obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Verbinding modem valt continu weg
jOzh
Sinds anderhalve maand heb ik een alles-in-1 plus abonnement, en sinds de installatie heb ik last van een constant wegvallende verbinding. Het modem (Motorola) probeert dan opnieuw verbinding te maken maar het lampje US blijft knipperen. Na een modem reset (stekker 30 seconden uit stopcontact) lukt het soms wel, soms niet om verbinding te krijgen. Soms lukt het het modem om uit zichzelf een verbinding tot stand te brengen, maar helaas valt deze na verloop van tijd (kan soms enkele uren zijn) weer weg.

Een Ziggo monteur heeft onlangs mijn binneninstallatie bekeken en kwam tot de conclusie dat het AOP niet netjes afgemonteerd was. Dit heeft hij hersteld, maar helaas heeft dit het probleem niet opgelost. Met zijn meetapparatuur kon hij vaststellen dat het binnenkomende signaal ruim voldoende was (69 DB staat me bij, kan dit kloppen?).

Ik heb zelf de waarden in het modem gecontroleerd op het moment dat ik weer eens verbinding had, deze leken mij niet uitzonderlijk:
Downstream power: -4
Downstream SNR: 39
Upstream power: 52

Ik word er zo langzamerhand een beetje moedeloos van. Na veel zoeken en struinen op internet kwam ik hier iemand tegen met een vergelijkbaar probleem (http://ziggo.gebruikers.eu/forum/showthread.php?t=15715) waaruit ik de conclusie trek dat mijn modem wel eens defect zou kunnen zijn. Maar hoe controleer ik dit? Moet ik weer een Ziggo monteur laten komen? Zijn er andere dingen die ik zou kunnen overwegen/controleren?

Gisteravond kreeg ik nog (via e-mail, binnen 1 dag!) reactie van een helpdeskmedewerker op bovenstaande problemen. Hij had m'n modem uitgelezen en de waarden zagen er volgens hem 'perfect' uit.

Als tip kreeg ik nog mee om de router er tussenuit te halen. Ik heb het idee dat Ziggo die oplossing voor elk probleem aandraagt, bij mij heeft het in ieder geval niet geholpen. Zowel met als zonder router hetzelfde probleem.
 
Decibert

Quote

Als tip kreeg ik nog mee om de router er tussenuit te halen. Ik heb het idee dat Ziggo die oplossing voor elk probleem aandraagt, bij mij heeft het in ieder geval niet geholpen. Zowel met als zonder router hetzelfde probleem.


Het is niet zozeer een oplossing als wel een manier om vast te stellen waar het probleem ligt. Het is namelijk vaker de router dan het modem, zeker als de medewerker constateert dat met het modem niks mis is. Hij kan zich in het laatste natuurlijk vergist hebben, maar de test met de router ertussenuit is er één die je als eerste moet uitvoeren bij verbindingsproblemen.

Ik zou nogmaals een contactformulier sturen, met daarin alle stappen waarmee je hebt uitgesloten dat het probleem in jouw apparatuur ligt (dus: "PC rechtstreeks zonder splitters etc. op het modem geeft hetzelfde resultaat, modem uitlezen was volgens medewerker prima, monteur geeft aan dat AOP niet in orde is, hoe gaan we dit oplossen").

Overigens neem ik hierbij dus aan dat er geen splitters en andere rotzooi tussen zit als je de verbinding test. Is dat wel het geval, zou ik het ook eens zonder die dingen proberen.
Geen loonstrookje van Ziggo B.V. Wink
De feiten scheiden van de emoties
 
jOzh

Quote

Decibert schreef:

Quote

Als tip kreeg ik nog mee om de router er tussenuit te halen. Ik heb het idee dat Ziggo die oplossing voor elk probleem aandraagt, bij mij heeft het in ieder geval niet geholpen. Zowel met als zonder router hetzelfde probleem.

Het is niet zozeer een oplossing als wel een manier om vast te stellen waar het probleem ligt. Het is namelijk vaker de router dan het modem, zeker als de medewerker constateert dat met het modem niks mis is. Hij kan zich in het laatste natuurlijk vergist hebben, maar de test met de router ertussenuit is er één die je als eerste moet uitvoeren bij verbindingsproblemen.


Ongetwijfeld zal de router veelal het probleem zijn en is het nuttig om deze alvast buiten te sluiten als veroorzaker. Ik vind het dan alleen jammer dat ik niet direct kan reageren op de e-mail van Ziggo (afkomstig van een no-reply adres) zodat er een soort trouble-shoot dialoog met de helpdeskmedewerker kan ontstaan. Nu lijkt het alsof je wordt afgescheept met een voor de hand liggend antwoord. Dit zal uiteraard niet de bedoeling zijn van Ziggo!!

