obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Ligt aan de router, ik weet 't zeker!
Joes
Al een paar dagen had ik er last van dat m'n internet-verbinding soms even weg was.
Niet lang genoeg om grote problemen te veroorzaken, maar lang genoeg voor ergernis. Kwestie van seconden.
Vandaag had ik tijd, en besloot de beproefde Casema/Ziggo-truuk uit te halen. Even een halve minuut de stroom van 't modem halen en daarna opnieuw opstarten. Met als gevolg: helemaal geen internetverbinding meer, GRRRRRRRRRRRRRRRR!!!

Klantenservice gebeld. Gewacht tijdens 'All the single ladies' en maar 2 minuten.
Dat was goed te doen.
Toen de helper aan de andere kant van de lijn. Die blijkbaar kon zien dat er met mijn draadloze internet verbinding die Ziggo levert niets mis was.
Deze jongen was ervan overtuigd dat er iets mis moest zijn met mijn router, waar hij helaas niets aan kon verhelpen, want Ziggo heeft niets te maken met Sitecom. Terwijl die router van Sitecom toch echt wel door een Ziggo-mannetje in m'n huis geplaatst is!
Maar affijn. Die jongen adviseerde om m'n computer rechtstreeks contact te laten maken met het modem, zonder tussenkomst van de router. Zodat ik ook zou zien dat 't aan de router lag.
Toen ik zei dat daarvoor zo ongeveer een volksverhuizing nodig zou zijn reageerde hij met:
Doe rustig aan mevrouw. Ik zie dat u maar 2 minuten in de wacht gestaan heeft, dus zó duur is dit gesprek nog niet.
Maar... hij was een toffe peer en besloot om toch maar te zeggen dat ik misschien toch maar beter later terug zou kunnen bellen want 't is toch niet druk. Al dacht hij niet dat 't nodig zou zijn, want ik zou merken dat 't aan de router lag.

Nou ja. Ik die computer door 't halve huis gesleurd. Router tussen computer en modem uitgehaald. Met als enige resultaat dat ik eindelijk weer eens goed kon stofzuigen op de plek van de computertafel. Internetverbinding was er nog steeds niet.
Nog maar een keer gebeld dus. Kei lang in de wacht gestaan. Terwijl er stomme liedjes speelden, ook dát nog!
Na zeker een kwartier wachten (nou ja, zeker? er was deze keer geen stem die zei hoe lang 't (nog) kon duren dus misschien overdrijf ik) had ik een mens aan de lijn.
Die naar m'n postcode vroeg. En nóg een keer. En wéér. En uiteindelijk, toen hij mijn postcode verstaan/begrepen had, met de oplossing kwam dat ik modem en router even van de stroom af moest halen. Oeps, maar dan zou ook 't telefooncontact verbroken worden, of belde ik mobiel? Nee dus, dat kun je toch zien! Dus toen was 't: sorry mevrouw XXX (hij had m'n naam ontdekt bij 't opgeven van m'n postcode) terwijl ik YXX heet. Doe maar wat ik zeg, en als 't niet werkt dan belt u gewoon nog een keer terug.

Tot mijn grote blijdschap is er na een dag van balen en belgedoe ineens weer verbinding!
Alle door de helpdeskmederwerkers geopperde acties ten spijt.
Want kom op! Ik ken Ziggo inmiddels wel, en weet precies wat ik moet doen. Dwz... ik ken de truukjes die de helpdeskmedewerkers 'verklappen'. En ik wist gewoon dat er met m'n modem nóch met m'n router iets mis was.

Ik baal ervan dat Ziggo niet eerlijk zegt als er even iets niet goed gaat.
Waarom zeggen ze niet eerlijk: geef ons ff. Ipv iedereen via de helpdesk af te schepen?
 
Decibert

Quote

Nee dus, dat kun je toch zien!


Nee, dat kunnen ze vaak niet. Je wordt vanaf een centraal systeem doorgeschakeld naar een extern call-centre en ergens daartussen verdwijnt in negen van de tien gevallen de nummerweergave.

