obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
problemen router met nieuwe modem
wallie
hallo allemaal vandaag mijn nieuwe modem binnen dus dacht lekker aansluiten en supersnel internet ja dat was ook zo met een directe verbinding tussen modem en pc dus dacht zo nu me router aan de beurt heb alles aan gesloten zoals het op het oude modem ook zit maar krijg nu plotseling geen verbinding meer via draadloos en ook niet via vast het betreft hier een linksys wrt54gl gaat deze wel samen met het nieuwe modem of kan ik beter een andere router kopen ?


groetjes wallie
 
Zippo
Zet eerst alles uit en zet vervolgens je modem, router en pc aan in deze volgorde en per apparaat steeds een minuutje wachten.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
jw

Quote

wallie schreef:
hallo allemaal vandaag mijn nieuwe modem binnen dus dacht lekker aansluiten en supersnel internet ja dat was ook zo met een directe verbinding tussen modem en pc dus dacht zo nu me router aan de beurt heb alles aan gesloten zoals het op het oude modem ook zit maar krijg nu plotseling geen verbinding meer via draadloos en ook niet via vast het betreft hier een linksys wrt54gl gaat deze wel samen met het nieuwe modem of kan ik beter een andere router kopen ?


groetjes wallie



Je hebt geen nieuw modem nodig, de wrt54gl werkt met de, naar neem ik aan, nieuwe Arris router.
Tenminste met de laatste dd-wrt firmware
Ik weet alleen niet zeker of de wrt54gl, ook bedraad, de 50mbit snelheid aankan.

http://v8j.sl.pt


Ben voorzichtig met het installeren van andere firmware, begin er alleen aan als je weet hoe je dit goed doet.
Gewijzigd door jw op 18-08-2009 13:15
 
wallie
ok heren bedankt dat van je modem uitzetten in de volgorde zoals beschreven werk dus maar krijg idd geen 50Mb krijg bij speedtest 36Mb is hier nog wat aan te doen?
Gewijzigd door wallie op 18-08-2009 17:09
 
dvdcassie
Hoi,

Ik heb een nwe router de linksys wrt160N. samen met het nwe touchstone modem van Ziggo (50mb)

Ik heb zonder deze router gewoon de snelheden die ik heb getest ook al zijn ze heel verschillend per test.

Met deze router haal ik zeer slechte snelheden. Ik heb een poort opengezet om via torrentsites te kunnen down/uploaden.
Verder ben ik A-technisch inzake bepaalde kreten die in de router staan.
Ik heb ook een firmware upgrade gedaan maar weet niet wat ik met het binfile aanmoet.

Moet ik bepaalde dingen in het router uitzetten? misschien een firewall?

Iemand die mij verder kan helpen inzake de instelling van deze router?

vast bedankt

gr
Gewijzigd door dvdcassie op 27-08-2009 23:54
 
Superknor
Volgens mij zit Ziggo met een ondercapiciteit.
Zo krijg ik uiteindelijk wel verbinding, maar valt die om de haverklap uit (de telefoon ook).
Resetten werkt dan meestal wel.

Maar Google is bijvoorbeeld slecht of niet bereikbaar, terwijl andere sites wel bereikbaar zijn.
Ik neem aan dat dit komt omdat die site het meeste wordt geraadpleegd en Ziggo die verzoeken niet meer kan verwerken.

Heb een paar keer gebeld:
• De eerste keer beweerden ze een systeemstoring te hebben, waardoor ze niets konden uitrichten op hun computers, dus niet konden helpen.
• De tweede keer, vroegen ze me even aan de lijn te blijven, ze gingen het uitzoeken. Na 20 minuten (en dus € 2,– verder) werd de verbinding domweg verbroken.
• De derde keer kreeg ik een automatische melding dat er een storing in de hele regio was.

Blijkbaar is dat laatste voortdurend het geval. Maar niet getreurd, mijn 10-jarige ervaring leert, dat de problemen uiteindelijk wel worden opgelost en - meestal zelfs binnen een jaar en zelfs nog voordat je een nieuw 'sneller' modem krijgt - waardoor de problemen zich weer herhalen.... Sad
Gewijzigd door Superknor op 27-08-2009 23:56
 
dvdcassie
Hoi,

Sinds ik dat "snellere"/nieuwe modem heb gehad zijn de problemen gekomen.

De router heb ik helemaal doorlopen en portforwarding gedaan.

Ik laat er een monteur bijkomen

ben het zat

gr
 
wallie
ik heb nergens problemen meer mee alleen dat het maar 36 mb isSad
 
Puma

Quote

dvdcassie schreef:
Hoi,

Sinds ik dat "snellere"/nieuwe modem heb gehad zijn de problemen gekomen.

De router heb ik helemaal doorlopen en portforwarding gedaan.

Ik laat er een monteur bijkomen

ben het zat

gr


Portforwarding? Voor wat?

Je modem is de bron, niet de ontvanger.
 
Superknor
Inmiddels werkt het modem tot tevredenheid, zonder dat ik aan mijn instellingen heb hoeven prutsen.
Waarschijnlijk dus kinderziektes en opstartproblemen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'problemen router met nieuwe modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Nieuwe tarieven Ziggo nieuws : 1 13-05-2022
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
belscript en slecht informeren nieuwe klanten Klacht over Ziggo : 4 13-12-2020
Nieuwe tarieven per 1 juli 2020 Ziggo nieuws : 9 29-05-2020
Advertentie