obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Verbinding valt steeds 1 seconde weg
pefrikemi
Heb sedert afgelopen maandag Alles in 1 met Motorla modem. Alles aangesloten door monteur. Vervolgens internet aangesloten op 1 pc werkt goed. Aangesloten op een nieuwe router, Sitecom wl-306 (bedraad) werkt goed. Vervolgens 2 andere pc's op router aangesloten, eveneens bedraad werkt ook goed.
Na een nacht werkte internet, melding dat er een LAN kabel niet goed is aangsloten. Router gereset verbinding hersteld.
Hele dag geen problemen. Na de volgende nacht zelfde probleem: LAN kabel niet goed aangesloten? Na reset router werkte alles weer. Na een dag zonder probelemen viel in de avond telkens regelmatig, om de minuut, voor minder dan 1 seconden de verbinding weg. Weer die LAN melding. Modem en router gereset en vervolgens een paar uur een stabiele verbinding. Tot vanmorgen, toen weer de verbinding was verbroken.
Gele lampje op de modem knippert, andere lampen branden allemaal. Lampje van de router waarop de kabel van modem zit aangesloten valt uit op het moment dat de verbinding wegvalt. Andere kabel tussen modem en router loste niets op.
Probleem is er lastig, vooral bij spelen van online games.
Kwam deze melding, LAN kabel niet aangesloten, al eens eerder tegen op het internet toen ik op zoek was naar een andere provider. Heb toen echter nergens een oplossing voor het probleem gelezen.
Omdat ik nieuw ben bij Ziggo mijn vraag is dit een bekend probleem, wat zou ik, als leek op het gebied van de techniek, zelf kunnen testen. Dus met andere woorden hoe kan ik dit probleem oplossen. Ligt het aan de internetaansluiting van Ziggo of ligt het aan mijn interne aansluitingen. Wie kan mij helpen?
Ohja, betreft Zoetermeer, misschien dat het ligt aan de verbinding daar?
 
timbo25

Quote

pefrikemi schreef:
Heb sedert afgelopen maandag Alles in 1 met Motorla modem. Alles aangesloten door monteur. Vervolgens internet aangesloten op 1 pc werkt goed. Aangesloten op een nieuwe router, Sitecom wl-306 (bedraad) werkt goed. Vervolgens 2 andere pc's op router aangesloten, eveneens bedraad werkt ook goed.
Na een nacht werkte internet, melding dat er een LAN kabel niet goed is aangsloten. Router gereset verbinding hersteld.
Hele dag geen problemen. Na de volgende nacht zelfde probleem: LAN kabel niet goed aangesloten? Na reset router werkte alles weer. Na een dag zonder probelemen viel in de avond telkens regelmatig, om de minuut, voor minder dan 1 seconden de verbinding weg. Weer die LAN melding. Modem en router gereset en vervolgens een paar uur een stabiele verbinding. Tot vanmorgen, toen weer de verbinding was verbroken.
Gele lampje op de modem knippert, andere lampen branden allemaal. Lampje van de router waarop de kabel van modem zit aangesloten valt uit op het moment dat de verbinding wegvalt. Andere kabel tussen modem en router loste niets op.
Probleem is er lastig, vooral bij spelen van online games.
Kwam deze melding, LAN kabel niet aangesloten, al eens eerder tegen op het internet toen ik op zoek was naar een andere provider. Heb toen echter nergens een oplossing voor het probleem gelezen.
Omdat ik nieuw ben bij Ziggo mijn vraag is dit een bekend probleem, wat zou ik, als leek op het gebied van de techniek, zelf kunnen testen. Dus met andere woorden hoe kan ik dit probleem oplossen. Ligt het aan de internetaansluiting van Ziggo of ligt het aan mijn interne aansluitingen. Wie kan mij helpen?
Ohja, betreft Zoetermeer, misschien dat het ligt aan de verbinding daar?


Probeer het eerst eens 2 dagen zonder router ertussen, dus gewoon alleen de modem, kijken of het dan nog optreedt, mocht dit zou zijn, dan kan het dat de router volloopt met verbindingen/connecties
 
pefrikemi

Quote

timbo25 schreef:

Probeer het eerst eens 2 dagen zonder router ertussen, dus gewoon alleen de modem, kijken of het dan nog optreedt, mocht dit zou zijn, dan kan het dat de router volloopt met verbindingen/connecties


Heb gisteren redelijk lang stabiel internet gehad. Vanmorgen viel de verbinding weer uit. Na 2 maal resetten werkte alles weer. Wat mij wel opviel is dat tegelijkertijd mijn digitale tv signaal omlaag ging. Dit bemerkte ik toen ik mijn tv van kanaal veranderde. De signaalsterkte was even daarvoor (op dezelfde zender) veel hoger. Zou dit er ook iets mee te maken hebben.
Terugkomende op de opmerking de router er tussenuit te halen, als hij inderdaad volloop wat bedoel je daar dan mee en hoe voorkom ik dat. Ik ben een leek op dit gebied.
 
timbo25
Daarmee bedoel ik dat het geheugen van de router volloopt en als het geheugen op is, dat vertoont de router de gebreken die jij beschrijft
 
pefrikemi

Quote

timbo25 schreef:
Daarmee bedoel ik dat het geheugen van de router volloopt en als het geheugen op is, dat vertoont de router de gebreken die jij beschrijft


Hoe kan ik dat voorkomen?
 
pefrikemi

Quote

alien schreef:
Kijk eens bij de fabrikant of er een nieuwere firmware beschikbaar is, e3n mijn advies koop geen sitecom meer, geeft alleen maar problemen die prullen.


Wie kan mij vertellen wat dan een goede router is in combinatie met Ziggo alles in 1 Plus?
Ik kan nl. proberen mijn router om te ruilen, heb hem pas 5 dagen in mijn bezit.
 
timbo25

Quote

pefrikemi schreef:

Quote

alien schreef:
Kijk eens bij de fabrikant of er een nieuwere firmware beschikbaar is, e3n mijn advies koop geen sitecom meer, geeft alleen maar problemen die prullen.


Wie kan mij vertellen wat dan een goede router is in combinatie met Ziggo alles in 1 Plus?
Ik kan nl. proberen mijn router om te ruilen, heb hem pas 5 dagen in mijn bezit.


LINKSYSSmile
 
pefrikemi
Ik ben er denk ik uit!
Las ergens op het internet een bericht waarbij iemand de energiebesparende stand van de Sitecomrouter had uitgeschakeld.
Ik kwam tot de ontdekking dat mijn draadloze verbinding wel beef werken terwijl de bedrade verbinding uitviel. Na controle in de router bleek dat bij de draadloze verbinding de energiebesproende modus was uitgeschakeld en be de bedrade nog aan stond. Deze ook uitgezet en nu heb ik al 2 dagen geen uitval meer gehad!
Iedereen dank voor het meedenken en mogelijk dat mijn oplossing een ander verder kan helpen!
 
Bezemsteel

Quote

Johan van Veen schreef:
Eerder deze week heb ik hetzelfde probleem gesignaleerd (Korte signaalonderbrekingen). Daar schreef ik:
"Sinds een aantal weken heb ik last van korte signaalonderbrekingen in mijn internetverbinding. Op mijn PC krijg ik dan een mededeling dat een LAN-kabel niet is aangesloten en op mijn laptop dat er geen verbinding is. Het duurt maar een paar seconden en voor het downloaden van bestanden of het surfen is het geen probleem. Maar ik luister nogal vaak naar webradio en dan is het dus wel hinderlijk, want regelmatig valt de ontvangst weg en dan moet mijn webradiospeler weer opnieuw gaan bufferen.
Volgens mij is het begonnen toen recent de snelheden werden verhoogd. Daarvoor had ik er geen last van.
Waar is dit verschijnsel aan te wijten? Heeft het iets met de snelheidsverhoging te maken? Ben ik de enige die hier last van heeft?
Overigens maak ik gebruik van een router en heb ik een Motorola-modem. Postcode: 3512"

Ik vraag me af of het modem de huidige snelheid wel aankan. Kan dat het probleem veroorzaken?


Zelfde probleem hier, speelt al bijna 3 maanden
 
Nietes
Goeie router aanschaffen. Na de updates van ziggo hebben veel routers problemen
Wil je zeker weten of het niet aan de router ligt eerst een proberen zonder router ertussen
Gewijzigd door Nietes op 28-10-2009 18:27
Stja Annoying
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbinding valt steeds 1 seconde weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Na boot van TC72XX wordt Wifi steeds weer ingeschakeld Klacht over Ziggo : 8 03-12-2019
horizonbox valt uit Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 07-06-2018
Slechtontvangst kerkomroep via Ziggo verbinding Storing : 34 19-11-2017
Wi-Fi valt weg, printer neemt Wi-Fi in beslag WiFi, draadloos netwerk : 2 19-11-2017
5ghz wifi valt weg tijdens kopieeren WiFi, draadloos netwerk : 3 21-06-2017
Advertentie