Als je geen verbinding hebt moet je eerst vaststellen waar het probleem ligt voor je het op kunt lossen. Tenzij er een blokstoring bekend is in jouw postcode gebied zal een goede medewerker je altijd eerst vragen om modem en router te resetten, en als dat het niet oplost de router ertussenuit te halen, net als eventuele andere rotzooi als splitters en dergelijke. Vaak is het probleem dan opgelost. Is dat niet het geval, dan weet je dat je het in je instellingen moet zoeken of in het signaal van Ziggo.

Quote

Ik ken Ziggo inmiddels wel, en weet precies wat ik moet doen. Dwz... ik ken de truukjes die de helpdeskmedewerkers 'verklappen'
.

Heb je ze dan ook daadwerkelijk uitgevoerd alvorens te bellen? Want zo komt het niet uit je verhaal.

Quote


En ik wist gewoon dat er met m'n modem nóch met m'n router iets mis was.


Tenzij je technisch behoorlijk vaardig bent en alle logs en dergelijke hebt doorgespit is dat een aanname. Je zal niet de eerste zijn die geen verbinding krijgt door een plotseling ontstaan conflict tussen router en modem.

Ik snap dus niet precies wat je probleem is. Ja, het is vervelend geen internet te hebben, maar als je het ook wilt oplossen zul je eerst vast moeten stellen waar het probleem ligt. Pas daarna weet je of het probleem in huis ligt of bij Ziggo, en ook pas dan kunnen er stappen ondernomen worden om het op te lossen. Dat het nu verholpen is/lijkt is mooi maar je weet nog steeds de oorzaak niet.
Geen loonstrookje van Ziggo B.V. Wink
De feiten scheiden van de emoties
 
Joes
Ik heb nou niet echt de indruk dat ik onduidelijk was over mijn probleem.
Of over wat ik gedaan heb om´t te proberen te verhelpen voordat ik de helpdesk belde.
Maar tja... misschien verwacht ik meer dan mogelijk is.
 
Decibert

Quote

Ik heb nou niet echt de indruk dat ik onduidelijk was over mijn probleem.


Ik doe liever geen aannames als bepaalde zaken niet expliciet worden vermeld. Ik vond het er niet duidelijk uitkomen, daarom vraag ik het je voor de zekerheid zodat ik ook kan proberen vast te stellen waar het probleem in zit om zo tot een nuttig advies te kunnen komen.

Daarbij natuurlijk een poging om een paar aannames van jouw kant te corrigeren, iets wat alleen maar in je voordeel is.
Gewijzigd door Decibert op 28-06-2009 00:11
Geen loonstrookje van Ziggo B.V. Wink
De feiten scheiden van de emoties
 
Joes
Of mijn aanname dat Ziggo me met een kluitje in ´t riet stuurde klopt, lijkt me iets waar we ´t over kunnen hebben. Want misschien was dat helemaal niet zo?
Maar voor de rest heb ik toch echt wel expliciet vermeld wat ik geprobeerd heb om de internet-verbinding te herstellen voordat ik de helpdesk ging bellen.
 
Decibert

Quote

Of mijn aanname dat Ziggo me met een kluitje in ´t riet stuurde klopt, lijkt me iets waar we ´t over kunnen hebben.


Inderdaad, want ik zie nu niet in je verhaal waar je met een kluitje het riet in werd gestuurd. Ze geven je immers juist advies om te kunnen vaststellen waar het probleem ligt.

Quote

Maar voor de rest heb ik toch echt wel expliciet vermeld wat ik geprobeerd heb om de internet-verbinding te herstellen voordat ik de helpdesk ging bellen.


Uit je verhaal begreep ik dat je dat pas deed nadat ze je dat bij de TD verteld hadden.
Geen loonstrookje van Ziggo B.V. Wink
De feiten scheiden van de emoties
 
Joes
Uhm?
Dus jij denkt dat ik in de eerste alinea zeg wat ik als laatste gedaan heb?
 
