obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Arris 702 (verhoogde snelheid) problemen, mijn Motorola werkt weer als vanouds
wfvanputten

Quote

hva schreef:
Sedert vanmorgen kennelijk weer verbinding: 48 mbps down, ca 1 mbps up = hopeloos slecht; Ziggo speedtest weigert zelfs vaak de upload test.


Herkenbaar, want dit is nu het geval na resetten modem vanwege router, gisteravond met router nog zo'n 40 down, 4,5 up....
 
hva
Als reactie op wegvallende verbinding Arris modem/router (wfvanputten):

Volgens mij is dit één van de euvels van het Arris modem. Dat vertikt het vaak om een IP adres af te geven als je nieuwe apparatuur (computer of router) aan sluit.

Bij een router zie je dat niet zo duidelijk en moet je vaak gissen wat er aan de hand is. Maar ik heb dit heel duidelijk gezien met een laptop onder XP, waar het netwerk-icoontje in de systeembalk aangeeft wat er gedaan wordt op het netwerk. Onder Vista zie je dit niet zo duidelijk.

Om het Arris modem weer tot communicatie te bewegen, moet het inderdaad gereset worden.

Dit is uiteraard een totaal onbetrouwbare en daarom onacceptabele situatie.
 
hva
Hier even een update van de situatie bij mij. Ik dacht die woensdagmiddag al geplaatst te hebben, maar kennelijk ben ik vergeten om op de knop 'antwoord plaatsen' te klikken.

Woensdag morgen had ik een goede verbinding met het Arris modem. In de loop van de morgen viel deze weg, het Arris Modem 'hing' weer.
De aanleiding is waarschijnlijk een downgrade van mijn abonnement. Die was volgens Ziggo nodig om het telefoniedeel eruit te halen en na 1 of 2 dagen weer op te voeren, zodat ze een nummerportering die eerder was mislukt (kunnen ze überhaupt wat goed doen bij Ziggo?) door te kunnen voeren.

Even na 13 uur kwam de monteur van Ziggo; hij had zijn wat te late komst telefonisch gemeld. Hij bekeek de situatie en hoorde kort mijn ervaringen aan. Er bleken veel problemen met de Arris modems. Hij verving het voor een Ubee EMV3200 modem (alweer zijn laatste) en verzekerde mij dat daarmee geen klachten voorgekomen waren. Na telefonische activering werkte het direct. En ook na de nodige herstarts.

Ik begreep dat er 40.000 Arris modems zijn uitgezet, waar Ziggo mee in de maag zit. Er zijn al enkele nieuwe firmwares geweest en weer terug genomen.

Een probleem leek wel dat de snelheid 20/4 was. Dat bleek door het inmiddels tijdelijk gedowngrade pakket te komen, maar zorgde wel even voor verwarring.

'Reeds' (zucht .... hehe, ze zijn na maanden eens echt wat gaan doen!) in de loop van de middag voerde Ziggo de nummerportering door, inclusief een upgrade naar 50/5 en telefonie. Ik neem aan dat het Ubee modem daarbij weer gereset is. Het was gewoon zoals het hoort opgestart. De snelheid is ca 42/4.6, langzamer dus dan het Arris modem. Nu zeggen de speedtests niet alles, ik zal eens een grote FTP sessie starten om de werkelijke snelheid te meten.
 
wfvanputten
Goed nieuws. Ik ben benieuwd of ze nu alle crappy Arris modems gaan vervangen uit zichzelf, of dat je er eerst om moet gaan zeuren. Heb je er ook een wireless N router tussen?
 
wfvanputten
Ziggo gebeld. Het probleem Router en Arris modem was niet bij ze bekend, al gaven ze toe dat er problemen waren met Arris modems, zij het niet dit probleem. Ze kunnen me niet zomaar een ander modem sturen volgens de ditmaal correct blijvende helpdeskmedewerker. Toch maar een monteur laten komen dan. Wordt vervolgd. Ik heb ze op het hart gedrukt vast het 'andere' modem mee te nemen....
Gewijzigd door wfvanputten op 26-09-2009 12:49
 
hva
Inderdaad lijkt het mee een goede strategie om zo vaak mogelijk een monteur te laten komen. Dat kost geld, een goed modem geven is dan al snel voordeliger voor Ziggo. Ze moeten dan wel een ander/goed modem hebben. Eer ze op die manier 40.000 modems vervangen hebben ..... Maar wie weet vinden ze nog een oplossing voor de Arris modems.

Dat de helpdesk niet weet van de problemen met de Arris modems lijkt me nogal ongeloofwaardig. Hoeveel mensen van die 40.000 gedupeerden met een niet werkend Arris modems zullen per dag bellen? Duizenden!?

Helpdesk had voor mij al eens een lijntje uitgezet naar de 2e lijns helpdesk. Na weken heb ik nog niets gehoord. Natuurlijk niet, want de enige oplossing is die slechte Arris modems vervangen.

Tenzij ze nog een goed werkende firmware uitvinden. Maar hoe geloofwaardig is dat na enkele maanden?

Overigens, ook bij mijn nummerporteringsprobleem zouden ze het aan afdeling XYZ doorgeven, die mij zou bellen. Dat is een aantal keren beloofd. Tot nu toe heb ik nooit een telefoontje gehad, noch op andere wijze enige vooruitgang door de interventie van de afdeling XYZ kunnen bespeuren.
 
hva

Quote

wfvanputten schreef:
Goed nieuws. Ik ben benieuwd of ze nu alle crappy Arris modems gaan vervangen uit zichzelf, of dat je er eerst om moet gaan zeuren. Heb je er ook een wireless N router tussen?


Oorspronkelijk had ik een FritzBox 7270 als router, ook 300N. Ging op zich prima met het Motorola modem. Sedert de upgrade naar 50/5 en het Arris modem heb ik nu ADSL op de FritzBox (tja ..... gezien de onbetrouwbare cq slechte service van Ziggo moest ik wel ADSL erbij nemen) en de Ziggo verbinding was niet in gebruik (soms wel ivm de snellere upload, maar dan hield ik mijn hart vast dat het Arris modem het vol zou houden, en dat is in feite slechts 1x voorgekomen. Ik had dan een directe LAN verbinding met een PC, om verdere risico's zo veel mogelijk uit te sluiten.
 
Bitfreak
Werkt de Fritzbox 7270 wel goed met 50/5 snelheid?
Hier ben ik erg nieuwsgierig naar ,omdat ik zelf ook een 7270 gebruik.
Maar dat met Alles in 1+ abonnement.Wink
 
hva
FritzBox gaat prima, in ieder geval met de 7270 en naar ik aanneem ook met de andere types.

Maar .... de Frizbox heeft standaard wat onzinnig lage waardes in de max snelheid via de LAN kabel staan voor de WAN verbinding.

Die even aanpassen (bij de 7270: Settings/Internet/Account information, ergens onderaan):

[img]C:\Users\Henk van Andel\Desktop\Clipboard01.jpg[/img]

Zoals ik al schreef, heb ik met de7270 nog niet de 50/5 snelheid in de praktijk geprobeerd, maar zo nodig kun je de waardes nog verhogen in de Fritzbox. Probeer maar en laat maar eens horen wat jouw ervaringen zijn.
 
Bitfreak
[img]C:\Users\Henk van Andel\Desktop\Clipboard01.jpg[/img]

Zoals ik al schreef, heb ik met de7270 nog niet de 50/5 snelheid in de praktijk geprobeerd, maar zo nodig kun je de waardes nog verhogen in de Fritzbox. Probeer maar en laat maar eens horen wat jouw ervaringen zijn.[/quote]


Deze waarden heb ik na aanschaf direct aangepast,en dat werkt prima ,geen verschil met of zonder router.
Plaatje zie ik helaas niet.
Hierbij het antwoord op mijn vraag van AVM:

De Fritz!Box is primair voor het gebruik als DSL-router aan ADSL-/ADSL2+
aansluitingen met een bandbreedte van maximaal 20 MBit/s gedacht. De
routingfunctie van de Fritz!Box is voor deze snelheid geoptimeerd
en is aan een Kabel-internet-toegang met bandbreedten boven de 20 MBit/s
niet getest worden.

Toch kan de Fritz!Box ook duidelijk hogere bandbreedten als 20 MBit/s
zonder verlies in lokalen netwerken routen. Een exacte uitkomst voor de
maximale bandbreedten kan echter niet meegedeeld worden, omdat deze sterk
van de verschillende Fritz!Box modellen en andere belastingen afhankelijk
is.

met vriendelijke groet uit Berlijn
Nathalie Pollet (AVM Support)


Ik ben dus erg benieuwd hoe de Fritzbox 7270 in de praktijk gaat werken als de snelheid van mijn alles in 1+volgend jaar naar 30MBit/s gaat.
Verder ben ik zeer te spreken over de Fritzbox,heerlijk stabiel en ongeloofelijk veel functies.
Zojuist de Fritzbox voorzien van de nieuwste firmware [54.04.76].
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Arris 702 (verhoogde snelheid) problemen, mijn Motorola werkt weer als vanouds', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Na boot van TC72XX wordt Wifi steeds weer ingeschakeld Klacht over Ziggo : 8 03-12-2019
Nieuwe GIGA snelheid bij Ziggo Zakelijk Ziggo nieuws : 1 16-10-2019
Smartcards weer niet zichtbaar in Mijn Ziggo Digitale radio en televisie problemen, tips & truuks : 3 19-12-2018
Port forwarding werkt niet meer Algemeen : 14 31-07-2018
Advertentie