obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7
Jos
Verleden week heb ik een nieuwe samsung s7 aangeschaft. Prima apparaat maar.....
Bij de beschikbare wifi-netwerken ontbreekt mijn eigen ziggo netwerk. Ik kan het netwerk wel toevoegen en daarmee verbinden maar vaak vervalt de verbinding als ik buiten de deur ben geweest of als de S7 uit heeft gestaan.
Op al mijn andere apparaten zoals Ipad, andere telefoons (samsung s4 en samsung s5 mini) en Sonos play 5 is het netwerk wel te zien en herstelt het de verbinding.
Contact gehad met ziggo klantenservice (wat een feest) en samsung. Geen oplossingen. Toestel uiteindelijk om kunnen ruilen voor een nieuw exemplaar maar die heeft hetzelfde euvel. Het netwerk is niet te zien. Is er een oplossing voor dit probleem???
 
Matty
Beste Jos,

Het is maar een wilde gok maar misschien is de slimme netwerk wissel optie van je S7 het euvel en ziet hij andere verbindingen beter dan je ziggo wifi?

Groeten

Matty
 
Jos
Dankje Matty voor je antwoord. Helaas is de slimme netwerkwissel niet het probleem, dat staat nl. uit. Hij ziet wel andere netwerken. Ook op een app als wifi finder oid ziet de telefoon wel mijn eigen wifi netwerk. Mijn schoonzoon heeft ook een samsung s7 en die ziet ook het netwerk niet.
 
Matty
Hoi Jos,

Dat is wel zeer apart, ik heb zelf een s6 en die ziet het ziggo netwerk prima vind dit echt een apart verhaal en kan je ook eigenlijk geen antwoord geven waarom je hem niet zou zien.

Ik hoop dat iemand anders dit probleem herkent en misschien een oplossing heeft ?

Matty
 
Monteur_kees
wat bedoel je met het "ziggo Netwerk " de hotspot of je eigen wifinetwerk met ssid ZIGGOXXXX
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
Jos
Dank voor je reactie. Ik bedoel de ssid Ziggoxxxxx
 
Black Tiger
Het lijkt mij een bug in de S7. Een kennis van me heeft ook pas een S7 aangeschaft en deze heeft thuis het KPN netwerk (adsl aansluiting bedoel ik dan).

Ook hiermee heeft hij problemen dit netwerk te zien, terwijl andere toestellen dat euvel niet hebben.
Als het netwerk wel gezien wordt, dan heeft hij problemen ermee te verbinden. Met zijn iPhone speelt dit euvel ook niet.

Ik zeg niet dat dit de oorzaak is, maar het zou zomaar kunnen dat er een bugje in de S7 zit die het probleem veroorzaakt.
Greetings, Black Tiger
 
Matty
Ik mag ook aannemen dat het ziggo0xxx niet op hidden staat. Aangezien andere het wel gewoon kunnen zien.

Ik neig ook mee te gaan met black tiger en aan een bug in de s7, raar is het in ieder geval wel.
 
Jos
Bedankt voor het meedenken. Ik ga weer contact opnemen met Samsung
 
Digiservice
Welk kanaal zend je router uit? Sommige WiFi ontvangers hebben moeite met communiceren op hogere kanalen. Staat je WiFi bijvoorbeeld nu op 13, probeer dan eens 8. Zorg er ook voor dat de ssid (WiFi naam) van 5ghz anders is dan die van 2.4. Bijv. Door er -5ghz achter te zetten. Hoop voor je dat deze tips een oplossing bieden.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Advertentie