obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
Ziggo knijpt internet snelheid
Ja Ja 58%[11 stemmen]
Nee Nee 42%[8 stemmen]
Totaal stemmen : 19
 Onderwerp afdrukken
UPC erkent knijpen internet! Wat doet Ziggo?
Zippo
UPC heeft toegegeven de snelheid te beperken aldus de kabel belangen vereniging Coax.

Zie het UPC gebruikers forum, UPC erkent knijpen internet verbinding!

Quote

Zoals bekend, heeft het netwerk van UPC, sinds de Fiber Power abonnementen, snelheidsproblemen gehad, onder ander met het doorgeven van berichten van nieuwsgroepen en p2p verkeer.

Tijdens het laatste overleg tussen UPC en COAX NL, 27 mei jl, was afgesproken dat UPC testen zou gaan uitvoeren, om het het netwerk te verbeteren en dat COAX NL op de hoogte zou worden gehouden met de vorderingen van deze testen.

Vandaag hebben wij de volgende mededelingen omtrent de snelheids problemen ontvangen.
1) UPC heeft de afgelopen 2 maanden met succes diverse testen uitgevoerd mbt gewijzigde netwerk management settings.
Doel van deze testen was om performance op gebeid van snelheid bij gebruik van nieuwsgroepen verder te verbeteren en daarmee ook direct de klanttevredenheid te verbeteren.
2)
Het feit dat de testen succesvol zijn geweest resulteert in aanpassingen in deze settings welke UPC in augustus en september gefaseerd gaat doorvoeren.
3) Begonnen zal worden in provincie Flevoland waarna stap voor stap de overige UPC regio's aan de orde zullen komen.
4) Zodra de exacte planning van welke regio aan de beurt is, zal COAX NL op de hoogte worden gebracht.
5) UPC verwacht dat eind september dit in heel haar footprint uitgerold hebben en dat hiermee de snelheid van de hogere tiers bij het gebruik van nieuwsgroepen significant verhoogd wordt.

COAX NL gaat er vanuit dat alle klachten omtrent de snelheid problemen dan ook snel de wereld uit zullen zijn en dat er van "knijpen" zoals het ook hoort geen sprake meer is. .



Nu met de verhoogde snelheden in 2009 is het goed om nu kritisch te kijken of dit waargemaakt wordt.

Wat zijn jullie ervaringen?
Knijpt Ziggo de verbinding? Je kunt antwoorden via de enquete.
Wil je uitgebreider reageren plaats dan een antwoord.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Nietes
Nee, ze knijpen niet af, ze hebben problemen met hun nieuwe Arris modem
Stja Annoying
 
Puma
Van knijpen merk ik niets. Alleen merk ik wel dat in het weekend niet altijd de snelheid wordt gehaald.

Maar dat is dus niet alleen bij nieuwsgroepen, alles gaat dan wat langzamer.

UPC knijpt systematisch, elke dag. Ziggo heeft zo nu en dan capaciteit te kort, maar knijpt niet.
 
plofkop
@jarwik

Je heb helemaal gelijk, sinds 1 sept haal ik niet meer de snelheid van 20mb. 2 weken voor 1 sept had ik al de nieuwe snelheid en die was ook 20mb en dat ging super met downloaden met de newsserver. ik gebruik eweka en die kan het gewoon aan maar sinds ik bericht kreeg van ziggo met de mededeling uw snelheid is opgewaardeerd haalt hij het maar een paar minuten op volle snelheid bij het downloaden van een filmpie. Ik hoop dat ze het wel gaan aanpakken anders ga ik toch over een poosje kijken naar een andere aanbieder.

Dus ik denk wel dat ze knijpen of hebben ze toch probleempjes met die nieuwe snelheden.

We wachten maar ff af
 
Puma
untitlbyb

Geen last van hier. Alles in één Extra. Die kleine inzakkingen komen door het feit dat ik aan het surfen ben (mail, Youtube etc). Anders is het een strakke lijn.

Ziggo knijpt niet, maar heeft her en der wel problemen met de capaciteit.
 
plofkop
@Puma

Met surfen enz heb ik ook geen problemen, gebruik jij wel eens newsservers met downloaden want daar kan je het heel goed zien. Heb 2 weekjes lang lekker kunnen downloaden met een snelheid van ong 5gb in 25 minuutjesGrin en nu doet hij er 45 minuutjesAngry over.

Ik heb alles ineen plus en met alles in een extra heb je die nieuwe modem.

Smile
 
Puma
Screenshot is van Newsleecher 4! Surfen is nooit traag bij mij, maar soms is downloaden via usenet wat minder stabiel. Je ziet dan een jojo effect.
Gewijzigd door Puma op 20-09-2009 21:33
 
tbn1968
ik heb sinds vorige week het nieuwe modem van ziggo....wat een drama zeg. Ik heb een 60 Mbit abo bij een nieuws provider mar bij het downloaden met grabit of newsleecher haal ik net 30Mbit. Terwijl ik wel 50 Mbit meet met op speedtest.nl. Volgens mij wordt er wel degelijk geknepen door ziggo
 
Nietes
Misschien knijpen de nieuws servers wel Frown
Stja Annoying
 
jezzer
Ja ze knijpen 100%

Mijn abbo is down 25Mbit

Bij downloaden is de snelheid 2500kb/s

Na 2 sec tikt hij af naar 1500kb/sec

Dat is knijpen.

Daarnaast gaat ie dan schommelen tussen de 1200/1450 kb/sec

Ik krijg dus een 4e rangs internet verbinding terwijl ik betaal voor een premium verbinding en vervolgens is het nog niet eens stabiel ook.

Heb hier nu een maand last van, sinds de verhoging.

Als ik geen oplossing krijg aangeboden ben ik klaar met ziggo en neem ik een gaar 20 euro ADSL abbo, das altijd nog sneller dan een 50 euro Z3 abbo.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'UPC erkent knijpen internet! Wat doet Ziggo?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Advertentie