obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
Heb jij de snelheids upgrade al gehad? Post je nieuw snelheid hier!
erwinvos
Geduld is een schone zaak dames en heren.
Ja een verhoging is leuk, maar zoals rrozema zegt vanaf 1 juli

En heb je nu problemen met je huidige verbinding? Vast niet. En blijf je kijken als je straks een film binnenhaalt met 2MB/s? denk het ook niet. Ja, je haalt misschien 1 film minder binnen op een nacht, nou dan doe je die de volgende dag toch?

Je krijgt een verhoging. Wees dan eerst nog even tevreden met wat je hebt.
543451902
 
Decibert
Zie over het verschil tussen vanaf en per: http://ziggo.gebruikers.eu/forum/view...#post_4746

Quote

contact met ZIGGO kost je dat per minuut 80ct


Totale nonsens, het tarief was voorheen €0,10/minuut en is al een half jaar tijdelijk verlaagd naar lokaal tarief. Tenzij je een veel te dure mobiele provider hebt gekozen, iets wat je eigen verantwoordelijkheid is.

Quote

plus gebruik van je mobiele telefoon

Ziggo rekent dus alleen lokaal tarief. Alle andere kosten bij mobiel bellen worden door je mobiele provider berekend. Er zijn er die er €1,- bovenop gooien, maar ook die alleen het lokale tarief dubbel berekenen. Dat is dus iets wat losstaat van Ziggo.

Quote

Dus niet opeens Z3i want dat heb ik dus niet


Casema Mega = Internet Z3i.

Verder kun je op speedtests geen conclusies baseren. De meest betrouwbare manier om je snelheid te testen is in safemode opstarten, PC rechtstreeks bekabeld op het modem (géén routers, splitters en andere rotzooi), en dan via nieuwsgroepen een bestand downloaden. Daarbij is de schrijfsnelheid van je schijf ook van belang.

Op dit moment zou je nog tssen 30 en 40Mbps moeten hebben met een Z3i-abonnement. Als je al bent omgezet naar Alles in 1 Extra kan het zijn dat je nog even 20Mbps hebt voor je verhoogd wordt naar 50Mbps. Uiteraard haal je die snelheden alleen als je interne netwerk dat aankan (netwerkkaart in PC en router moeten voldoende doorvoersnelheid hebben).
Geen loonstrookje van Ziggo B.V. Wink
De feiten scheiden van de emoties
 
Decibert

Quote

Ik heb alles-in-1-plus abonnement en heb net contact gehad met de Ziggo Helpdesk. Alles-in-1-plus abonnementen worden pas per 1-09-09 verhoogd. Het wordt dus niet per regio verhoogd maar per abonnement.


Correct. Eerst komen de hogere abonnementen aan de beurt, dan de lagere. Per abonnementsgroep gaat het dan weer per regio.
Geen loonstrookje van Ziggo B.V. Wink
De feiten scheiden van de emoties
 
Decibert

Quote

Beetje onzin denk ik decibert om te zeggen dat je wel met nieuwsgroepen kan meten maar niet met speedtest.


Heb je ook onderbouwing? Speedtest websites gebruiken het http protocol, wat invloed kan hebben op de snelheidsmeting. Ook de browser zelf heeft invloed. Bovendien krijg je bij overbelasting te lage metingen. Dat alleen al zijn voldoende redenen om websitetests met een flinke bak zout te nemen.

Quote


maar nieuwsgroepen kunnen net zo goed mis gaan, hoewel ze verschillenden draadjes tegelijk doen (als het goed is) en dat helpt natuurlijk om langzame enkele verbindingen op te vangen, maar toch.

Natuurlijk kan het misgaan. Je moet echter een kort geleden gepost bestand downloaden van een nieuwsserver waarvan je weet dat ze hogere upload aanbieden dan jij kunt downloaden.

Quote

En tot nu toe heb ik geen snelheidsverschil kunnen vaststellen tussen een directe naar modem verbinding en mijn bedrade router, hoewel ik verschillende sites heb geprobeerd om te testen of mijn router problemen zou hebben met nieuwe snelheden.


Het is dan ook niet zo dat een router per definitie de boel vertraagt. Echter, het is wel een onzekere factor. Met de router ertussen meet je alleen wat er na de router doorkomt, dat zegt dus niks over wat er bij het AOP binnenkomt. Als je wilt weten welke snelheid Ziggo je levert zul je toch echt de router en andere apparatuur ertussenuit moeten halen, in safemode moeten opstarten (vooral in verband met firewalls, die verpesten het ook vaak bij website-tests) en een bestand moeten downloaden. Zo zijn er zo min mogelijk factoren van invloed op de meting zodat je een meting krijgt die meer zegt over de binnenkomende snelheid dan een meting waarop nog een hoop factoren van invloed zijn; dan meet je namelijk alleen de snelheid die overblijft na het toepassen van die factoren.
Geen loonstrookje van Ziggo B.V. Wink
De feiten scheiden van de emoties
 
Bordewolf
Laatste nieuws: Ziggo verhoogt haar overige snelheden opeens niet meer per 1 juli maar per 1 september!!!! We zijn gewoon voorgelogen!
Huuuuuuuuuuuuuuuu, ik ga naar het enge bos
 
hero24
Dit meld ZIGGO: Wanneer ontvang jij je nieuwe snelheid?

http://www.ziggo.nl/producten/interne...sverhoging

Internet Z1 - 1 okt.2009
Internet Z2 - 1 sept.2009
Internet Z3 - 1 juli 2009
Alles in 1 basis - 1 okt.2009
Alles in 1 plus - 1 sept2009
Alles in 1 Extra - 1 juli 2009

Alles-in-1 Extra-klant? Je ontvangt gratis een nieuw docsis 3.0 modem
Om de snelheid van 50Mb te kunnen garanderen en in de toekomst nog hogere snelheden (eind dit jaar al 80 Mb) te kunnen aanbieden, heb je als Alles-in-1 Extra klant een nieuw modem nodig. Daarom ontvangen al onze Alles-in-1 Extra klanten in juli en augustus van dit jaar gratis de nieuwste docsis 3.0 modem. Dit modem wordt je per post toegestuurd.

Zodra jij gebruik kunt maken van je nieuwe snelheid ontvang je persoonlijk bericht van ons. Houd dus je e-mail goed in de gaten

Je ontvangt van ons een bericht met de specifieke datum waarop je kunt profiteren van je nieuwe snelheid

Edit Gigabyte: Link regel klikbaar gemaakt Wink
Gewijzigd door hero24 op 04-07-2009 11:05
 
erwinvos

Quote

Bordewolf schreef:
Laatste nieuws: Ziggo verhoogt haar overige snelheden opeens niet meer per 1 juli maar per 1 september!!!! We zijn gewoon voorgelogen!


Je maakt een leesfout. Er stond "vanaf" 1 juli en niet "per" 1 juli. Dat is nogal een verschil. En het was ook al bekend dat de snelste abonnementen als eerste werden omgezet en dan zo naar beneden.
En hoezo voorgelogen? De 50Mbit gaat per 1 juli, dus dat klopt gewoon.

Heb geduld, ik ga er vanuit dat je nog steeds bij je pc weg loopt wanneer je een download aanzet en niet blijft kijken.
543451902
 
Bordewolf

Quote

erwinvos schreef:

Quote

Bordewolf schreef:
Laatste nieuws: Ziggo verhoogt haar overige snelheden opeens niet meer per 1 juli maar per 1 september!!!! We zijn gewoon voorgelogen!


Je maakt een leesfout. Er stond "vanaf" 1 juli en niet "per" 1 juli. Dat is nogal een verschil. En het was ook al bekend dat de snelste abonnementen als eerste werden omgezet en dan zo naar beneden.
En hoezo voorgelogen? De 50Mbit gaat per 1 juli, dus dat klopt gewoon.

Heb geduld, ik ga er vanuit dat je nog steeds bij je pc weg loopt wanneer je een download aanzet en niet blijft kijken.


Er jad moeten staan vaanaf 1 september voor de rest van de klanten. Vanaf is in spreektaal nog altijd met ingang van....
Huuuuuuuuuuuuuuuu, ik ga naar het enge bos
 
Zippo
En toch....

Je krijgt pensioen vanaf je 65 ste, alleen gaan we dat pas uitkeren op je 70 ste. Om het in Ziggo logica uit te leggen.Sad

Zie ook dit verhaal, met de eerste publicatie hierover.
Snelheidsverhoging per 1 juli 2009
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
TCP_IP
Haal je nu niet html en http door elkaar?


Een flash speedtest haalt ook alleen maar een plaatje binnen hoor.

Mijn onderbouwing:
Net voor de gein eens getest met IE8.
Temp Internet files map leeggehaald, naar speedtest.net gegaan en een test gedaan. En daarna stonden er 4 extra bestanden in, JPEG van 2x 240KB en 2x 1092KB.
Dus eigenlijk is er weinig veranderd met deze test, hij haalt nog steeds een plaatje binnen via HTTP. (ga even van HTTP uit, heb geen Wireshark op de PC waar ik nu op zit).
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Heb jij de snelheids upgrade al gehad? Post je nieuw snelheid hier!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe GIGA snelheid bij Ziggo Zakelijk Ziggo nieuws : 1 16-10-2019
Data delen met nieuw familie-abonnement Ziggo nieuws : 1 18-06-2018
internet snelheid Snelheid : 7 18-12-2017
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
snelheid Snelheid : 2 07-10-2017
Advertentie