obey-robots.txt
09 December 2016, 18:26
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Stemmen: 10
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Deel je ervaring!
 Onderwerp afdrukken

Ziggo sales misleiden

HooGLaNDeR
Hallo allemaal,

Op 3 januari 2009, heb ik contact gehad met de sales afdeling van Ziggo.
Ik heb de sales afdeling mijn situatie uitgelegd, te weten dat ik momenteel een digitaal pakket met filmnet extra heb en dat ik op dit moment steeds mijn smartcard moet wisselen tussen mijn digitale decoders.
De sales afdeling wist mij te vertellen dat ik een tweede smartcard kon bestellen om dit probleem op te lossen.
Op 6 januari j.l. heb ik bij het ontvangen van de smartcard wederom contact gehad met Ziggo sales, met betrekking tot deze card. Ik ontving namelijk wederom aanmeld formulieren.
Toen kreeg ik van de Sales afdeling te horen dat deze kaart een basis card is, en dat mijn Film abbonnement niet op deze kaart staat.

In mijn optiek heeft de sales willens en wetens dit verzwegen zodat ik een smartcard heb gekocht.
Ik voel me hierdoor misleid.
Echter, jullie raden het al.....
Ziggo geeft niet thuis als ik hierover bel.
Klantenservice poeiert je af en suggereert dat je ze dan maar moet opzeggen.

Hier dus een waarschuwing voor anderen. Je krijgt dus niet wat je besteld.


// HooGLaNDeR
 
MaXMhZ
Dat is het grootste probleem met verkopers; Ze willen alleen maar verkopen en kijken (te) vaak niet eens naar wat de klant wil. Het houd voor die mensen op bij verkocht - klaar.

Als de klant er dan achter komt waarvoor hij betaald, mag een ander de rotzooi opruimen en weer recht proberen te trekken.
Voor de verkoper geldt alleen de omzet. Dat het meer geld en klanten kost op deze manier realiseren ze zich vaak niet eens.

Dit geldt voor 99% van de bedrijven. Niet alleen voor Ziggo, en niet alleen voor service providers.
Er zijn natuurlijk ook wel goede verkopers die eerst uit proberen te vinden wat de klant nu eigenlijk wil en daar een product bij proberen te vinden dat past. Dit kost veel meer tijd, en de meeste verkopers zullen een snelle deal prefereren.

Als je een product wilt hebben dat bij je past is het vaak verstandig om er de technische afdeling bij te betrekken voordat je iets koopt en specifiek te vragen welke mogelijkheden het te kopen product je bied.

Maak van tevoren een lijstje met vragen die met ja/nee beantwoord kunnen worden.
Bij de uitleg over TV/Digitale ontvangers op de Ziggo site had je het volgende kunnen lezen:


Let op: Je moet er rekening mee houden dat het bij Ziggo nog niet mogelijk is om meerdere smartcards te koppelen. D.w.z. dat wanneer je op twee smartcards Film1 wilt hebben, je daar ook twee keer voor moet betalen. Ziggo werkt hard aan een oplossing voor dit probleem.

Gewijzigd door MaXMhZ op 12-01-2009 19:28
 
HooGLaNDeR
MaXMhZ schreef:
Dat is het grootste probleem met verkopers; Ze willen alleen maar verkopen en kijken (te) vaak niet eens naar wat de klant wil. Het houd voor die mensen op bij verkocht - klaar.

Als de klant er dan achter komt waarvoor hij betaald, mag een ander de rotzooi opruimen en weer recht proberen te trekken.
Voor de verkoper geldt alleen de omzet. Dat het meer geld en klanten kost op deze manier realiseren ze zich vaak niet eens.

Dit geldt voor 99% van de bedrijven. Niet alleen voor Ziggo, en niet alleen voor service providers.
Er zijn natuurlijk ook wel goede verkopers die eerst uit proberen te vinden wat de klant nu eigenlijk wil en daar een product bij proberen te vinden dat past. Dit kost veel meer tijd, en de meeste verkopers zullen een snelle deal prefereren.

Als je een product wilt hebben dat bij je past is het vaak verstandig om er de technische afdeling bij te betrekken voordat je iets koopt en specifiek te vragen welke mogelijkheden het te kopen product je bied.

Maak van tevoren een lijstje met vragen die met ja/nee beantwoord kunnen worden.
Bij de uitleg over TV/Digitale ontvangers op de Ziggo site had je het volgende kunnen lezen:


Let op: Je moet er rekening mee houden dat het bij Ziggo nog niet mogelijk is om meerdere smartcards te koppelen. D.w.z. dat wanneer je op twee smartcards Film1 wilt hebben, je daar ook twee keer voor moet betalen. Ziggo werkt hard aan een oplossing voor dit probleem.


Het zal mijn perspectie van een sales afdeling zijn, maar het lijkt me dat als een sales iets verkoopt, ze wel iets verkopen wat waar is, en niet een zoethoudertje meegeven, totdat achteraf blijkt dat het onzin is wat ze verkocht hebben. Dat is namelijk misleiding.

Dit zou hetzelfde zijn als een auto verkoper die een auto verkoopt, en dat bij aflevering je een auto zonder motor krijgt.

Ik ga er vanuit dat een verkoper mij correct informeert over het product wat ik afneem, en bovenal mocht , zoals in mijn geval , iemand het verkeerde hebben ontvangen, er ook een fatsoenlijke afhandeling zijn van een dergelijke situatie.
 
MaXMhZ
Voor iedere koop online geldt dat je binnen 8 dagen de koop mag annuleren en het produkt retour sturen. Het geld dat je betaald hebt word dan zsm terug gestort. Bij Ziggo duurt dit ca. 2 maanden.
 
HooGLaNDeR
Hoe zit dat telefonisch?
 
HooGLaNDeR
Ik ben met hulp van Coax benaderd door Ziggo.
Zij hebben mij uit coulance de kosten van de smartcard gerestitueerd.

Ook mag ik de smartcard houden en gebruiken, indien ik dit wens.

Ik wil even opmerken dat ondanks deze situatie ik vind dat Ziggo het goed heeft opgelost.

 
MaXMhZ
Goed opgelost door Ziggo.
En, ga ju nu een tweede abo bestellen met Filmnet?
 
HooGLaNDeR
Ergens rond maart of April komt de nieuwe dienst dat je een tweede smartcard met zelfde diensten als je huidige smartcard kunt afnemen voor EUR15,-

Dus ik wacht dit af.
 
nexagon
15 euro?

het wordt straks gratis Wink\

Ziggo maakt extra smart cards gratis

Tot op heden betalen Ziggo-klanten die digitale tv op een tweede toestel willen, de volledige kosten van een extra abonnement. Per februari levert Ziggo echter aan nieuwe klanten tot maximaal vijf smart cards op hetzelfde abonnement. De huishoudens die nu nog meerdere abonnementen afnemen, worden in maart overgezet op een enkel abonnement, met evenredig lager maandbedrag. Een woordvoerder van de kabelaar zegt dat de aanpassing van de systemen daarvoor rond is. Hij signaleert dat in steeds meer huishoudens een hard disk videorecorder verschijnt, waarin al een decoder is ingebouwd. De oude decoder schuift dan meestal door naar de tweede televisie in huis.

http://www.telecompaper.com
Bron: Telecompaper, 16 januari 2009
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo sales misleiden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Ziggo introduceert TV Italiana Welke zender wil je er nog bij hebben? 1 08-12-2016 12:44
Netflix kijken met de Horizon Mediabox van Ziggo Digitale radio en televisie problemen, tips & truuks 6 07-12-2016 16:52
Verdwenen Ziggo netwerk WiFi, draadloos netwerk 2 03-12-2016 23:46
Ziggo mail komt niet aan Instellingen software 4 23-11-2016 12:46
storing interactieve televisie van Ziggo Storing 4 22-11-2016 14:14
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| MisterSenseo00:07:58
| ArieBuu00:26:02
| Zippo01:21:52
| Desmark04:32:38
| Tomar05:57:54
| Black Tiger06:05:49
| knilleske06:22:13
| gerrelle07:45:41
| Gilex07:50:54
| kezeltje08:55:00
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan