obey-robots.txt
09 December 2016, 20:25
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Stemmen: 10
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Ziggo Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Abonnementen, acties en voorwaarden » Wat verandert er?
Meld hier verbeteringen en verslechteringen in de voorwaarden.
 Onderwerp afdrukken

Ziggo server NIET Vista bestendig

Esceha
Zo Vista gebruikers ongetwijfeld weten zit er in Vista een Knipselprogramma voor het uitsnijden van een gedeelte van het scherm. Daarbij is de keuze of u het meteen via e-mail wilt versturen, of dat u het voor eigen gebruik wilt opslaan op uw computer.

In mijn adressen bestand zitten drie echtparen die een abonnement hebben bij quicknet. Als ik die een mailtje stuur met een knipsel, krijg ik het ALTIJD compleet retour met de mededeling dat ze het niet gaan bestellen omdat er een virus in zou zitten.

Zoals u weet heeft Online (Ziggo) de instelling Casema/Wanadoo/Orange overgenomen. Op dit moment zijn is men bezig met hun automatisering inzake e-mail adressen successievelijk aan te passen. Waar wanadoo etc staat wordt het ziggo.nl

Inmiddels is gebleken dat ik OOK van Ziggo mailtjes onbesteld retour krijg omdat er zogenaamd een virus in zou zitten. Het frappante is dat de ontvanger echter WEL het mailtje krijgt maar met weglating van het plaatje en met een waarschuwing in het bericht dat er een deel is uitgehaald omdat er een virus in zit. Geklets dus. Ik heb inmiddels tweemaal gebeld met 070-7781250 zijnde de klantenservice die zich met de omschakeling bezig houdt, want het servicenummer wordt al zo lang dat bestaat verbroken op het moment dat ik aan het einde van het afluisteren van de cassette ten tweede male de postcode moet ingeven. Ik zou worden terug gebeld door iemand van de technische dienst, maar ja, ook die werkt bij Ziggo.............. dus ik ben beide keren niet terug gebeld.

De server is dus - net als die van quicknet - nog steeds niet Vista bestendig.

Als ze bij Ziggo ook met verouderde server-software blijven draaien, dan is DIT het alternatief: http://moderators.seniorennet.be/Handleiding/printscreen.pdf
Ik heb het uitvoerig getest om mijn PC met Vista, daarna geïnstalleerd op een nieuwe laptop van mijn kleindochter en ook daarop werkt het perfect. Want het kan zijn dat Ziggo het straks ook niet slikt als het Vista knipsel pas wordt verzonden na het eerst te hebben opgeslagen. Want webpagina’s verzenden via >Bestand >Verzenden >Pagina per e-mail hoeft u ook niet meer te proberen. Ook die mailtjes komen namelijk (nu nog afhankelijkvan de regio) terug...........

Binnenkort durf niemand meer een mailtje te openen van een abonnee van Ziggo, omdat men verwacht dat u - al weer - een bericht met een virus stuurt.
Gewijzigd door Esceha op 12-10-2008 09:57

grizzler
Esceha schreef:
Zoals u weet heeft Online (Ziggo) de instelling Casema/Wanadoo/Orange overgenomen.

Nee, Ziggo (niet Online) heeft de kabelklanten van Online (voorheen Orange, voorheen Wanadoo) overgenomen. En daarnaast zijn Casema, @Home en Multikabel gefuseerd tot Ziggo.

Inmiddels is gebleken dat ik OOK van Ziggo mailtjes onbesteld retour krijg omdat er zogenaamd een virus in zou zitten. Het frappante is dat de ontvanger echter WEL het mailtje krijgt maar met weglating van het plaatje en met een waarschuwing in het bericht dat er een deel is uitgehaald omdat er een virus in zit.

Dat is de methode die door dit filter wordt toegepast, ja. Deze filtering, afkomstig uit het Multikabelgebied (Quicknet), is/wordt in de rest van het Ziggogebied overgenomen. Dus, ja, wat bij Multikabel als spam/virus werd gezien, kan hetzelfde lot ondergaan bij Ziggo.

De server is dus - net als die van quicknet - nog steeds niet Vista bestendig.

Met Vista heeft het niets te maken, wel met de instelling van het filter voor de betrokken abonnees. Dat zal waarschijnlijk vrij 'streng' staan afgesteld, omdat het kennelijk knipsels en bepaalde andere attachments (de genoemde webpagina's) weigert. Dat moet aan te passen zijn (door die abonnees zelf).

Binnenkort durf niemand meer een mailtje te openen van een abonne van Ziggo, omdat men verwacht dat u - al weer - een bericht met een virus stuurt.

Die opmerking snap ik niet. Het zijn toch juist de Ziggoabonnees die de melding krijgen dat iets een virus bevat?

Esceha
Dank voor uw reactie, maar...........

Ik heb mijn entree geplaatst tegen beter weten in, op grond van mijn veronderstelling dat er iemand zich geroepen voelde ‘’hier verstand van te hebben’‘. En ja hoor, de eerste deskundige heeft zich gemeld.

Als u niet begrijpt dat mijn opmerking ‘’De server is dus - net als die van quicknet - nog steeds niet Vista bestendig’‘ juist is omdat de server de faciliteiten van Vista niet aan kan, moet u uw vinger niet opsteken om te antwoorden.

De opmerking ‘’Binnenkort durf niemand meer een mailtje te openen van een abonnee van Ziggo, omdat men verwacht dat u - al weer - een bericht met een virus stuurt’‘ beantwoord u met een vraag. In mijn ogen is die vraag retorisch, als u die nog eens een keer leest.

grizzler
Esceha schreef:
Als u niet begrijpt dat mijn opmerking ‘’De server is dus - net als die van quicknet - nog steeds niet Vista bestendig’‘ juist is omdat de server de faciliteiten van Vista niet aan kan, moet u uw vinger niet opsteken om te antwoorden.

Tja, als u mijn opmerking 'Met Vista heeft het niets te maken...' niet gelooft, kan ik daar verder ook niets aan doen. De 'faciliteiten' zijn nou eenmaal niet de oorzaak, maar dat wil er kennelijk niet in.

De opmerking ‘’Binnenkort durf niemand meer een mailtje te openen van een abonnee van Ziggo, omdat men verwacht dat u - al weer - een bericht met een virus stuurt’‘ beantwoord u met een vraag. In mijn ogen is die vraag retorisch, als u die nog eens een keer leest.

Blijft - ook na nalezen - onduidelijk.

Esceha
Waarde ''grizzler'',
Dan leg ik het u even uit.

Als iemand - bij herhaling - mailtjes ontvangt van een Vista bezitter, waarbij Ziggo de gebruikelijke waarschuwing geeft dat er een deel is weggelaten omdat er een virus in zou zitten, is het vanzelf sprekend dat een ontvanger gaat denken dat ook die andere mailtjes van diezelfde afzender(s) wellicht niet zijn te vertrouwen.

Dat lijkt mij een logisch gevolg. Zo weiger ik NU AL mailtjes van degenen, die zich enthousiast met een P2P programma op Internet begeven om muziek te downloaden. Omdat een eenmaal ''besmette'' download zich op die wijze zich zeer snel verspreid, kan men dat virus binnenkrijgen via mail. Zo komen bijvoorbeeld mailtjes van bezoekers aan bepaalde sites veelal in Windows Mail binnen als gevaarlijk. En niet standaard in zwarte letters, maar zelfs in het rood.

Aanvullende informatie:
Ik werk nu dertig jaar zeer intensief met computers en (ik klop het af bij deze) ik heb nog nooit een virus of malware gehad. Mailtjes haal ik dan ook niet binnen, voordat ik ze eerst heb beoordeeld via MailWasher Pro, waarmee men het bericht van te voren (dus zonder het binnen te halen) kan bekijken. Men kan bepaalde mailtjes zelfs ‘’bouncen’‘ hetgeen wil zeggen dat het bericht onbesteld wordt teruggestuurd, als of het adres niet bestaat. Die afzender wordt meteen op de Blacklist gezet, zodat volgende berichten afkomstig van dat adres direct worden aangevinkt om terug te sturen. Men kan zelfs trefwoorden invoeren waaraan u wilt dat MailWasher daar over ‘’struikelt’‘. Uiteraard zijn vergissingen te herstellen, zodat u een per ongeluk op de Blacklist bijgeschreven kunt verhuizen naar de Friendlist. Door mijn wijze van handelen is een abonnement op het spam-programma va een provider overbodig. Sterker nog; zelfs niet gewenst. Ik bepaal namelijk graag zelf wat acceptabel is of niet. In wezen hetzelfde als Windows Mail. Ook daar worden mailtjes in ongewenste mail gezet, die volledig zijn te vertrouwen, maar dan zie ik ze tenminste.

grizzler
Esceha schreef:
Waarde ''grizzler'',
Dan leg ik het u even uit.

