obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Arris 702 (verhoogde snelheid) problemen, mijn Motorola werkt weer als vanouds
hva
In het openingsbericht meldde ik dat ik zaterdag bij de helpdesk een klacht indiende.
Ik zou terug gebeld worden.

Het is nu een aantal dagen later.
En? Wat denken jullie?
Terug gebeld? Emailtje gehad, al was het maar ter bevestiging van de klacht?

Angry
 
hva
Vanmiddag Helpdesk weer gebeld.

Rustige meneer die alles naliep. Er was inderdaad een 'escalatie'/klacht aangemaakt. Die zouden dan modem gaan doormeten, maar dat kan natuurlijk niet als ik het oude Motorola modem heb aangesloten. Daarom willen ze dat klanten het probleem-modem aangesloten laten, maar het is wel degelijk mogelijk het oude modem weer te activeren zoals bij mij is gebeurd.

Hij wist niets van firmwareproblemen met de Arris 702 modems, daar was intern geen info over verspreid....... Wel veel activaties nodig door HD en andere incidentele problemen.

Er komt nu a.s. maandag 24/8 een monteur langs om eea door te meten en zo nodig modem te vervangen. Ik moet dan tijdig Arris modem aansluiten en door HD laten activeren.

Kortom, er is nu enige beweging. Hopelijk lost dit het probleem op.
 
wfvanputten

Quote

hva schreef:
Eerst had je dezelfde slechte ervaring als ik met het Arris modem en heb je ook het oude modem weer in bedrijf genomen.

Nu plots meld je dat het Arris modem naar tevredenheid werkt en de verwachte snelheid haalt??

Wat is er dan gebeurd dan? Misschien heb ik en anderen daar ook wat aan?



Nee, dit was de snelheid in de twee dagen dat het bij mij goed werkte. De problemen begonnen daarna, en heb nog altijd mijn oude modem in bedrijf tot ik zie dat de problemen zijn verholpen...

Gr. Pim
 
hva
Even een update.

Ik moest in weekend mijn 'oude' modem afkoppelen en het nwe Arris modem aansluiten + laten activeren door Helpdesk. Want maandagmorgen zou monteur komen.
Aldus gedaan, zondagmorgen werd Arrismodem geactiveerd. Verbinding? Ho maar, allerlei lampjes blebven knipperen. Conclusie HD: instabiel ingangssignaal.

Zondagavond (was hele dag weg) ontdekte ik dat de lampjes brandden zoals het hoort. Getest. Resultaat: 50 MB down, 5 up! Hoera!

Maandagmorgen modem gereset (stroom eraf/aan) om te zien wat het zou doen. Resultaat: 50/5. Hoera!

Uurtje later monteur. Vervangt splitter (wegens storing door bliksem enkele maanden terug en aardt het (dat hoefde niet zei monteur die het aanlegde....). Meet signaal. Moest minimaal '60' zijn, was ruim 70. Modem aan. Resultaat: 50/5.

Maandagavond andere pc aangesloten. Kreeg geen IP nummer van Arris modem. Dus: stroom eraf/aan. Resultaat: lampjes blijven knipperen als zondagmorgen.

Dinsdagmorgen: Lampjes branden zoals het hoort. Getest. Resultaat: 50/0,5 (nul komma vijf, dus 10% upload snelheid van wat het moet zijn).

Weer reset, duurde kennelijk uuuuuren voordat modem weer verbinding maakt. Vanavond ca 18 uur brandden lampjes weer normaal. Getest. Snelheid 50/0,5.
Helpdesk gebeld. Vriendelijke dame: we hebben veel problemen met opstarten Arris modems en snelheid. Nwe firmware wordt in alle modems geladen, gaat tot 1 sept duren. Ja, die nwe firmware bestaat echt maar het uploaden naar de modems gaat echt zo lang duren, meneer. U moet geduld hebben. Wilde wel oude modem activeren, maar ik wil nog een dag kat uit boom kijken (moet 'pas' morgen 8,5 GB uploaden naar DVD perserij......).

Dinsdag avond va 21.30 uur: maar weer eens stroom eraf/aan, wie weet kont het weer goed.... Na 30 minuten knipperen de lampjes nog ...... Nee, niet nr 2+3 gelijktijdig, want dat zou signaal zijn dat firmware upload gaande is ....

Wordt vervolgt.
 
Lightning
Hmm wat een gezeur allemaal!

Ik heb het eindelijk allemaal na een tijdje een beetje werken..
Maar ben nu een film aan het downloaden en met DU meter zie ik dat die gewoon op de 33,6 Mbps blijft hangen.
Terwijl ik toch echt een alles 1 in extra heb :S..
Wat raden jullie mij aan?

mvg

Barry
 
hva
Voor alle duidelijkheid even een update over welke lampjes knipperen:
- Power = on
- DS = knippert
- US = off
- Online = off
Volgens Arris 702 Users Guide: Downstream search.

ook brandt Link (verbinding pc) en ik heb als IP adres 192.168.200.20. Kan zonder meer in status Arris modem kijken op 192.168.100.1.
 
hva
Voor alle duidelijkheid even een update over welke lampjes knipperen:
- Power = on
- DS = knippert
- US = off
- Online = off
Volgens Arris 702 Users Guide: Downstream search.

ook brandt Link (verbinding pc) en ik heb als IP adres 192.168.200.20. Kan zonder meer in status Arris modem kijken op 192.168.100.1.
 
hva
Na ca een uur dit beeld bewonderd te hebben modem gereset achterop (spanning erop gelaten) en knopje ruim 10 sec ingedrukt gehouden.

In no time een goede verbinding:
- download 48
- upload 4,7

Hetgeen misschien bevestigt dat de Arris modems op zijn zachts gezegd onder de 'huidige' omstandigheden instabiel zijn!

Ik durf uiteraard nu even geen experimenten aan, tenzij ik er weer niet onderuit kan, bijv als andere pc aangesloten moet worden. Want onder die omstandigheden lijkt het Arris modem er een hekel aan te hebben om de nwe pc een IP adres te geven en is een herstart onvermijdelijk.

Grz Henk
Gewijzigd door hva op 25-08-2009 22:50
 
wfvanputten
Nieuwe poging,

Activeren nieuwe modem verliep nu probleemloos en snelheid is:
553966395

Een uurtje goed internet nu, maar fingers crossed. De vorige keer (half augustus) deed hij het 2 dagen stabiel voor de problemen startten.
 
wfvanputten
En... de ellende begint weer opnieuw. Internet ligt er na 3 dagen weer uit. Zelfde verhaal bij de helpdesk, ze werken aan een firmware upgrade...

Zucht..
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Arris 702 (verhoogde snelheid) problemen, mijn Motorola werkt weer als vanouds', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Na boot van TC72XX wordt Wifi steeds weer ingeschakeld Klacht over Ziggo : 8 03-12-2019
Nieuwe GIGA snelheid bij Ziggo Zakelijk Ziggo nieuws : 1 16-10-2019
Smartcards weer niet zichtbaar in Mijn Ziggo Digitale radio en televisie problemen, tips & truuks : 3 19-12-2018
Port forwarding werkt niet meer Algemeen : 14 31-07-2018
Advertentie