obey-robots.txt
02 December 2016, 19:00
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 44% [4 stemmen]
44% [4 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 56% [5 stemmen]
56% [5 stemmen]

Stemmen: 9
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Ziggo helpdesk! Geef zelf tips, opmerkingen en ervaringen om de helpdesk te helpen. Hoe werkt het telefonische keuzemenu van de helpdesk.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Ziggo na half jaar nog steeds niet Vista bestandig

Esceha
Ziggo na half jaar nog steeds niet Vista bestendig, waarmee ik bedoel dat men mij al een half jaar laat denken dat mijn klacht in behandeling is.

=====

Zo Vista gebruikers ongetwijfeld weten zit er in Vista een Knipselprogramma voor het uitsnijden van een gedeelte van het scherm. Daarbij is de keuze of u het meteen via e-mail wilt versturen, of dat u het voor eigen gebruik wilt opslaan op uw computer.

In mijn adressen bestand zitten drie echtparen die een abonnement hebben bij quicknet. Als ik die een mailtje stuur met een knipsel, krijg ik het ALTIJD compleet retour met de mededeling dat ze het niet gaan bestellen omdat er een virus in zou zitten.

Bij overname van Casema/Orange door Ziggo is gebleken dat ik in eerste instantie OOK van Ziggo mailtjes onbesteld retour kreeg omdat er zogenaamd een virus in zou zitten. Het frappante is dat de ontvanger echter WEL het mailtje krijgt maar met weglating van het plaatje en met een waarschuwing in het bericht dat er een deel is uitgehaald omdat er een virus in zit. Geklets dus. Ik heb gedurende een half jaar diverse malen gebeld en dit - bij herhaling - ook schriftelijk aangekaart

Op een bepaald moment slikte de server als het Vista knipsel pas wordt verzonden na het eerst te hebben opgeslagen en daarna in het bericht gevoegd. Webpagina’s verzenden via >Bestand >Verzenden >Pagina per e-mail lukt veelal ook niet. Een van de medewerkers heeft dat ooit eens getest tijdens een telefoongesprek.

Er zullen steeds minder mensen zijn die een mailtje durven te openen van een abonnee van Ziggo, omdat men verwacht dat er - al weer - een bericht met - zogenaamd - een virus is gestuurd.

Het probleem is dat er bij de Helpdesk personen werken die niet eens weten wat een PrintScreen is, slechts een enkeling weet dat er in Vista een Knipsel programma is opgenomen..... De server is - net als die van quicknet - op dit moment nog steeds niet Vista bestendig. Dit nog allemaal los van het feit dat veel gewone berichten standaar al door de server als spam worden gezien, doch dat beslist niet zijn. Niettegenstaande wordt de melding Spam toegevoegd aan het onderwerp. Ik ben niet de enige met deze problemen.

TCP_IP
En als je vanuit Knip-programma eerst in MSpaint opent en dan opslaat als .JPG en dan mailen. Gebeurt het dan nog ?

Esceha
Dank voor uw reactie. Het antwoord op uw vraag staat in mijn betoog. alhoewel daarin geen sprake is van opslaan via Paint, doch opslaan via het Knipselprogramma, lijkt mij daarmede uw vraag genoegzaam beantwoord.

Citaat uit mijn betoog:
Op een bepaald moment slikte de server als het Vista knipsel pas wordt verzonden na het eerst te hebben opgeslagen en daarna in het bericht gevoegd.

Maar omdat mijn vrouw de kortste weg naar Maastricht niet weet, is het wel een zeer makkelijke oplossing om mij dan maar via Groningen te laten rijden............. Want dat moet - technisch gezien - in wezen van Ziggo. Voorts heft dat het probleem van de onkunde van de Helpdeks niet op, want ik heb slecht eenmaal een alleraardigste heer aan de lijn gehad die weet waarover ik het heb.

VIRII
ik vind het altijd makkelijk om een provider de schuld te geven van computer problemen.

Een mail wordt 1 op 1 doorgestuurd ongeacht welke provider je hebt.

Afhankelijk van de extentie van het plaatje kan ook de client aan de andere kant er voor zorgen dat jouw email wordt geblokkeerd (met de melding dat er mogelijk een virus aanwezig is).

Een unskilled helpdesk lastig vallen met dit soort vragen, is zonde van je geld en tijd.

Is het trouwens de bedoeling om een oplossing voor je probleem te vinden via dit topic of alleen om gal te spugen?

Mocht voor dat eerste willen gaan, stuur me maar even een pb dan kijk ik of ik wat voor je kan betekenen.
Gewijzigd door VIRII op 03-04-2009 06:54

Esceha
Mijn klacht valt beslist niet onder het spreekwoordelijke bruiloften en partijen gezwets. Als u Vista heeft, had u dit kunnen weten door simpel zelf even een test uit te voeren. U lanceert derhalve een totaal ongefundeerde, en derhalve onzinnige reactie, lijkende op het doorsnee antwoord van de Helpdesk van Ziggo, waar - zoals gemeld - uiteindelijk een alleraardigste heer dit met mij heeft getest tijdens een telefoongesprek. Ik zal u HIER antwoorden en derhalve niet via een persoonlijk bericht. Dan hebben anderen er ook wat aan.

Het probleem is ontstaan op het moment van de daadwerkelijke overgang naar Ziggo, dus niet reeds direct na de commerciële overgang. Die daadwerkelijke overgang is in fases, waarmede ik bedoel regio voor regio, uitgevoerd. Het was voor mij dus heel simpel om mailwisselingen te plegen met een aantal personen, die daarvoor ook bij provider Orange/Casema/Wannadoo waren aangesloten. Successievelijk werden die deelgenoot in hetzelfde probleem, dus op het moment dat hun adres daadwerkelijk ....@ziggo.nl werd.

