obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Wel verbinding, geen internet.
Wubbo
Hoi allemaal,

Ik heb sinds kort een alles-in-1-abo van Ziggo. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo tevreden ben; ik heb echt volkomen instabiel internet nu, mijn vorige provider (Wanadoo/Online) leek het beter voor elkaar te hebben.

Ik heb wireless internet, en het probleem is als volgt:

- als de computer is opgestart duurt het gemiddeld 5 tot 10 minuten voordat hij verbinding heeft. Hij ziet 'm gewoon niet op de en of andere manier.
- als hij verbinding heeft heeft, dan heeft hij regelmatig periodes van zo'n 5 minuten of langer waarin hij zegt uitstekende verbinding te hebben, maar waarin alles stilstaat. Het ziggo-z'tje is groen en hij zegt dat ik goede snelheid heb, maar je kunt geen websites bezoeken of connectie maken.

Is dit probleem bekend bij anderen? Ligt het aan Ziggo? Moet haast wel, want bij Wanadoo was alles top. Daar was de verbindingssnelheid soms wat lager, maar hij deed het in elk geval altijd. Ik heb een eigen bedrijf, en internet is nu zo'n drama dat ik overweeg mijn abonnement weer op te zeggen.

Hoop dat iemand kan helpen.

Groet,

Wubbo
 
Zippo
Dit lijkt op een zwak signaal van het wifi gedeelte. Kun je de signaal sterkte en verbindingssnelheid tussen pc en wifi eens melden.

Je kunt proberen de antennes in een andere stand te zetten.
Je kunt een ander kanaal proberen, misschien zit je buurman wel op hetzelfde kanaal. Met het programma Google Search: Netstumbler kun je zien welke kanalen vrij zijn.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Wubbo
Bedankt voor je reactie Zippo.

Hoe kan ik de snelheid en signaalsterkte zien? Rechtsonderin de menubalk staat: snelheid 36,0 mbps; signaalsterkte: zeer goed.

Ik kan in mijn ziggo-schermpje de andere netwerken hier in de buurt checken, en daar staat dat ik op kanaal 6(G) zit, en iemand in de buurt ook. Is dat wat je bedoelt?

Groet,
Wubbo
 
Zippo
Op zich is 36, 0 mbps goed. Je kunt denk ik maximaal 54 mbps halen, dus speel nog eens wat met de antennes.

Probeer inderdaad eens kanaal 6(G) te veranderen naar een vrij kanaal!
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Wubbo
okee, kan ik dat kanaal gewoon zelf aanpassen? hoe doe ik dat?
 
Zippo
Er zit ergens een optie verstopt in het configuratie scherm van je router. (WiFi)

Kijk in je handleiding hoe je het config scherm opent. Je kunt ook onderstaande eens proberen door ze aan te klikken.

[url=192.168.0.1]192.168.0.1[/url]
[url=192.168.1.1]192.168.1.1[/url]
[url=192.168.1.254]192.168.1.254[/url]

Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Wubbo
Ok, thanks. Ik heb het kanaal veranderd en nu maar zien of dit helpt!
 
Zippo
Laat het ons weten!
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Wubbo
Gisteren het kanaal veranderd, en vandaag nauwelijks problemen gehad. Internet deed het (voor het eerst) meteen na opstarten. Hij is één keer weggevallen (de verbinding echt weg, dus niet zoals in de vorige gevallen), maar de rest van de dag tot nu toe heeft hij het prima gedaan!

Het lijkt er dus op dat dit het probleem was. Thanks!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wel verbinding, geen internet.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Advertentie