangst meer, alleen een paar flutzenders via een analoog antennekabeltje en nog steeds een foutcode 1090. komende factuur zal dus erg hoog uitvallen voor een analoge tv-verbinding, geen werkende horizon box en kosten voor een signaalversterker waar ik niets mee opgeschoten ben, wat heet installatiegarantie (zeker tot aan de voordeur) kan iemand mij op dit forum adviseren wat ik nog verder kan doen om van de foutcode 1090 na bijna 430 uur wachten af te komen (graag niet de opmerking maken van abonnement opzeggen dat zou wel een erg gemakkelijke oplossing voor Ziggo zijn)
 
nl3prc
Even een vraagje kan je niet met bv een smartcard en een simpele digi kastje tv kijken meer

ik kijk hier met een IRHD 5300 c van humax die zuurt niet over activeren je hebt dit immers al gedaan door een smartcard te actieveren
Zowel waarom dan niet
 
Black Tiger
Foutcode 1090 is echt dat hij nog niet geactiveerd is, dat moet de helpdesk oplossen.
Zolang je niet kijken kunt en dus geen gebruik kunt maken van de diensten kun je aangeven dat je restitutie wilt. Je hoeft immers niet te betalen voor diensten die niet geleverd worden.
Of er uberhaupt nog iets in India gedaan wordt heb ik m'n twijfels over. Volgens mij zit dat nu ook allemaal in Nederland.

Ik heb voor de zekerheid webcare even op je bericht attent gemaakt. Grote kans dat zij je verder kunnen helpen.
Greetings, Black Tiger
 
Matty
Als ik het zo lees, dan zie ik dat de horizon box wel een aanvraag heeft gedaan om zich te registreren maar niet de ontvangstbevestiging daarvan heeft gehad zodat hij zich ook als box kan presenteren...


Dit blijkt ook wel uit het feit dat de monteur geen andere box kon registreren.

Mijn conclusie is dat er iets goed fout zit en dat ziggo daar even naar moet kijken, mijn vermoeden is dat de box die je hebt een defect heeft wat dit allemaal veroorzaakt.

Ik snap de versterker, gezien vanuit het oogpunt van de monteur echter kan het zijn dat deze achteraf helemaal niet nodig is.

Al die uren wachten compensatie etc. Ik snap dat als je iets wil hebben en het er niet is dat je een compensatie verwacht die ook redelijk is.

Jij geen diensten jij niet betalen lijkt mij het minste..

Er gaat hier iets gruwelijks fout en ik vermoed dat het de mediabox (horizon) is..

ik wens je veel succes hiermee en ik hoop dat er een monteur komt met een werkende box die ook geactiveerd kan worden..

M.V.G.

Matty
 
jan met de korte achternaam
vanmiddag telefonisch contact gehad met iemand van Ziggo die eindelijk aan mij kon uitleggen wat het probleem is, vooralsnog kunnen ze nu direct niets doen maar hij heeft mij ervan overtuigd dat er hard aan een oplossing wordt gewerkt. Deze persoon heeft mijn case overgenomen en zal het blijven monitoren en mij op de hoogte stellen zodra het probleem opgelost is, was een goed gesprek en ik heb er weer vertrouwen in dat alles tot een goed einde gaat komen.
 
Black Tiger
Nou kijk eens aan, toppie. Hopelijk komt nu alles goed!
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Horizon media box niet te instaleren', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Humax iHDR-5400C met PC verbinden lukt niet Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 08-01-2020
Advertentie