obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je vragen stellen over allerhande problemen met je pc, laptop, netbook, ipad, Imac, enz. Bijvoorbeeld hoe optimaliseer ik de internetsnelheid. Ook voor programma en software vragen.
 Onderwerp afdrukken
VyprVPN van gebruikers.eu werkt prima!
Black Tiger
Ik had zelf al een lifetime VPN maar m'n dochter wil af en toe nog wel eens iets van usenet of torrents downloaden. Op een van die torrent sites kwam er een automatische waarschuwing dat ze een normaal ip gebruikte en het verstandig was dit te maskeren d.m.v. bijvoorbeeld een VPN.

Dus maar eens de VPN geprobeerd die door dit gebruikers.eu forum wordt aangeboden van VyprVPN.

En dan sta je gelijk te kijken van de eenvoud waarmee alles te installeren en aan de praat te krijgen is.
Je maakt een account, download de benodigde software en installeert deze. En daarmee is het feitelijk al gezegd. Je kunt allerlei instellingen maken, zoals bijv. al dan niet automatisch starten met Windows.
Je kunt inloggen en dan een VPN land kiezen, de software geeft mooi aan of je verbonden bent maar ook de snelheid wordt weergegeven.

Verder kun je kiezen uit een drietal soorten van VPN bescherming, waarbij een mooie uitleg vermeld staat wat de betreffende bescherming precies betekent, c.q. waar je dus tegen beschermd wordt. Zo kun je de beste bescherming voor jouw doeleinde kiezen.

Het werkt allemaal prima, is overzichtelijk, eenvoudig te installeren en gemakkelijk in gebruik. Eenvoudig uit te loggen en weer in te loggen als je hem tijdelijk even niet wilt gebruiken en ook niet te duur.

Zeker een aanrader.

Het artikel van gebruikers.eu zelf over deze VPN kun je hier terug vinden:
http://ziggo.gebruikers.eu/articles.p...icle_id=27
Greetings, Black Tiger
 
Black Tiger
Als er nog meer ervaringen met deze VPN zijn, zet ze hier gerust bij. Wink
Greetings, Black Tiger
 
Puma
VPN gebruiken, noodzaak of luxe? Het ligt aan de situatie waarin je bevindt. Voor mij is het zowel noodzaak als luxe, gelet op de zakelijke trips die ik af en toe moet maken naar het buitenland.

Luxe:
- Je kunt vanuit het buitenland nog altijd Nederlands materiaal bekijken

Noodzaak:
- Je zit veel op openbare wifi
- Blokkades omzeilen (Voip gebruik in Dubai is 100% geblokkeerd op 4G)

Mijn ervaring echter gaat nu over privégebruik. Sinds jaren maak ik gebruik van VPN om verbinding te kunnen maken met mijn NAS en zodoende de beschikking te hebben over al mijn content. Dit is ook de primaire reden en het doel waarin ik VyprVPN over beoordeel.

Apps:
Veelzijdige apps voor alle gangbare besturingssystemen. De één net wat verfijnder dan de ander qua interface (IOS vs Android, Windows vs MacOS). Maar functioneel zijn ze gelijk.

Praktijk:
Binnen 5 min ben je online nadat je het account hebt aangemaakt. Aanzetten en vergeten maar. De verbinding valt uiteraard weg zodra je toestel niet actief is (scherm uit). Maar binnen 5 sec is mijn ervaring dat de verbinding automatisch opgebouwd wordt zodra je het toestel aanzet. Allways-on functie bestaat niet en is tevens funest voor je accuduur.

Gemak:
Je kunt kiezen uit talloze serverlocaties over de hele wereld. Switchen gaat middels een scrolllijst waarin tevens, handig, de pingtijden per locatie worden weergegeven. Dit is belangrijk bij het gebruik van VOIP toepassingen. Je wilt een zo laag mogelijke ping.

Snelheid:
Heel goed. Afhankelijk van de gekozen encryptie (standaard 256 bits OenVPN) en hardware haal je hoge snelheden van boven de 200Mbit.

iPhone 6
- Zonder VPN: 260/260 Mbit (KPN glasvezel)
- Met VPN: 210/210 (locatie Nederland/Belgie/Luxemburg maakt geen verschil uit)

Macbook Pro:
- Zonder VPN: 500/500 Mbit (Wifi AC)
- Met VPN: 235/235 Mbit (locatie Nederland/Belgie/Luxemburg maakt geen verschil uit)

Asus RT-AC66U router:
- Zonder VPN: 500/500 Mbit
- Met VPN: 13 Mbit (duidelijk hardware issue, niet snel genoeg)

Synology DS216J NAS:
- Zonder VPN: 240/240 Mbit
- Met VPN: 115/115 Mbit (hardware issue, niet snel genoeg)

Privacy:
- Hoewel VyprVPN aangeeft zorgvuldig om te gaan met je gegevens, bewaren ze deze wel voor 120 dagen. Dit zijn geen uitgebreide logs (hun woorden), maar enkel connectiviteitlogs. Persoonlijk vind ik dit best apart en zouden ze naar mijn mening moeten schrappen.

Al met al is VyprVPN een zeer snelle VPN provider met uitgebreide mogelijkheden als het gaat om toegepaste protocol en hardware. Er zijn genoeg providers waar je duidelijk merkt dat je achter een VPN verbinding zit (traag, traag, traaaaaag), maar dit is niet het geval bij VyprVPN.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VyprVPN van gebruikers.eu werkt prima!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Port forwarding werkt niet meer Algemeen : 14 31-07-2018
gebruikers Fritz!box Eigen netwerk : 6 06-07-2017
Televisie EPG werkt niet, Geen informatie beschikbaar Klacht over Ziggo : 7 10-12-2016
Cisco Modem epc3925 werkt slecht Storing : 4 28-02-2016
Advertentie