[knip uitleg]

Duidelijk. Was een kwestie van er vanuit de juiste richting (ontvanger of verzender) tegenaankijken.

Overigens heb ik tot nu toe alleen gemerkt dat Ziggo deze meldingen toevoegt bij inkomende berichten, niet bij uitgaande.

Men kan bepaalde mailtjes zelfs ‘’bouncen’‘ hetgeen wil zeggen dat het bericht onbesteld wordt teruggestuurd, als of het adres niet bestaat. Die afzender wordt meteen op de Blacklist gezet, zodat volgende berichten afkomstig van dat adres direct worden aangevinkt om terug te sturen.

Alleen heeft dat tegenwoordig niet veel zin meer. Sterker nog, daadwerkelijk bouncen van via een POP3-server opgehaalde mail is net zo kwalijk als spammen. Immers, de afzenderadressen in spam zijn vrijwel altijd 'fake'. Bounce een spambericht en je zadelt een onbekende - en vrijwel zeker een onschuldige - derde op met een bouncebericht dat nergens op slaat. Gewoon 'stilzwijgend' verwijderen is naar mijn mening de enige fatsoenlijke optie.

Verbindingen weigeren in een pure SMTP-context is natuurlijk een ander verhaal. Maar Ziggo staat niet toe dat men zijn eigen mailserver draait (poort 25 is zowel in- als uitgaand geblokkeerd - alleen uitgaande verbindingen met de SMTP-servers van Ziggo zelf zijn mogelijk), dus daarvan kan hier geen sprake zijn.

Ik bepaal namelijk graag zelf wat acceptabel is of niet. In wezen hetzelfde als Windows Mail. Ook daar worden mailtjes in ongewenste mail gezet, die volledig zijn te vertrouwen, maar dan zie ik ze tenminste.

Zo staat mijn software ook ingesteld. Maar ik ontvang de massa van mijn mail ook niet van Ziggo. Dat is eigenlijk alleen mijn 'toegangsprovider'. Ik vrees - gezien de thread daarover op het andere ziggoforum - dat we bij het ophalen van mail van de Ziggo pop-servers die nieuwe filters voor lief zullen moeten nemen. Instellen op 'zeer licht' dan maar...

Esceha
Ik heb vandaag ten derde male gebeld met 070-7781250. De mededeling dat ik zou worden teruggebeld blijkt onzin. Zij yhebben daar niet eens contact mogelijkheid met de technische dienst...............

Ik heb nu een klacht ingediend via de site en houd u op de hoogte.

Esceha
Ik heb zo juist een aanvulling op http://ziggo.gebruikers.eu/forum/post.php?action=reply&forum_id=15&thread_id=515 naar Ziggo gestuurd.

Hun website geeft namelijk geen informatie hoe te handelen bij het invoeren van de ziggo e-mail gegevens. Ik zit daar niet mee, doch wellicht vele anderen wel. Ze hebben daar dus echt nooit van Vista gehoord................

haagsegoof
kan leuk worden zit op windows 7 op dit moment ben benieuwd hoelang dat duurt tot ze die gaan ondersteunen

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo server NIET Vista bestendig', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Televisie EPG werkt niet, Geen informatie beschikbaar Klacht over Ziggo 2 09-12-2016 18:17
Ziggo introduceert TV Italiana Welke zender wil je er nog bij hebben? 1 08-12-2016 12:44
Netflix kijken met de Horizon Mediabox van Ziggo Digitale radio en televisie problemen, tips & truuks 6 07-12-2016 16:52
dns server Ip4 Klacht over Ziggo 9 06-12-2016 12:52
Verdwenen Ziggo netwerk WiFi, draadloos netwerk 2 03-12-2016 23:46
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| kezeltje01:01:31
| Black Tiger01:02:48
| Zippo01:48:57
| MisterSenseo01:58:53
| ArieBuu02:25:28
| Desmark06:32:04
| Tomar07:57:20
| knilleske08:21:39
| gerrelle09:45:07
| Gilex09:50:20
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan