obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Webspace - Internet Explorer
ilonakk
Ik heb mijn website geupload in webspace. Alles liep goed. Toen heb ik via Hyves een hogere versie van Internet Expolorer gedownload en sindsdien kom ik niet verder. Ik kan niet meer nieuwe gegevens uploaden (als ik inlog op webspace en klik op publiek doet die de ene keer niets en andere keer krijg ik alleen tekstlinks naar index en bestanden....) en als ik mn site open, zie alleen de startpagina en zijn alle links weg.
Ik heb de helpdesk gebeld en zij adviseerden mij een computer herstel te doen (terugzetten datum van voor de download van 8) ... dit heeft niet geholpen. Als ik via mijn iphone de site open (safari)... geen probleem en zie ik wel de site goed.
Draait webspace niet met explorer 8? Hoe kan ik 7 er weer opzetten (Windows Vista)?
Alvast bedankt.
Gr.
Ilona
 
TCP_IP
Internet Explorer 8 heeft ook een compatibiliteits mode.
Klik op Extra en je ziet hem meteen als het goed is.

Je kunt wel terug naar IE7, maar bedenk wel dat anderen die jouw webspace vanaf IE8 jouw site niet kunnen bekijken. Dat zou betekenen dat je je code moet aan gaan passen.

In ieder geval een korte uitleg hoe IE8 te verwijderen:

Ga naar Start >> Configuratiescherm >> Programma's en onderdelen.
Links komt er te staan 'Geinstalleerde updates weergeven', klik hierop.
Ergens in het midden zie je als het goed is 'Windows Internet Explorer 8' staan. Dit staat onder het kopje 'Microsoft Windows'.

Klik 'Windows Internet Explorer 8' vervolgens 1 keer aan zodat het geselecteerd is en tenslotte bovenin op de knop 'verwijderen' klikken en de wizard volgen. Waarschijnlijk nog even PC opnieuw opstarten en dat zou moeten werken.

 
ilonakk
Bedankt! Ik heb het verwijderd en ik kan er weer bij.
Je opmerking begrijp ik over IE8, echter toen ik IE8 had, kon ik niet bij webspace. Die compatibiliteitsmode werkte niet. Je zegt dat ik een code moet aanpassen (in webspace?), maar ik weet niet over welke code je het hebt.
 
TCP_IP
Misschien heb ik webspace verkeerd geïnterpreteerd.

Is je webspace een kleine website die voor anderen zichtbaar is of is het een soort opslagplaats cq. backup voor bestanden?

Indien het een website is bestaat dit meestal uit php- en/of HTML bestanden. Een html-bestand bestaat uit een reeks codes. Op het moment dat de pagina geladen word door een browser zal deze de code zo uitvoeren zoals de browser geprogrammeerd is. Daarom heb je nu dus dit euvel dat je met IE7 wel de site kan bekijken maar met IE8 niet. Dit is ook de reden waarom pagina's met IE en Firefox er soms anders uitzien.

IE8 zal zich niet aanpassen aan jouw webpagina. En aangezien binnenkort bijna iedereen over is op IE8 zal niemand jouw pagina kunnen bekijken. Daarom mijn opmerking om je HTML code zodanig te wijzigen dat de pagina wel in IE8 zichtbaar word.

Als het een opslagplaats is, dan zal Ziggo dit moeten aanpassen.
 
rrozema
"Webspace" is de naam van de home-page dienst van ziggo.
rrozema voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
TCP_IP
Oké, dan moet je dus je HTML aanpassen.
Maar als ik even tussen de regels doorlees gok ik dat je je site niet in kladblok hebt geschreven maar vermoedelijk met een programma als Frontpage 2000 of dreamweaver (noem maar even wat).

Dan word het al wat lastiger omdat zulke programma's veel meer html code aanmaakt dan nodig is. Een vriend van me heeft bijv. in Frontpage 2000 iets aangemaakt, in IE7 en IE8 is die gewoon zichtbaar. maar in Firefox zie je alleen nog maar de achtergrond :S Toen eens html bestand nagekeken, nou echt hoor... 200 regels html wat ik in 30 kan doen Pfft (Dit is trouwens ook de reden dat als ik iets in html maak het in kladblok doe, veel overzichtelijker).

Als je wilt kan ik er wel even naar kijken, wat is het adres van je webspace ? Ik zou dan ook de bronpagina moeten kunnen bekijken als het goed is. (Ik ga er even voor het gemak vanuit dat het geen PHP is)
 
ilonakk
Het klopt. Ik heb t gemaakt in Publisher. Het was voor de mij de eerste keer dat ik zoiets maakte en het programma ken ik wel aardig. Jullie gebruiken ws veel betere programma's. De site is http://members.quicknet.nl/ilonakk/
Ik heb by the way bij Ziggo de vraag neergelegd, wat ze eraan gaan doen zodat de site ook in IE8 te uploaden en bekijken is... So far no answer.
 
Decibert

Quote

Ik heb by the way bij Ziggo de vraag neergelegd, wat ze eraan gaan doen zodat de site ook in IE8 te uploaden en bekijken is... So far no answer.


Nou zit het probleem hem dus in je eigen ontwerp van de website, en als ze al antwoord geven en er werkt een beetje een snugger type dan zal hij je precies hetzelfde aanraden, namelijk om je HMTL na te kijken.
Geen loonstrookje van Ziggo B.V. Wink
De feiten scheiden van de emoties
 
TCP_IP
Precies wat ik dacht, met publisher is er zoveel extra code aangemaakt dat het bijna onmogelijk is om aan te passen.

Het antwoord van Ziggo zal zijn dat het eigenlijk jouw probleem is. De reden is dat waar je de site ook upload, nergens zal je website zichtbaar worden in IE8. Dit komt door de html code die erachter zit. Open index.html bijvoorbeeld maar eens met 'kladblok', daar zie je alles.

Je zou je website in een nieuwe versie van publisher kunnen openen en dan je website aanpassen en opslaan. Kijk eens of je website dan wel zichtbaar word.

Er is zoveel html dat ik zo niet zie wat ik zou moeten aanpassen anders had ik je wel geholpen. Ik zou je hoogstens kunnen helpen door een kopie ervan te maken, maar of het zo mooi word weet ik niet.

Zelf gebruik ik nooit programma's als Publisher, hoogstens PSpad. PSpad is een geavanceerde versie van Kladblok van windows zeg maar. Af en toe een site als http://www.handleidinghtml.nl/ of http://www.w3schools.com/ erbij helpt ook wel.

Eindconclusie, je zult je site moeten bewerken in een nieuwer programma zodat je code zo word aangepast dat IE8 dit goed kan uitlezen.
 
MaXMhZ

Quote

ilonakk schreef:
Bedankt! Ik heb het verwijderd en ik kan er weer bij.
Je opmerking begrijp ik over IE8, echter toen ik IE8 had, kon ik niet bij webspace. Die compatibiliteitsmode werkte niet. Je zegt dat ik een code moet aanpassen (in webspace?), maar ik weet niet over welke code je het hebt.


Wat bedoel je (even om het duidelijker te maken)

1: Je kunt met IE 8 geen door jouw gemaakte website uploaden naar je Ziggo webspace?

Antwoord: Dat klopt. sinds IE6 is de ftp functie in IE veranderd . met 7 en 8 kun je geen files meer uploaden door middel van drag & drop. Verwijder IE7 en/of 8 en installer 5 of 6, of gebruik een ftp programma als CuteFTP (gratis).

2: Je kunt je wesite niet, of niet goed bekijken met IE8.

Antwoord: Dit is een HTML code probleem, code aanpassen aan IE8 of accepteren dat de site niet IE8 compatibel is.
Gewijzigd door MaXMhZ op 17-06-2009 11:29
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Webspace - Internet Explorer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 3 15-04-2024
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam Ziggo nieuws : 1 28-07-2020
Advertentie