Nu mag u weer, maar liefst niet weer een reactie in de trant van een tweede hands auto verkoper, die via het even tegen de banden schoppen een auto test. U spreekt namelijk tegen iemand met meer dan 30 jaar zeer intensieve computer ervaring, die zelf ooit de meest omvangrijke software voor drukkerijen en hardware verkocht bij een onderneming die alles doet op het gebied van gedrukte en elektronische communicatie tot en met regionale en interne TV kranten en ook Internet provider is.

Decibert
Dat is niet een manier om te bedanken voor iemand die zijn raad belangeloos aanbiedt.

Ten tweede, de meest voorkomende oorzaak van emailproblemen zijn instellingen thuis. Nou is het wel verleidelijk om in je verhaal oorzaak en gevolg te vinden. Dit hóéft echter niet zo te zijn.
Als je die mogelijkheid hebt, bij kennissen bijvoorbeeld, probeer dan eens op een andere pc met Vista zo'n zelfde screenshot te maken en te verzenden via je webmail. Lukt dit dan ook niet, wijst dat erop dat je gelijk hebt wat betreft de oorzaak van dit probleem. Lukt dat wel, dan wordt het tijd om een virusscan te downloaden.

Esceha
Mag ik zo vrij zijn om te stellen dat opmerkingen als “helpdesk lastig vallen met dit soort vragen, is zonde van je geld en tijd” en “of alleen om gal te spugen” niet bepaald onder het aandragen van een constructieve oplossing valt. Zulks nog los van het feit dat alleen de provider die oplossing kan realiseren.

Voor de duidelijkheid nog maar een keer. Met testen bedoel ik successievelijk testen met andere Ziggo cliënten. Voorts zou ik aan het woord test afbreuk doen als dat niet in beide richtingen zou zijn geweest. Op het exacte moment van invoeren van het Ziggo e-mail adres kregen die personen exact dezelfde problemen. Derhalve kan ik stellen dat het echt een probleem is dat Ziggo geacht wordt op te lossen, en dit geenszins heeft te maken met elke computer instelling(en) dan ook, en/of het al dan niet aanwezig zijn van een virusscanner of wat dies meer zij.

De reacties lijken veel op die van Microsoft die problemen met Vista afdoet als zijnde onkunde van gebruikers, doch dat terzijde .
Gewijzigd door Esceha op 03-04-2009 09:23

Decibert
Dat dit het geval was op meerdere pc's (met Vista en dezelfde handelswijze), was eerst niet duidelijk, vandaar de vraag om verheldering. Mensen hier die je willen helpen hebben zoveel mogelijk informatie nodig. Als er dan meer gevraagd wordt ter controle is dat geen aanval, maar een poging tot ondersteuning.
Probeer het klachtenformulier links op dit scherm in te vullen. Dat gaan naar Coax.nl, en die neemt dan voor je contact op met Ziggo. Succes ermee!

Esceha
Geachte Decibert,
Ik heb de hoop eigenlijk al opgegeven. Ik wacht nu al meer dan een half jaar op een - na elk gesprek toegezegd - telefoontje van de technische dienst.....

Aangezien de vorige plaatsing inzake dezelfde aangelegenheid niets heeft opgeleverd, heb ik het maar "weer eens in de groep gegooid". Ziggo kijkt volgens mij best wel mee...........

TCP_IP
Heb het zelf ook maar eens getest, o.a. uit nieuwsgierigheid.

Knipprogramma >> verzenden naar >> emailontvanger (als bijlage) werkt in 1e keer

Knipprogramma >> verzenden naar >> emailontvanger
werkte half, werd wel verzonden alleen liep knipprogramma vast.

2e keer liep knipprogramma vast en outlook deels, bericht kon niet verzonden worden.

Dit met een hotmailaccount, dus ja kan eigenlijk wel bevestigen dat het geen computer probleem is vanaf uw kant.
Aangezien u mail wel gewoon verzonden krijgt maar dat u daarna een zogenaamde "bounce mail" terugkrijgt.

Het zal aan de inhoud van de mail zitten, knipprogramma zet afbeelding direct in mail ipv. als bijlage.
Mailscanners detecteren dat natuurlijk snel als trojan of iets in die trant. ISP's kennende verwacht ik niet dat ze dit gaan aanpassen, tenzij er veel meer klachten binnenkomen.

Ik denk dat u weinig keus heeft dan de afbeeldingen als bijlage mee te verzenden. Zelf handmatig opslaan via MSpaint, want in Snipping tool zitten nog wat bugs blijkbaar.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo na half jaar nog steeds niet Vista bestandig', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Ziggo mail komt niet aan Instellingen software 4 23-11-2016 12:46
storing interactieve televisie van Ziggo Storing 4 22-11-2016 14:14
Ziggo afstandbediening koppelen met Philips tv Algemeen 2 10-11-2016 16:02
ziggo bellen - altijd extreem druk Storing 4 07-11-2016 15:41
Scannen vanaf Printer gaat niet, vanaf PC wel Hardware instellingen 8 05-11-2016 14:49
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Zippo01:20:51
| Desmark02:18:26
| MisterSenseo03:35:21
| bertusdh04:33:27
| Black Tiger07:04:55
| Gilex08:34:34
| jlebbink10:34:03
| frankgr17:44:12
| Bitfreak20:54:31
| Hefaistos21:23:56
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan