obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Communicatie problemen tussen je programma en Ziggo? Instellingen voor ziggomail, Email, POP, SMTP. P2P, emule, edonkey poorten en NZB's. Usenet/nieuwsgroepen instellingen voor Grabit, Spotnet en Newsleecher kun je hier naar vragen.
 Onderwerp afdrukken
Geen verbinding uitgaande server Poort 25 (SMTP)
Hansjm
Al een maand kan ik geen mail meer versturen, na diverse keren met de helpdesk te hebben gesproken is het tot op heden niet gelukt.

PING quicknet.nl en telnet quicknet.nl 25 geven ook al geen oplossing.
Vorige week belde een senior op, in de avond, na wat dingen te hebben gedaan stelde hij voor om de router ertussenuit te halen, dan zou hij het IP adres vernieuwen. Dit vleek te werken, waarschijnlijk ligt het toch aan het IP adres.
De volgende morgen zou hij het in orde maken.
Nu na 1,5 week en een telefoontje naar de helpdesk werkt het nog niet.

Misschien heeft iemand hier de oplossing voor ??

Begin het nu toch wel een beetje zat te worden, met het snelste abonnement (alles in1) betaal je toch wel een behoorlijk bedrag, hier mag je wat voor verwachten TOCH??
 
Zippo
Hoe heb je het nu aangesloten? Met of zonder router?

Werkt het wel zonder router?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Hansjm
De router staat er gewoon weer op. De optie, direct op PC, was om te proberen vanuit de help desk, en was alleen voor dat moment. Via de helpdesk gaven ze mij op dat moment even een ander IP adres geloof ik.
Dit werkte als een tierelier, tja de volgende ochtend zouden ze het herstellen (1,5 week geleden).

Maar ik denk nu, nadat ik vele forums hebt doorgelezen, het wel eens zou kunnen liggen dat wij thuis, op de 4 computers (3 laptops en 1 tower) als de snelheid eens wat lager was als normaal, er verbinding wordt gezocht via het IP adres van mijn buurman. Deze is niet beveiligd namelijk, tja dat gaat gewoon spelenderwijs, hup je hebt zo verbinding en gaan met die banaan. Dit gebeurt al een paar jaar zo.
Ik heb namelijk ergens wat artikelen gelezen dat er dan een IP block op poort 25 zou kunnen komen.

Ik heb nu vanalles geprobeerd, TELNET,PING, WINSOCKFIX, IP CONFIG /RELEASE en /RENEW en daarna ook nog /FLUSHDNS.

Misschien niet goed maar het duurt nu al zolang.

sorry dus.

gr. Hans
Gewijzigd door Hansjm op 13-04-2009 00:11
 
Zippo
Uit je verhaal begrijp ik het volgende:

- je hebt misschien wel verbinding via de wifi van de buurman. Als hij niet bij Ziggo zit maar bij een andere aanbieder, dan staan je instellingen (smtp) verkeerd en kun je inderdaad geen mail verzenden.
Zorg er dus voor dat je via je eigen aansluiting internet.

- je gebruikt een router, misschien staat die verkeerd ingesteld! Met de standaard waardes moet elke pc/laptop email kunnen ontvangen en versturen via die router. Heb je poorten lopen forwarden? (poort 25?)
Reset die router eens naar de fabrieks instellingen.

- het klopt dat poort 25 gefilterd wordt, maar slechts alleen voor smtp servers die niet van ziggo zijn. Dus met de standaard smtp instelling van ziggo heb je geen problemen. Dit is om te voorkomen dat er spam verstuurd word via ongecontroleerde servers.

Dus het makkelijkst is om inderdaad 1 pc/laptop rechtstreeks en het liefst zonder software firewall en niet draadloos aan het kabel modem te hangen. Als dan alles werkt weet je dat je het in je thuisnetwerk moet zoeken.

Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Hansjm
Sorry van mijn late reageren, maar had even andere dingen omhanden.
Het punt is nu dat ik inderdaad vanaf 1 computer, die direct aangesloten is vanaf het kabelmodem, kan mailen.
Dit was in eerste instantie niet zo, dit heeft een senior geregeld, deze heeft iets met mijn IP adres gedaan (vernieuwd of zo) en toen kon ik ineens wel mail verzenden. Maar nog steeds niet via mijn router, iets wat is ingetreden na het vervangen van het kabelmodem. Zou het dan een instelling zijn die ineens anders gezet moet worden ??

Ik kan er wel in komen natuurlijk (de router dan) maar welke instellingen ik moet wijzigen is mij een raadsel.

gr. Hans
 
Zippo
Zoek in je router naar de optie macadres clonen. Zorg ervoor dat je contact hebt met de pc die werkte direct aangesloten op het kabel modem. Van die pc clone je dan het mac adres. Dit is nu via je router voor alle pc's gelijk geworden. Misschien dat het nu wel lukt.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
rrozema
Dit lost jouw huidige probleem natuurlijk niet op, maar je kunt er zo wel omheen: maak een (gratis) gmail account aan op http://gmail.com en laat je ziggo mail lekker wat ie is. Geef iedereen je gmail adres en je hoeft daarna nooit meer iemand een nieuw email adres te sturen, zelfs niet als je naar een andere provider gaat.

Je gmail kun je net als je ziggo mailbox gewoon met outlook ophalen en je kunt er ook mail via versturen; kortom je hebt niets meer met de mail servers van Ziggo te maken. En, dit blijft ook gewoon werken als je via de draadloze verbinding van de buren werkt, of je computer meeneemt naar een klant/familie/vrienden etc.

De reden dat dit wel kan, terwijl ziggo poort 25 van alle andere mail servers blokkeert, is dat gmail een beveiligde verbinding gebruikt, met bijbehorende andere, niet-geblokkeerde poort nummers.

Om gmail met je pop3 client te gebruiken moet je eenmalig in de instellingen van gmail even aanzetten dat je pop3 wilt gebruiken en in je mail client stel je de volgende dingen in:
- pop3: pop.gmail.com: SSL beveiligde verbinding: poort 995
- smtp: smtp.gmail.com: SSL beveiligde verbinding: poort 465: vinkje bij 'mijn uitgaande mail server vereist dat ik mij aanmeld' en bij 'gebruik dezelfde gegevens als bij mijn inkomende server'.
Gewijzigd door rrozema op 16-04-2009 09:37
 
Hansjm
Volgens mij zou het afdoende zijn om het huidige IP adres te vervangen voor een NIEUW.
Alleen zo zijn de problemen op te lossen.
Ik blijf het ook zeggen dat er ergens een BLOCK zit op de poort 25.
Wat ik ook doe, direct van hte kabelmodem, met en zonder router, ik kan geen mail versturen. En van de klantenservice hoor ik HELEMAAL niets.
Ik ga zometeen eerst maar even een ochtend dienst lopen en vanmiddag de klanten service maar weer eens bellen voor de zoveelste keer.

De foutcode is en blijft 0x80042109.

gr. Hans
 
Decibert

Quote

hup je hebt zo verbinding en gaan met die banaan. Dit gebeurt al een paar jaar zo.


Dat klopt. Maar je kan ook in de instellingen van je verbinding aan de slag om ervoor te zorgen dat je niet automatisch overgaat op het netwerk van de buren. Ik heb de passwords van de buren om me heen geraden (admin en welkom01, lekker slim) omdat ik indertijd een instabiele verbinding had. Nu draai ik hier een mailserver op, en vanwege dat ding (en bittorrent) heb ik mezelf een vast intern IP-adres toe moeten wijzen om de betreffende poorten op mijn router open te zetten voor verkeer (forwarden).
Dit heeft echter als gevolg dat als mijn verbinding wegvalt, ik automatisch overga op dat van de buren, maar dan kan ik nog niks; die instellingen gaan niet samen met hĂșn draadloze netwerk.
Dat is heel simpel te fixen: je gaat naar Netwerkverbindingen, je opent de Eigenschappen van je internetverbinding, en daar geef je aan met welke netwerken je automatisch verbinding wilt maken. Dat voorkomt dat je ongemerkt overgaat op een andere verbinding waarop je instellingen niet werken. Maar je kan ook aangeven dat je wel met de buren verbinding wilt maken, maar dat jouw netwerk een hogere prioriteit heeft, zodat als je netwerk weer beschikbaar is, hij automatisch teruggaat.
 
rrozema

Quote

Decibert schreef:
... Dat is heel simpel te fixen: je gaat naar Netwerkverbindingen, je opent de Eigenschappen van je internetverbinding, en daar geef je aan met welke netwerken je automatisch verbinding wilt maken. Dat voorkomt dat je ongemerkt overgaat op een andere verbinding waarop je instellingen niet werken. ...

Ja dat kan inderdaad, maar dat betekent dat je geen mail kunt verzenden zolang je via je 'backup verbinding' (dat klinkt wat vriendelijker) werkt. Als je echter in plaats van smtp.ziggo.nl, smtp.gmail.com gebruikt, zoals ik eerder beschreef, dan kun je altijd je mail versturen; via je eigen netwerk maar ook via die andere internet verbinding. En het is nog beveiligd ook, dus je buren kunnen jouw mail niet meelezen, zelfs niet als ze door zouden hebben dat je hun verbinding gebruikt.

En, je kunt ook alleen de smtp.gmail.com gebruiken voor uitgaande mail (smtp) en gewoon je inkomende mail binnen laten komen via je ziggo mail account. Je kunt namelijk als afzender gewoon je ziggo email adres meesturen. Iedereen zal dan dus gewoon blijven antwoorden naar jouw ziggo postbus en er verandert voor de buitenwereld helemaal niets. Dit is volgens mij de manier waarop hans z'n probleem nu het beste kan oplossen; ga gewoon om de smtp server van ziggo heen door die van gmail te gebruiken. Kun je eindelijk je mail van een maand lang verzenden...

Je gmail account kun je echter ook instellen dat alles wat op je gmail adres binnenkomt wordt doorgestuurd naar je ziggo mailbox. Je kunt dan alvast iedereen je nieuwe gmail adres gaan doorgeven en zolang je nog bij ziggo zit, krijg je de mail van beide adressen binnen op je ziggo mailbox. Zo heb je genoeg tijd om alle mensen die toch nog je ziggo adres gebruiken een berichtje terug te sturen dat ze je mail adres moeten veranderen in hun adresboek. En later, wanneer je naar een nieuwe internet provider gaat, zul je nooit meer een nieuw mail adres hoeven doorgeven; je hoeft alleen even je gmail account aan te passen dat hij de mail naar een ander adres moet doorsturen. Of je gaat je stelt ook je pop instellingen in op gmail en haalt je mail in het vervolg rechtstreeks bij gmail op. En je gebruikt het email adres van je provider helemaal nooit meer. Dat email adres is namelijk een van de beste klantenbinders die de internet providers hebben; veel mensen gaan maar niet van provider wisselen omdat ze dan weer andere email adressen krijgen. Door een onafhankelijke mail provider als gmail te gebruiken nemen wij als consumenten de ISP's dat dwangmiddel uit handen.
Gewijzigd door rrozema op 19-04-2009 22:11
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen verbinding uitgaande server Poort 25 (SMTP)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Fritzbox 7581 achter Connectbox - geen guest wifi Eigen netwerk : 9 20-09-2020
Humax IHDR 5500C Geen signaal Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 14-07-2020
Advertentie