obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
snelheid
fredben

Quote

Chrissie schreef:

Quote

fredben schreef:
425882266

Z3 abbo ben tevreden.Wink



Weet je het zeker Z3? Grin

Ik ook, maar mijn snelheid is beduidend lager. (wel een router en nog 2 pc's voor de jongens hieraan gesloten (die natuurlijk dag en nacht aanstaan)

427642485


Je hebt gelijk het was de Z3 maar pas geleden een alles in 1 pakket genomen. Alles in 1 extra pakket.
Kost wel wat maar heb ik ook niks te klagen.
s'Avonds met 2 pc's en een laptop op internet geeft grabit een download aan van tussen de 1800 en 2600kb aan met
uitschieters boven de 3000kb.
Dvd film met ongeveer 30min. binnen. Smile
 
fredben
427973263
427974355
427975592

Draadloos
 
TCP_IP

Quote

normaal moet ik 25mbit halen en nu na werkzaamheden 5 hooguit 9 mbit is al 2 dagen zo


Quote


normaal internet is wel goed op speedtest.nl kom ik uit op 25 mbit alleen in nieuwsgroepen niet ze lijken dat wel te knijpen


Heb je een payserver die SSL ondersteund?
Bij UPC word bijvoorbeeld ook enorm geknepen, zodra ik via SSL ga downloaden haal ik mijn top pas.

SSL = Secure Socket Layer
En betekent eigenlijk dat je verbinding tussen jouw en server geencrypted word, de ISP weet dan niet wat voor verkeer het is en knijpt dan ook niet.
Met nieuwsgroepen downloaden is NNTP verkeer en word makkelijk herkend en kan daarom geknepen worden, zodra het onbekend is om welk verkeer het gaat tja dan valt er weinig te knijpen Wink

p.s. als je via SSLdownload houd dan poort 563 aan
 
TCP_IP
Check op de site van je payserver of er niks mis met je server is.
Zoals bij Eweka hebben ze iets van 130 servers draaien, en zo nu en dan liggen er een paar uit of is er iets anders mis mee.
Dus stuur je usenetprovider even een mailtje voor de zekerheid.
 
momfer

Quote

arthurke schreef:
De snelheid van je verbinding hangt af van de drukte op internet. Ook het aantal openstaande verbindingen en de aanwezigheid van spyware en/of adware beïnvloedt dit. Kijk op Ziggo.nl en typ je postcode in om te zien of er geen werkzaamheden aan het netwerk worden uitgevoert in jou regio. Aangezien je hebt aangegeven dat het bij je zus ook zo is, zou dit goed mogelijk kunnen zijn.

Op de klantenservice kunnen we wel monitoren wat jou verbinding doet in bepaalde gevallen. Geef dit zo specifiek mogelijk aan wanneer je wel die snelheid haalt, en wanneer juist niet. We kunnen dan de routing helemaal proberen te volgen om het probleem te kunnen achterhalen waar het nu geknepen wordt.

(Ziggo TD medewerker.)


Beste Ziggo Medewerker

Ik haal al 6 weken mijn snelheid niet, dit geldt voor de weekenden en tussen 16:00 en 01:00 en dat ieder dag, ik heb hier meerdere malen over gebeld. Ik merk tot op heden alleen een verslechtering (nog trager)
Monteur aan huis gehad, deze heeft alles goed bevonden in huis en zei ook dat het in de wijk cq wijken zat maar daar niets aan kon doen.
Ook heb ik zelf meetrapporten via speedtest.net gedaan over de afgelopen weken.
Ik weet niet meer wat ik zelf moet doen, ook heb ik dit probleem bij andere in mijn wijk vastgesteld.
 
momfer

Quote

arthurke schreef:
Kun je een postcode aangeven? (Huisnummer is nog niet zo belangrijk als het om een wijk gaat. Eveneens vind ik het niet gepast om privé-gegevens hier neer te zetten.)
Met een postcode zal ik op onze systemen kijken en anders de vraag neerleggen bij onze traffic officier. Wellicht kan ik je een antwoord geven waarom jou snelheden zo variëren. Wie was jou vroegere provider? @home, Casema of ?? En welk type modem gebruik je nu?



1741 TX postcode
Alles-in-1 Extra
MultiKabel was vroegere provider
Type Modem= Motorola

En ik heb alles gemeten vanaf een Niet windows laptop rechtstreeks op het modem en modem vele malen gereset.

alvast bedankt en ben benieuwd
Gewijzigd door momfer op 22-03-2009 16:13
 
momfer

Quote

KLAAS55 schreef:

wat zegt men er zijn problemen dat klopt maar waarom zet men dat niet op de site????


Uh zoiets als slapende honden niet wakker maken, er zijn natuurlijk legio mensen die niks door hebben terwijl het probleem er wel is maar niet als zodanig wordt ervaren.
Blijft het feit dat een beetje eerlijke transparante organisatie veel meer Credits krijgt als deze het open speelt, kennelijk denken ze bij Ziggo nog in het jaar 1734 wat niet weet wat niet deert.
 
momfer

Quote

arthurke schreef:
ok thanx, ik ga ermee aan de slag!


Vandaag is het nog dramatischer dan ooit in de laatste 9 jaar geweest is van de 20Mbit is er nu nog maar een bibberende 1,9Mbit over!
Ook de latency is stukken hoger dan ik ooit heb gezien en schommelt nogal!
Enig idee wanneer er iemand wat aan komt doen want dit kan echt niet meer.
 
TCP_IP
Kleine aanvulling, Speedtest link Wink

http://speedtest.bbned.nl
 
momfer

Quote

arthurke schreef:

Ik heb vernomen dat in het geheel oud Casemagebied vol-op werk wordt verricht in het distributie centrum, en in de wijkkasten. Het een en ander aan protocol moest worden aangepast. Het kan zijn dat hierdoor de download tijden worden aangetast. Als je je werkelijke snelheid nu wilt testen dan doe je dat met http://speedtest.bbnet.nl En download de 100mb tool.



Ik zit in Multikabelgebied en niet in het Casemagebied.

Met die http://speedtest.bbnet.nl haal ik 188 KB/sec gemiddeld en dat terwijl ik 20 Mbit verbinding heb.

Ik draai geen windows op mijn Computers, virussen en spyware doen dan niet echt terzake.
En dit is al weken zo, nouja lees de Forums er maar op na.

Ik ga maar downgraden, kost minder en die snelheid haal ik toch ook niet Pfff
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe GIGA snelheid bij Ziggo Zakelijk Ziggo nieuws : 1 16-10-2019
internet snelheid Snelheid : 7 18-12-2017
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
snelheid Snelheid : 2 07-10-2017
snelheid Snelheid : 13 02-01-2017
Advertentie