Quote


Ik zou nogmaals een contactformulier sturen, met daarin alle stappen waarmee je hebt uitgesloten dat het probleem in jouw apparatuur ligt (dus: "PC rechtstreeks zonder splitters etc. op het modem geeft hetzelfde resultaat, modem uitlezen was volgens medewerker prima, monteur geeft aan dat AOP niet in orde is, hoe gaan we dit oplossen").


Ik heb inderdaad het contactformulier nogmaals ingevuld met daarin het referentienummer dat ik in de eerste mail van Ziggo vond (geen idee of dit gelinked is aan mijn 'case' ), de intitiele probleemstelling, het antwoord van Ziggo en vervolgens mijn reactie daar weer onder.

Quote


Overigens neem ik hierbij dus aan dat er geen splitters en andere rotzooi tussen zit als je de verbinding test. Is dat wel het geval, zou ik het ook eens zonder die dingen proberen.


Klopt, zowel met als zonder router, met als zonder splitter, en zelfs zonder enige netwerkkabel valt de verbinding van het modem weg. Overigens is het tv-signaal wel altijd stabiel.
 
Decibert

Quote

(geen idee of dit gelinked is aan mijn 'case' )


Officieel wel. Maar als je je postcode en huisnummer (en liefst ook klantnummer) goed hebt ingevuld moet het sowieso bij je gegevens terechtkomen, waar dan die eerdere mail ook hoort te staan.
Geen loonstrookje van Ziggo B.V. Wink
De feiten scheiden van de emoties
 
jOzh
Nu net weer even verbinding; snel even een printscreen van de waarden in mijn modem gemaakt.

Onder total unerrored codewords stond op dat moment nog
0 corrected codewords
0 uncorrectable codewords

Lijkt me niets mis met deze waarden toch?
jOzh voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door jOzh op 17-06-2009 19:03
 
Bitfreak
Een upstream Power Level van 52 dBmV is veel te hoogSad
Gewijzigd door Bitfreak op 17-06-2009 20:48
 
future1000
Als us dan steeds knippert. lijkt me dat niet aan de router liggen toch?
 
Gigabyte
@jOzh,

Reset All Defaults knop al geprobeerd in het Configuration deel van je modem ??
Daarna wel even op Restart Cable Modem klikken.
Alles in 1 Extra, Arris Touchstone TM 702B Motorola SBV5121E OFFLINE Smile
Heb je telefoon van Ziggo, en heb je de klantenservice nodig, bel dan gratis naar 1200 Wink
 
jOzh

Quote

Gigabyte schreef:
@jOzh,

Reset All Defaults knop al geprobeerd in het Configuration deel van je modem ??
Daarna wel even op Restart Cable Modem klikken.


Dit heb ik inderdaad al een aantal keren gedaan. Meestal resulteert dit in een (tijdelijk) werkende verbinding, die dan na verloop van tijd weer wegvalt.

In hoeverre kunnen mijn problemen veroorzaakt worden door een constant draaiende (en uploadende) bittorrent client? Op de spaarzame momenten dat ik de afgelopen weken verbinding had, had ik altijd een bittorrent client draaien.

Sinds gisteravond heeft mijn modem een werkende verbinding in stand weten te houden, en heb ik ter test de bittorrent client eens achterwege gelaten. Zou dit er ook maar iets mee te maken kunnen hebben?
 
erwinvos
Ik weet dat er in mijn Online tijdperk vaak mensen waren die wanneer zij bittorrent client aan hadden staan, problemen hadden met telefonie of de verbinding er uit knalde
Voor zover ik weet werken torrent client met aantallen connecties. Als je ontzettend veel connecties open hebt staan zou je de lijn misschien kunnen forceren waarna de verbinding wordt verbroken met het modem.

Heb je al eens geprobeerd het aantal connecties omlaag te brengen?
En voor de test, laat je verbinding eens een aantal dagen/weken draaien zonder torrent client.
Als het probleem zich dan niet meer voordoet heb je de oorzaak, gebeurt het wel, dan heb je in ieder geval een aanknopingspunt.
543451902
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbinding modem valt continu weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Bin-file van compal-modem wijzigen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 25-12-2018
horizonbox valt uit Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 07-06-2018
settop box modem Klacht over Ziggo : 3 09-05-2018
Advertentie