obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw analoge ontvangst.
 Onderwerp afdrukken
Ziggo schrapt Duits en Franstalige zenders uit analoge basispakket
Zippo

Quote

In de hele provincie Limburg verdwijnen de Duitse zenders RTL, Sat 1, SRW, de Franse zender TV5Monde en het koopkanaal ShopZo Suus uit het analoge basispakket van Ziggo.

Volgens een brief die de kabelmaatschappij naar abonnees heeft gestuurd gaat dat op 21 april in. Ziggo voert de pakketwijziging door om op het kabelnet meer ruimte te hebben voor digitale televisie. Op de ruimte die een analoge zender inneemt, kunnen acht digitale zenders doorgestuurd worden.

Een woordvoerder van Ziggo zegt dat de keuze voor de te verdwijnen zenders is gemaakt op basis van kijk- en luisteronderzoek en ook technische overwegingen. Vooral het verdwijnen van de Duitse zender RTL uit het pakket is opvallend. Een paar jaar geleden kwamen duizenden Limburgers in opstand, toen de zender moest verdwijnen ten faveure van het Italiaanse Rai Uno.

Ellie Wijman, voorzitter van de Programmaraad Limburg is ook nu niet blij met het verdwijnen van de zender. „Duidelijk moet zijn dat wij als programmaraad in deze pakketwijziging geen stem hebben. Het is een besluit van Ziggo en als mensen daar bezwaar tegen willen maken, moeten ze bij Ziggo zijn en niet bij ons."

De woordvoerder van Ziggo laat weten dat het niet mogelijk is om te protesteren tegen de voorgenomen wijziging. „Tijden veranderen. Inmiddels beschikt bijna de helft van al onze aansluitingen in Nederland over digitale televisie. Daarnaast is het zo dat toen een paar jaar geleden RTL verdween, mensen geen alternatief hadden. Nu is het zo dat voor dezelfde abonnementsprijs dezelfde kanalen plus nog veel andere zenders beschikbaar zijn via digitale televisie. Daarvoor moet alleen wel eenmalig een decoder aangeschaft te worden." Overigens verdwijnt in Weert ook TV Limburg uit het analoge pakket, gaat in Maastricht Omroep Eijsden uit het pakket en zal in Eijsden Omroep Maastricht niet meer analoog te ontvangen zijn.


Bron Dagblad de Limburger
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Decibert
Vergeet hierbij niet te vermelden dat er bij die folder, die ik zelf ook heb gehad, ook een tegoedbon zit. Na het aanschaffen van een ontvanger kan die bon samen met het aankoopbewijs opgestuurd worden om ofwel €25,- of €50 retour te ontvangen op een standaard of HD ontvanger respectievelijk, als tegemoetkoming om de drempel om "over te stappen" minder hoog te maken. Let op! Dit geldt níet voor een hard disk recorder!

Verder worden in nog veel meer gemeentes door heel Nederland dergelijke wijzigingen doorgevoerd. TV Monde en Rai Uno zijn bijvoorbeeld ook buiten Limburg geofferd.
Gewijzigd door Decibert op 25-03-2009 17:13
 
jd1948
vind het schandalig wat ziggo doet 5 zenders minder maar wel evenveel betalen vraag of dit zo maar kan betalen hetzelfe voor minder service ziggo bedankt het is te merken dat hier alleen ziggo is doen met de klanten wat ze willen want wij kunnen niet anders of een schotel plaatsen
het is een grof schandaal
 
Decibert
Voor een aantal van de Duitse zenders en TV5 is het op hun verzoek geweest, alleen nog maar in digitale kwaliteit te worden doorgegeven. Dit is namelijk de standaard tegenwoordig, daar meer dan de helft van alle huishoudens in Nederland gewoon digitaal kijken.
Overigens leveren ze nog steeds dezelfde service. 60 digitale zenders voor €16,25. Als jij echter apparatuur gebruikt die daarvoor niet geschikt is, zul je bepaalde diensten missen.
Er worden geen kosten bespaard door die analoge zenders niet meer door te geven. Daar zijn twee redenen voor. Ten eerste zitten ze gewoon nog in het abonnement, Ziggo moet dus nog gewoon de rechten betalen.
Ten tweede, als ze de doorgave volledig stop zouden zetten, dan nog zou het weinig verschil maken. Het grootste gedeelte van de €16,25 is onderhoud van de kabel, klantenservice etc. De zenderrechten zijn uiteindelijk per abonnement maar een paar dubbeltjes.
Daarom kan Ziggo ook af en toe zenders toevoegen zonder de kosten te verhogen. Maar ja, daar hoor je niemand over natuurlijk.

