obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Server niet gevonden / Webpagina niet gevonden
mako
Sinds een paar weken krijg ik steeds de boodschap "server niet gevonden"(Firefox) of "webpagina niet gevonden" (IE). Een paar keer op de refresh knop drukken lost het probleem op en je kan gewoon verder surfen maar het is verre van ideaal.
Ik heb niks veranderd (router/modem enz.).
 
MaXMhZ
Ben je misschien ondertussen aan het downloaden? Dit is een veel voorkomend symptoom dat je lijn overbelast of "vol" is.

Bij gebruik van bittorrents kan het zelfs nodig zijn je router te resetten. Het duurt dan een tijdje voordat de situatie weer normaal is.

Ook kan het helpen de verbinding te "repareren" door rechts op het Local Area Connection pictogram in de taskbar (links van de klok) "repareer" te selecteren. IP,DNS etc worden dan ververst. (in feite een soort dos ipconfig /flushdns ipconfig /release ipconfig /renew commando).
Gewijzigd door MaXMhZ op 31-08-2009 16:49
 
mako
Nee, ik ben alleen maar "gewoon" aan het surfen. Vooral de eerste keer dat ik bepaalde sites bezoek nadat ik begonnen ben met surfen gebeurt het. Niks bijzonders, gewoon buienradar of telegraaf oid. Na tig keer "refresh' lukt het wel en dan blijft het ook wel lukken
 
MaXMhZ
Dat is raar. Het lijkt wel een DNS probleem. Daar zou Ziggo dan naar moeten kijken.

IP en DNS adres staan wel gewoon op "Automatisch verkrijgen" in de TCP/IP eigenschappen van de netwerkkaart neem ik aan.
 
nosma
Ik heb het zelfde sinds 'n week ofzo. Dit is geen dns probleem en dat kan je bevestigen door een andere dns te gebruiken. Je kunt bvb Opendns instellen. Ik heb die van mijn werk gebruikt en nog steeds zelfde probleem. Ik denk dat het een router probleem is, niet die van ons maar van ziggo zelf. De laatste twee dagen heb ik ook een paar uren zonder Internet en telefoon gezeten. Als ik ziggo bel zeggen ze dat er storing in mijn regio is. Maar ik heb echter problemen sinds dat ziggo de modem motorola vervangen heeft door een nooit van gehoord merk. Ik zat bij Casema al sinds 2003 maar begin nu al te denken om terug naar xs4all te gaan. Minder snelheid maar wel veel meer kwaliteit.
 
MaXMhZ
Het zou goed kunnen dat het aan de modem ligt. Ik zei dat het op een DNS probleem leek, niet dat het ook een DNS probleem was. De volgende stap zou zijn te testen met OpenDNS. Inderdaad.

Als het daadwerkelijk aan de nieuwe modems ligt zou Ziggo dit toch snel door moeten hebben. Het zou klachten moeten regenen zoals ze de laatste tijd met die dingen gestrooid hebben. Zullen ze blij mee zijn als het zo is. Frown Misschien dat (sommige gedeeltes) van het Ziggo netwerk gewoon de nieuwe snelheid niet aan kunnen. Nog meer vreugd' wed ik.
Gewijzigd door MaXMhZ op 02-09-2009 07:20
 
jane
dit probleem hebben wij de hele week en bij navraag aan mijn collega's (andere ziggogebruikers) blijkt dat zij dat ook hebben.
 
Hotwizard00
Ik heb hetzelfde sinds ongeveer een week... Niet bij alle websites, maar ik heb het wel. Bijvoorbeeld bij http://www.wickedbux.com/ heb ik dat regelmatig. Ook bij http://www.ptctalk.com/ heb ik dat probleem (nu ligt die website trouwens helemaal plat)...

Het ligt dus aan Ziggo :s
 
MaXMhZ
Nu ben je toch echt veel te voorbarig met het trekken van de conclusie dat het "dus" aan Ziggo ligt omdat je twee sites kunt vinden die soms de verbinding kwijt raken. Kijk eerst eens of je Peerguardian2 draait. Die blokt pctalk.com. Andere firewalls/AV software zullen in sommige gevallen ook sites afblokken om uiteenlopende redenen. Niets hiervan ligt binnen de invloedssfeer van Ziggo. Daarnaast zijn er nog veeeel meer oorzaken die kunnen leiden tot het wegvallen van een verbinding. Direct roepen "het ligt aan Ziggo" is wel makkelijk maar zelden correct.
Gewijzigd door MaXMhZ op 04-09-2009 18:40
 
Hotwizard00
Ik heb het niet direct geroepen, het is eerder een conclusie.

Ik heb het even lang als alle anderen hier boven me. Ik gebruik geen Peer Guardian. WickedBux is van mij en is gehost op mijn dedicated server. Andere sites die ik ook host op mijn server kan ik gewoon zonder problemen bezoeken, zonder rare downtimes.
Gewijzigd door Hotwizard00 op 04-09-2009 18:42
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Server niet gevonden / Webpagina niet gevonden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Humax iHDR-5400C met PC verbinden lukt niet Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 08-01-2020
Advertentie