obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Deel je ervaring!
 Onderwerp afdrukken
RTL 7 kuurtjes op SD?
Black Tiger
Ben ik de enige of hebben er meer mensen de laatste tijd kuren met beeld bij het schakelen naar RTL 7.
Ik heb een Cisco ontvanger en dit euvel doet zich uitsluitend voor als ik via de ontvanger kijk, dus het analoge signaal heeft er geen last van.

Het euvel doet zich uitsluitend voor op zender 931 oftwel RTL 7 SD.

Als ik schakel van ongeacht welke zender naar RTL 7, komt er telkens even "even geduld RTL" in beeld. Op de latere avond ziet je soms nog wel eens erbij staan "Astro TV even geduld RTL" of zoiets.
Vooralsnog geen nieuwe zenderscan gedaan, maar het is wel erg opvallend dat dit uitsluitend bij deze zender is.

Nu zullen de meesten van jullie gewoon HD kijken, maar zijn er meer mensen die dit opgevallen is? Ook met andere merken ontvangers?

Gebruikers met een Horizon ontvanger zullen er geen last van hebben want die hebben geen SD zenders meer (vreemd genoeg).
Greetings, Black Tiger
 
nl3prc
ik heb nu een paar keer gezapt op mijn sd ontvanger van samsung dcb-270r maar die doet het gewoon in post gebied 1781 LH voorheen multikabel

Nou moet ik je wel zeggen dat ik met mijn IRHD 5000 C ook problemen heb gehad daar bleek dat de elco's in de voeding het probleem te zijn.
Zowel waarom dan niet
 
Black Tiger
Bedankt voor het testen!

Het kan misschien aan het postcode gebied liggen of aan de Cisco. Maar het is wel apart dat het uitsluitend bij RTL7 voor komt.
En dat "even geduld RTL" is niet iets wat Elco's veroorzaken kunnen want dat is een zender melding die je ziet als er een storing is.
Het maakt me alleen nieuwsgieriger. Smile
Greetings, Black Tiger
 
nl3prc
Alleen geeft de sd ontvanger het niet als kanaal 931 weer maar gewoon als 7
Zowel waarom dan niet
 
Black Tiger
Oh dat zal anders zijn. De Cisco is een HD ontvanger dus op 7 zit RTL7 HD vandaar dat de SD versie op kanaal 931 zit hier.
Greetings, Black Tiger
 
nl3prc
Klopt helemaal op mijn IRHD 5000 C van humax is het sd kanaal ook 931 voor RTL-7 maar ook daar geeft hij geen even geduld te zien
Zowel waarom dan niet
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'RTL 7 kuurtjes op SD?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie