obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Legitimatie plicht?
nubro01
Mijn moeder van 93 zat al jaren bij KPN en ik vond dat gemiddeld 70 euro per twee maanden, wel erg veel was voor iemand die bijna niet telefoneerd.
Ze had nog steeds analoge televisie en ik vond het wel keuk om voor haar het laagste pakket aan te schaffen.
E.a. was online snel geregeld, alleen is de Ziggo overstap service ingesteld op mensen die al internet hebben. Dat er nog steeds mensen zijn die dit niet hebben wordt maar niet begrepen!
Achteraf was een telefonische bestelling wellicht beter en sneller gegaan.
AL met al, het pakket kwam snel en was snel geinstalleerd, ware het niet dat ik zelf even vergeten was dat na een bepaalde leeftijd e.a. niet meer zo makkelijk is. De geleverde media box met afstandbediening was toch een stapje te hoog. Het pairen met de TV lukte niet al te best en het geluid van de TV moest nog met de andere afstandbediening geregeld worden. Tevens het uit- en aan-zetten was voor een 93 jarige veel te ingewikkeld en na een slapeloze nacht belde mijn moeder in paniek op, dat ze dit niet wilde en dat ze er zenuwachtig van werd van al die verschillende afstandbedieningen.
Na overleg met Ziggo in de Mediamarkt en tevens 1200, besloten om de media box om te ruilen voor een CI+ module, dit kon snel via de Ziggo winkel in de Ferdinand Bolstraat in Amsterdam, dus de mediabox ingepakt en met de auto de opengebroken binnenstad in. Na eindelijk een parkeerplaats gevonden te hebben kwam ik in de winkel en na e.a. uitgelegd te hebben, kreeg ik direct te horen, zonder dat men ook maar ingelogged had en e.a te controleren, dat ik het legitimatie bewijs van mijn moeder moest hebben. Met stomme verbazing luisterde ik naar de argumentatie van de jongeman, maar de logica ontging mij geheel! Ik had de bestelling gedaan en ik had de mediabox bij me, maar van klantenservice en empathie was totaal geen sprake. Teleurgesteld vanwege zo weining begrip en inlevens vermogen, heb ik vervolgens thuis, alles telefonisch geregeld!
Mijn moeder kan met de CI+ module alles via een afstandbediening van de TV regelen, het is alleen jammer dat e.a. ruim een week moest duren en dat het niet in een bezoek van enkele minuten aan een winkel geregeld kon worden! Hoewel de oorlog niet meegemaakt hebbende, moest ik toch denken aan het ein befehl is ein befehl instelling, als excuus voor niet zelf nadenken. Eigen verantwoording en beslissingen nemen worden blijkbaar binnen Ziggo niet gewaardeerd, misschien moet de Ziggo leiding eens het boek van Ricardo Semler lezen en het personeel meer eigen verantwoording gunnen, maakt hun werkt een stuk interesanter en de klanten een stuk tevredener!
 
kezeltje
Aangezien dit geen website van Ziggo is, kunnen we hier niet zo veel mee doen.
Jammer dat het zo moest gaan, maar wel fijn dat het uiteindelijk toch werkt op een manier die je moeder kan waarderen.
Ik ben al meerdere jaren een afnemer van Ziggo en heb ook de ervaring dat ziggo veel te groot is voor een beetje klantvriendelijkheid, maar een klacht kan je beter bij ziggo zelf neerleggen.

mhg,
jAn.
Gewijzigd door Black Tiger op 04-12-2016 13:34
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
Black Tiger
@Kezeltje: Nou, we kunnen er wel iets mee want het gaat immers over de overstap naar Ziggo, dus hij zit hier op het goede forum.
Verder even het verzoek om geen hele berichten meer te quoten, dat ziet er niet uit en maakt e.e.a. onoverzichtelijk, zeker als je antwoord onder het originele bericht staat is dat niet nodig.
Voor andere quote's zijn normaliter slechts enkele regels al voldoende. Wink
Maar dat terzijde, is verder niet zo heel erg.

@Nubro01: Het is inderdaad wel apart dat verhaal met die winkel, maar ik kan het me wel voorstellen.
Kijk dat er een pakket komt waarbij men met meerdere afstandsbedieningen zou moeten werken daar kan Ziggo niets aan doen, dat is bij vrijwel elke provider zo. Gelukkig heeft Ziggo die CI+ module mogelijkheid nog.

Dat je zaken via telefoon kunt bestellen is wel fijn, maar officieel horen ze ook je moeder te spreken voordat ze een bestelling verder mogen doorzetten aan de telefoon.
Eenmaal voorzien van Ziggo draai je 1200 om de helpdesk te bellen. Deze zien dan hierdoor ook dat er gebeld wordt vanaf het adres van de abonnee en kunnen vanalles voor je regelen.
Dat is in de winkel heel anders. Jij kunt veel zeggen, voor hetzelfde gaat het hier om gestolen apparatuur en/of kwaadwillende familie (daar zijn er meer van als je zou denken). Het is daarom vrij logisch te noemen dat men een identiteitsbewijs wenst te zien.
Ik zou dat dus zeer zeker niet willen vergelijken met het vroegere "befehl ist befehl" want dat ging vele malen verder en is ook geen nette vergelijking (zacht uitgedrukt). De vraag naar identiteitsbewijs is voor de veiligheid van de klant als een derde iets probeert te doen.
Dat is niet meer dan terecht. Jij zou het ook niet leuk vinden als er plots allerlei dingen aan je abo veranderen terwijl je er niets van weet en iedereen kan wel zeggen dat jij 95 bent of wat dan ook.
Bij een telefoonwinkel (van bijv. T-Mobile) werkt dat over het algemeen niet anders, ook al kunnen die daar ook gewoon inloggen en je gegevens bekijken. Men kan zich altijd voor een ander uitgeven.

Misschien loont het toch om toch eens iets verder hierover te denken.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Legitimatie plicht?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie