obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
bridge modus
jeroenb88
Hallo,

Voor ik eventueel met Ziggo in zee ga heb ik een vraagje. Staat Ziggo toe dat je een router/modem in bridge modus zet? Of uberhaupt een andere router gebruikt?

bedankt

Jeroen
 
Bitfreak
Van Ziggo krijg je alleen een modem een router dien je zelf aan te schaffen of eventueel bij Ziggo kopen.
 
jeroenb88

Quote

Bitfreak schreef:
Van Ziggo krijg je alleen een modem een router dien je zelf aan te schaffen of eventueel bij Ziggo kopen.


Dank voor het snelle antwoord dat is duidelijk maar waar het me meer om gaat mag bridge modus?

Dank

Jeroen
 
Bitfreak
Geen idee of je de bridge modus kunt/mag gebruiken.
Als ik in de instellingen van het modem kijk kom ik deze optie niet tegen.
Wat is het praktische nut van bridge modus?.
Gewijzigd door Bitfreak op 28-09-2009 19:03
 
jeroenb88
Het praktisch nut is het doorzetten van een signaal naar een eigen firewall, maar dan een fysiek apparaat waarachter weer een servertje staat die de ip adressen uitgeeft.
Dus dan moet het modem het signaal door geven zonder er iets mee te doen ( brug modus ) Nu weet ik ondertussen na veel bellen met Ziggo dat hun modem het waarschijnlijk niet kan maar een andere modempje of router is snel aangeschaft.

Groet,

Jeroen
 
kezeltje
Volgens mij staat de Arris modem standaard in bridge modus.
Ik heb er ook een FW achter staan.
De FW krijgt dan het IP-adres van Ziggo.
met NAT kan je dan achter de FW je eigen netwerk maken.

succes
jan
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
jeroenb88
Jan,

Dank je dat is precies het antwoord dat ik nodig heb!!

Groet,

Jeroen
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'bridge modus', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mediabox XL verbruikt in stand-by modus bijna tien keer zoveel stroom Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 21-03-2022
Al 2 weken kan Ziggo mijn Ziggo modem niet in bridge-modus zetten Klacht over Ziggo : 5 04-10-2016
Thuisnetwerk modus Hoe krijg ik dat... voorelkaar Eigen netwerk : 4 05-09-2015
Ubee modem in bridge mode zetten Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 7 25-07-2015
Cisco 3928 geen full Duplex modus Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 19 14-02-2015
Advertentie