Quote

het is te merken dat hier alleen ziggo is doen met de klanten wat ze willen


Grammaticaal net zo veel onzin als de inhoud. Als je geen Ziggo meer wilt, stap je toch over op Digitenne of de schotel. Ziggo is één van de weinigen met maandcontracten.
 
Decibert

Quote

Waarom gekozen voor het verwijderen van 'normale tv zenders' en niet er een of meer onzin, reclame zenders verwijderd.

Kennelijk is er meer vraag naar wat jij "onzin" noemt (overigens ook mijn smaak niet).

Quote

dus vermoedelijk ook een abonnement,

Neen, zie hier
http://www.ziggo.nl/klantenservice/me...smartcards

Quote

TV met ingebouwde digitale ontvanger bestaat niet

Onzin, wordt alleen (nog) niet ondersteund. Betekent dat het meestal wel werkt, maar dat Ziggo geen ondersteuning kan bieden als dat níet het geval is.

Eerst even rondneuzen voor je uitspraken doet dus.
Gewijzigd door Decibert op 24-04-2009 01:03
 
rrozema
Nou, de apparaten die een decoder aan boord hebben zijn over het algemeen alleen bedoeld voor terra (DVB-T) en vrijwel nooit voor cable (DVB-C). Het is in dit geval geen kwestie van 'geen ondersteuning', maar 'geen werkend apparaat te vinden'. Blijkbaar is er in andere landen meer markt voor digitale ontvangst via de ether en worden die apparaten daarom wel gemaakt. Maar voor cable zijn simpelweg de apparaten niet beschikbaar. Ik denk dan ook dat ik gedwongen gebruiker hier gelijk moet geven.

Ik heb zelf ook een lcd tv van Samsung, maar de ingebouwde decoder is enkel geschikt voor terra en dus niet voor de cable van Ziggo. Met als gevolg dat ik nu dus een extra ab nodig heb, altijd de tv moet omschakelen etc. Ik had dit persoonlijk ook veel liever anders gezien. De verschillende standaarden voor ether, kabel en satteliet maken digitale ontvangst onhandig voor de consument. En helaas is de enige reden die ik kan verzinnen voor het bestaan er van dat het handig is voor de aanbieders. Wij als consument zijn hier de dupe van.

@Decibert, ik bewonder je optimisme maar ik kan me toch echt niet voorstellen dat er mensen zijn die voor hun plezier naar een kanaal als ziggo tv, ShopZo-Suus of een van die vele andere teleshopping programma's gaan zitten kijken. En 's nachts die 06 sex nummers daar kijkt toch ook helemaal niemand naar... Die programma's worden enkel geleverd omdat de leverancier er dik voor betaalt. Kortom, die worden ons -als betalende klant- door de strot geduwd en je hebt het maar te slikken. Maar de daarvoor benodigde bandbreedte gaat dus wel van de beschikbare bandbreedte af waar content op hoort te zijn waar wij voor betalen... En dan krijg je natuurlijk weer de standaard opmerkingen als 'door die extra inkomsten kunnen we de abonnementsprijs lager houden', maar dat geloof ik in ieder geval al lang niet meer...
 
Decibert

Quote

Nou, de apparaten die een decoder aan boord hebben zijn over het algemeen alleen bedoeld voor terra (DVB-T) en vrijwel nooit voor cable (DVB-C).


Toestellen met verschillende modules zijn op dit moment een veel gebruikte methode om digitaal te kijken, ook via de kabel. Moet je er gewoon op letten welke module je aanschaft.

Quote

ik kan me toch echt niet voorstellen dat er mensen zijn die voor hun plezier naar een kanaal als ziggo tv, ShopZo-Suus of een van die vele andere teleshopping programma's gaan zitten kijken. En 's nachts die 06 sex nummers daar kijkt toch ook helemaal niemand naar...


Smaken verschillen, maar dit is gewoon een aanname.
Geen loonstrookje van Ziggo B.V. Wink
De feiten scheiden van de emoties
 
rrozema

Quote

Decibert schreef:
Toestellen met verschillende modules zijn op dit moment een veel gebruikte methode om digitaal te kijken, ook via de kabel. Moet je er gewoon op letten welke module je aanschaft.

