obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
Snelheids verhoging, maar net niet helemaal
NewsFake
Vorige week nieuw modem ontvangen, aangesloten, router uit gezet, modem rustig aanlaten gaan, router weer aan, modem netjes geactiveerd en daar is mijn nieuwe snelheid.
Alleen net niet helemaal de beloofde 50Mb, kom bij speedtest niet hoger dan 39, en bij het downloaden via newsleecher, met twee servers actief niet meer dan 35Mb.

Router is een sitecom 202V6 10/100 zou dus geen probleem mogen geven, netwerk kaart staat op auto, zou het ook niet mogen wezen. De kabel die bij het modem zat nu aangebruikt, maar geen verschil.

Waar zou ik nog meer naar kunnen kijken ???

Op de ander pc's in huis de zelfde snelheid, van maximaal 39Mb.

Gr.

532555288
 
MaXMhZ
Ik denk dat je heel tevreden kunt zijn.

De opgegeven waarden zijn maximaal theoretisch haalbare waarden.

Niemand zal je garanderen dat je op ieder moment altijd minstens 50 Mbit/s download haalt.

Dit is van veel te veel factoren afhankelijk.
Naarmate Ziggo de maximum capaciteit van hun netwerk nadert zal het steeds moeilijker worden alle klanten daadwerkelijk 50 Mb/s download te leveren.
En dan hebben we het nog niet eens over het tussenvoegen van routers, al dan niet draadloos. Dit voegt extra overhead toe op de communicatie en zal dus de maximum snelheid drukken.

Vergelijk het met ADSL netwerken. Daar is de situatie veel dramatischer. Het is niet uitzonderlijk dat verbindingen die verkocht worden als 20 Mb/s niet hoger komen dan 4 Mb/s
Gewijzigd door MaXMhZ op 06-08-2009 04:46
 
NewsFake
Bij Casema altijd de waardes gehad die ze beloofde, ben ook niet ontevreden over de snelheid, maar zie bijna 10Mb verschil bij andere met het zelfde abbo, ben dus op zoek of dat hier aan mijn instellingen/settings ligt.


Gr.
 
MaXMhZ
In het verleden was het zo dat de opgegeven snelheden meestal ook gehaald werden. Als je echter de snelheden op blijft voeren, komt er een punt waarop beperkende aspecten de overhand krijgen en de snelheid gewoon niet hoger wil. Wat precies die aspecten zijn is vaak niet eenduidig. Zelf kun je niet veel instellen. Je zou de klantenservice kunnen vragen de lijn eens te testen, misschien dat zij iets kunnen zien of zelfs een mogelijkheid tot verbetering weten. Vertrouw niet te veel op snelheidstest. Speedtest.net is vrij betrouwbaar, maar hoe hoger de snelheid, hoe moeilijker dat soort tests het krijgt. Probeer een grote file te downloaden en de tijd op te nemen. Daaruit kun je vaak veel beter je snelheid berekenen. Gebruik thuis goede kabels, of indien draadloos een 802.11n wifi router. Het type/merk router kan ook veel uitmaken.
Op http://www.ziggo.gebruikers.eu/speedtest-ser...1000mb-bin kun je een hele boel test files vinden.
Gewijzigd door MaXMhZ op 06-08-2009 10:13
 
NewsFake
Volgens de HD is de lijn goed, modem is goed geactiveerd, moet van hun eens wat testen per dag doen en anders even mailen met de resultaten.
Zonder router met virusscanner zit ik op
533655934 , met router zit ik op
533659576 en met router maar zonder virusscanner zit ik op
533660320. De virusscanner en de router houden dus iets tegen.
De router is een sitecom 202V6 met de laatste update, virusscanner is avast home.

Kabels zijn van goede kwaliteit Cat5
Gewijzigd door NewsFake op 06-08-2009 10:54
 
MaXMhZ
Probeer in plaats van Avast Home eens om de probeer versie van ESET NOD32 te installeren.

Eerst AVast uninstalleren, dan NOD32 downloaden van www.eset.com (30 dagen gratis versie).

NOD32 staat bekend als een van de snelste en beste virusscanners. Werkt het niet goed, dan kun je altijd AVast weer opnieuw installeren. AVast is te downloaden van www.filehippo.com
Kijk ook eens w2at de invloed is van firewall en/of andere beveiligingen in de router.
Gewijzigd door MaXMhZ op 06-08-2009 11:29
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheids verhoging, maar net niet helemaal', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
helemaal niets meer Storing : 2 18-05-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Advertentie