Gerard
Het eerste verhaal van Joes komt heel duidelijk over, ik denk dat meerdere mensen ervaring hebben met ziggo helpdesk. Dus als eerste voordat je zelf belt doe je al die handelingen, voordat je de helpdesk belt, terwijl je zelf eigenlijk al weet dat ziggo met de standaard antwoorden komt. In de positie van hopelijk gaat het nu beter met de service. "halve minuut stroom eraf om de modem te resetten" "Heb je een router die niet van ziggo is, dan geen hulp" "modem direct op pc aansluiten, zodat je weet dat het niet aan ziggo ligt" en als je storing hebt en je hebt geen internet verbinding dan wordt geadviseerd om de helpsdesk via de pc te doen, deze medeling kreeg ik van die "aardige mevrouw" toen belde naar ziggo. Mooie voorbeeld van hoe blond kan je zijn, terwijl ik heel duidelijk was dat ik geen internet had, maar dit terzijde.

Voor Joes: het is natuurlijk vreemd dat als je verbinding hebt met het internet en eigenlijk geen problemen mee had, dat je dan het advies krijgt om de modem direct op de pc aan te sluiten. En veel gebel en zomaar inees weer wel internet hebt, zonder directe hulp van ziggo, deze ervaring deel ik ook en zet hier veel ????? bij. Maar gelukkig het ligt niet aan ziggo.

Wat ziggo eventueel mee kan nemen in "hun advies" reset je sitecom modem, door deze gedurende 24 uur uit te zetten, hierdoor gaat je router terug in zijn fabriek instellingen (advies van sitecom).
Gewijzigd door Gerard op 28-06-2009 11:58
 
rrozema
Dat is een vreemd advies van Sitecom. Ik ken geen router die uit zichzelf reset naar de fabrieksinstellingen; lijkt me ook erg onhandig...

Bij de routers die ik ken moet je vrijwel altijd een knopje ingedrukt houden terwijl je de router aan zet om hem te resetten naar de fabrieksinstellingen.

Aan de andere kant; Gerard's versie zal de helpdesk vast veel beter uitkomen als ze redeneren zoals jullie veronderstellen: de klant kan dan immers pas op z'n vroegst over 24 uur weer bellen... Maar, ik voor mezelf heb liever eerst de feiten op een rijtje en trek dan daar m'n conclusies uit. Dus hoe meer onduidelijkheden je kunt uitsluiten, hoe dichter je bij de oplossing komt. Het protocol dat de helpdesk volgt en waarop jullie zo zitten af te geven is bedoeld om precies dat te bereiken: sluit zo veel mogelijk onzekerheden uit en isoleer zodoende de oorzaak zodat je die kunt oplossen. Zolang je als klant niet de stappen uitvoert die je worden aangereikt zal de helpdesk hoogstwaarschijnlijk niet in staat zijn je probleem op te lossen. En natuurlijk hebben jullie ook gelijk; sommige mensen begrijpen sneller wat er aan de hand is dan andere, ook bij helpdeskmedewerkers komt dat voor: daardoor kan het gebeuren dat je soms pech hebt en iemand treft die jouw uitleg van het probleem wat minder snel doorziet dan jou naar de zin is. Hee, dat is het leven: soms zit het mee en soms zit het tegen. Maar als je niet meewerkt aan het 'protocol' weet je in ieder geval zeker dat je niet snel geholpen zult kunnen worden en dat is dan geheel en alleen je eigen schuld.
Gewijzigd door rrozema op 29-06-2009 00:51
 
MaXMhZ
Ik heb mijn Sitecom 300N (WL312) router wel langer dan 24 uur niet op het lichtnet gehad zonder dat deze terug naar fabrieksinstellingen ging.

Om naar de fabrieks instellingen te resetten ga je in de web interface naar Toolbox - Restore to Factory Settings of je drukt de WPS knop langere tijd in. - De power LED en de LEDs van de aansluitingen gaan dan uit, vervolgens wachten tot de power continu aan is na de reset cyclus. Ik vind zelf de webinterface methode het makkelijkst.

Om de verbinding opnieuw op te zetten ga je in de webinterface even naar System Status - Internet en klik je op de "Renew" knop.
Gewijzigd door MaXMhZ op 29-06-2009 12:43
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ligt aan de router, ik weet 't zeker!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Router aanschaffen?? WiFi, draadloos netwerk : 3 01-02-2018
Website(s) blokkeren op Cisco router Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 07-07-2016
Ubee modem gebruiken als router Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 17 03-06-2016
Router: Sitecom WLR-5002 (AC750) Software vragen : 4 07-03-2016
Advertentie