obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
Snelheidsverhoging. Waar moet je om denken
jackson
Sinds 1 juni ben ik overgestapt van all in 1 plus naar extra, dus alleen de internet snelheid verandert
Bij mij ging alleen de uploadsnelheid omhoog, de downloadsnelheid bleef hetzelfde
Na veel bellen met ziggo kwamen die tot de oplossing om maar eens een startkit op te gaan sturen die ik even moest vervangen voor de oude (heb ik nog steeds niet) en als het dan niet lukt een monteur te sturen

Vandaag probeerde ik het eens straight en tot mijn verbazing ging de downloadsnelheid nu wel goed, router ertussen en het was weer pet
Heb al een mail naar draytek gestuurd maar ik denk misschien weet hier iemand of ik iets kan veranderen aan de router of beter een andere kan halen

In de specificatie van de router staat: 4 port 10/100 Base-TX Ethernet switch en One 10/100M Base-TX port with a RJ-45 connector.
Wat is het dan 10 of 100mbit?

Onderstaande snelheid heb ik dus nu met router Vigor2200E-plus ertussen
Ik het de verbinding op auto negotation staan (andere mogelijkheden ook al geprobeerd)

504498598

Dus als er iemand mij verder kan helpen Smile
 
Puma
Nogmaals. De poort snelheden doen er niet toe!!
Mijn router kan dus 10/100 en 1000 Mbit verbindingen leggen, maar naar het Internet toe kan die maar 257 Mbit halen! Dat is dus iets meer dan 1/4 van het maximum.

Draytek routers zijn super stabiel en van goede kwaliteit. Maar daarentegen staan ze niet bekend als snelle routers, zowel voor draadloos als via UTP.

Nogmaals, neem een kijkje op deze site en kies gewoon de router uit die binnen je budget valt!

http://www.smallnetbuilder.com/compon...temid,189/
Gewijzigd door Puma op 26-06-2009 21:08
 
jackson
Ok, bedankt, wist niet dat routers niet alles 100% doorgeven
Ga op zoek naar een andere router Wink
 
harryd
heb vandaag nieuwe router gekocht
http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/linksys-wrt320n-cisco-20090520/
hoop nu dat mijn latopje van 6 mnd de snelheid aankan
dus kom maar ziggo
 
Gigabyte
De netwerkdoorvoer problemen ga je alleen ervaren als je de volledige snelheid wil gaan downloaden ik heb het hier dan over het gebruik van usenet nieuwsgroepen.

Vergeet dan het belangrijkste niet!

Is mijn download bron wel snel genoeg, kan mijn netwerk het allemaal verwerken en kan mijn PC het snelle downloaden wel aan.

Een Eweka account gaat (bijvoorbeeld) tot 40Mbit , hier zul je er dus 2 van moeten hebben als straks de Extra snelheid 50 of later 80 Mbit gaat worden.

Voorbeeld:
Ik heb hier een P4 3GHz staan die al het download verkeer mag af afhandelen, deze begint met (20 Mbit al)zich als een stofzuiger te gedragen tijdens het downloaden, CPU om de 40 seconden op 100%.
Er is dan weer een brokkie van 50MB binnen die dan weer gedecodeerd moet worden.
Als de PC na het binnenhalen ook nog eens het materiaal moet Par2en eventueel repareren en unrarren dan snap je dat de PC begint met achterlopen.

Straks is dus binnen enkele minuten een DVD binnen en moet de PC nog 10 minuten verwerken. Wink

Dus leuk die nieuwe snelheid, is het echt nodig?
Voor Ziggo natuurlijk wel, hoge snelheid voor mooie prijs trekt natuurlijk klanten zeker als het ADSL je nooit zal kunnen bijhouden qua snelheid en glasvezel (nog) maar een kleine concurrent is. Pfft

Ik ga er denk ik maar geen nieuwe spullen voor aanschaffen voor die paar minuten dat mijn netwerk overbelast is, ik zal eerder een stappie terug doen in abonnement en gaan sparen voor snelle spullen..GrinGrinGrin
Alles in 1 Extra, Arris Touchstone TM 702B Motorola SBV5121E OFFLINE Smile
Heb je telefoon van Ziggo, en heb je de klantenservice nodig, bel dan gratis naar 1200 Wink
 
Decibert
Niet alleen met nieuwsgroepen kan je het maximale halen, ik heb met bittorrent (en een 8Mbps-verbinding!) dat mijn hardware op de download-PC het niet meer bijbeent: dan vergoot-ie de cache omdat de disk niet zo snel meer kan schrijven en gaat alles natuurlijk retetraag omdat het ouwe kreng nogal weinig werkgeheugen heeft en nog wat meer dingen draait. Zet ik de cache op een limiet, blijft-ie een kwartier steken op 10KB/s en begint het weer opnieuw.

Ik ben dus prima tevreden met mijn 8Mbps, die ik ook op elk moment van de dag haal. Voor mij zou het echter wel heel aantrekkelijk zijn om over te stappen vanwege de upload die ADSL nooit zal kunnen halen. Het is een lang verhaal, maar voor kenners van het bittorrent protocol en private trackers hoef ik alleen maar de woorden "ratio enforcement" te noemen om duidelijk te maken waarom Pfft.
Geen loonstrookje van Ziggo B.V. Wink
De feiten scheiden van de emoties
 
TCP_IP
Hehe, wat is je ratio nu dan? Hoogste die ik tot nu toe kende was 13.0, zat zelfs het laatst op 3.0 ofzo Pfft
Info SRE
 
Gringos
508422331

Snelheidsverhoging mag tot 10 juli duren vertelde de helpdesk mij vandaag.
 
dusty2000

Quote

Decibert schreef:
Niet alleen met nieuwsgroepen kan je het maximale halen, ik heb met bittorrent (en een 8Mbps-verbinding!) dat mijn hardware op de download-PC het niet meer bijbeent: dan vergoot-ie de cache omdat de disk niet zo snel meer kan schrijven en gaat alles natuurlijk retetraag omdat het ouwe kreng nogal weinig werkgeheugen heeft en nog wat meer dingen draait. Zet ik de cache op een limiet, blijft-ie een kwartier steken op 10KB/s en begint het weer opnieuw.

Ik ben dus prima tevreden met mijn 8Mbps, die ik ook op elk moment van de dag haal. Voor mij zou het echter wel heel aantrekkelijk zijn om over te stappen vanwege de upload die ADSL nooit zal kunnen halen. Het is een lang verhaal, maar voor kenners van het bittorrent protocol en private trackers hoef ik alleen maar de woorden "ratio enforcement" te noemen om duidelijk te maken waarom Pfft.

Klopt dat met torrents ken ik,je moet evenveel teruggeven als dat je genomen hebt,en de upload gaat natuurlijk langzamer als het downloaden.
Zelf ben ik met torrents gestopt en ik doe nu met nzb'tjes via ftd.Gaat een stuk sneller en je hoeft niet te delen,je haalt niks bij anderen uit de pc weg en niemand iets bij jou,alles staat iop en server.
Over een normale dvd 5 doe ik nnu en uurtje,ik heb 10mb van ziggo,dat word dadelijk 20 mb,dus ben erg benieuwd hoe snel het dan gaat?
 
Decibert
Zoals gezegd haal ik het maximale uit mijn verbinding. Ik haal mijn spul bij voorkeur van openbare trackers zonder ratio enforcement, daar is het downloaden niet altijd supersnel maar hoeft niet geseed te worden. Omdat ik echter fan ben van superzeldzaam materiaal ben ik lid van verscheidene sites waar ik supersnel kan downloaden, maar de bestanden ook een tijdje moet laten uploaden, iets waar ik verder geen probleem mee heb, maar wat niet altijd zo snel gaat. Mijn ratio is echter over het algemeen behoorlijk goed:

The Trader's Den: 507.20 GB down 945.10 GB up = 1.86
Dime a Dozen: 568.35 GB down 856.59 GB up = 1.51
The Zomb: 48.91 GB down, 195.10 GB up = 3.989
Long Live Rock: 44.22 Gb down, 58.53 Gb up = 1.32
What.cd: 184.19 GB down, 127.43 GB up = 0.69.

Allemaal hebben ze een ondergrens van 0,6 of lager geloof ik, ben ook in jaren tijd nooit in de problemen gekomen. Maar met een extra hoge upload hoef ik een stuk korter te uploaden en kan ik helemaal los gaan, kost me wel weer een nieuwe HDD dan natuurlijk Pfft. XS4ALL doet verder niet moeilijk over veel uploaden en met een beetje portforwarden kom ik mooi op de 1Mbps waar ik voor betaal. Voor de dingen waar ik het over heb, dus bootlegs, is er nog niet echt een alternatief voor private trackers. Ja, SoulSeek voor random obscuur spul, maar dat verouderde gedoe is razend langzaam.

Terug on-topic.

Quote

Snelheidsverhoging mag tot 10 juli duren vertelde de helpdesk mij vandaag.


Ik zou me er niet op vastbijten.
Gewijzigd door Decibert op 02-07-2009 17:41
Geen loonstrookje van Ziggo B.V. Wink
De feiten scheiden van de emoties
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheidsverhoging. Waar moet je om denken', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
Snelheidsverhoging per 12-04-2021 Snelheid : 11 13-04-2021
waar is gwlogin.net gebleven voor horizon media box xl? Algemeen : 2 11-08-2019
Snelheidsverhoging 30=>40MBit/s nog niet doorgevoerd Snelheid : 3 14-09-2015
Smartcard moet hersteld worden Digitale radio of televisie storing : 3 26-08-2015
Advertentie