Heb jij zelf een apparaat dat DVB-C ondersteunt of kun je me zelfs maar een link geven naar zo'n apparaat op kieskeurig.nl (het moet namelijk wel leverbaar zijn op de NL markt) of zo? De laatste keer dat ik keek (dat is zo'n 2 maanden terug) kon je geen enkele tv krijgen met een ingebouwde DVB-C decoder. Theorie is leuk, maar de praktijk wil zich wel eens niet aan de theorie houden...

Quote


Quote

ik kan me toch echt niet voorstellen dat er mensen zijn die voor hun plezier naar een kanaal als ziggo tv, ShopZo-Suus of een van die vele andere teleshopping programma's gaan zitten kijken. En 's nachts die 06 sex nummers daar kijkt toch ook helemaal niemand naar...


Smaken verschillen, maar dit is gewoon een aanname.

Natuurlijk is dit een aanname, ik zei toch ook "Ik kan me niet voorstellen dat"? Mijn punt is echter dat er hoogstwaarschijnlijk een ander beweegreden is om deze zenders door te geven dan dat "het grote publiek" er om vraagt, namelijk dat de kabelaar veel geld ontvangt van de aanbieder(s) van die kanalen. En daar gaat het dus mis: wij betalen de kabelaar voor een dienst maar de kabelaar levert ons (deels) content waar wij niet om gevraagd hebben. Content die een derde partij ons graag wil opdringen. In e-mail terminologie heet dat "spam", ongevraagd toegestuurde content. Ik neem even aan dat jij ook liever geen spam ontvangt op je e-mail? Nou, ik in ieder geval niet en op mijn tv vind ik het net zo ongewenst. Vooral als er wel gewikt en gewogen moet worden welke gewenste content er wordt doorgegeven omdat er "te weinig bandbreedte beschikbaar is".
 
Decibert

Quote

En daar gaat het dus mis: wij betalen de kabelaar voor een dienst maar de kabelaar levert ons (deels) content waar wij niet om gevraagd hebben. Content die een derde partij ons graag wil opdringen. In e-mail terminologie heet dat "spam", ongevraagd toegestuurde content. Ik neem even aan dat jij ook liever geen spam ontvangt op je e-mail? Nou, ik in ieder geval niet en op mijn tv vind ik het net zo ongewenst. Vooral als er wel gewikt en gewogen moet worden welke gewenste content er wordt doorgegeven omdat er "te weinig bandbreedte beschikbaar is".


Als je gelijk hebt, en dat kan best, wees dan maar blij dat ze die betalende zenders doorgeven. Deden ze dat niet, zou het abonnementsgeld hoger liggen. Daarom is het beter te vergelijken met banners en andere embedded reclame dan met spam. Het is namelijk dezelfde reden waarom je blij moet zijn met reclame op google en alle andere gratls/goedkope diensten op het internet: die reclame maakt het mogelijk de betreffende dienst goedkoper te leveren, omdat ze inkomsten binnen brengen die anders allemaal uit het abonnementsgeld moesten komen.

Overigens ga ik niet voor je op zoek naar waar verschillende oplossingen geleverd worden. Ik heb echter op een ander Ziggo forum een enorme stapel posts met ervaringen van gebruikers van verschillende modules gevonden.
Dit forum laat mij er echt niet naar linken of verwijzen! dan maar zo, mijn excuus dat je zelf moet knippen en plakken en spaties weglaten, maar anders wordt het adres veranderd als ik op opslaan klik:

www. ziggo-gebruikers .nl/forum/showthread.php?t=11034
Toekomstige ondersteuning CI+ modules.

www. ziggo-gebruikers .nl/forum/forumdisplay.php?f=198
Ingebouwde Irdeto ontvangers

En gewoon het hele forumdeel over modules, hier kan je dus de meeste info vinden:
www. ziggo-gebruikers .nl/forum/forumdisplay.php?f=125

Ik meen gelezen te hebben dat er 300.000 klanten zijn met Alphacrypt modules alleen al, maar ik weet niet meer waar het stond dus zonder bronvermelding moet je zelf maar zien of je dat van mij aanneemt.
Gewijzigd door Decibert op 01-05-2009 12:03
Geen loonstrookje van Ziggo B.V. Wink
De feiten scheiden van de emoties
 
Zippo

Quote

Decibert schreef:
Dit forum laat mij er echt niet naar linken of verwijzen! dan maar zo, mijn excuus dat je zelf moet knippen en plakken en spaties weglaten, maar anders wordt het adres veranderd als ik op opslaan klik:


Dankzij bepaalde acties van lieden aldaar.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo schrapt Duits en Franstalige zenders uit analoge basispakket', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
Advertentie