obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
[Opgelost] 100 mb verbinding
hans1956
Ik heb een alles in 1 plus abonnement.
Ik zou dus een 20 mb download speed moeten hebben.
Echter dat heb ik niet.
Mijn verbinding naar het kabelmodem wil niet op 100mb werken. Op 10mb heeft het altijd wel goed gewerkt.
Bij 100mb kan hij geen netwerkadres verkrijgen. Ik heb al een ander modem ontvangen van Ziggo. Echter geen resultaat.
Wie heeft goede tips voor mij?

gr.
hans

Edit Zippo, [Opgelost] toegevoegd aan titel.
Gewijzigd door Zippo op 07-11-2009 11:30
 
Puma
Update eens je drivers van je netwerkkaart. Als je een merk PC hebt (Dell, HP e.d.) kun je vanaf de site de nieuwste drivers vinden.

Ga eens naar "Apparaatbeheer" (Eigenschappen deze computer>Apparaatbeheer) en klik dan op "netwerk adapter" of iets in die geest. Vervolgens zie je daar een type kaart staan. Als je die hier plaats, dan zoek ik de nieuwste drivers wel voor je op.
Gewijzigd door Puma op 04-11-2009 21:27
 
erwinvos
Het kan ook zijn dat je een 10Mbit netwerkkaart er in hebt zitten
Daarnaast kan het zijn dat je netwerkkaart op 10Mb Full of Half duplex staat. Wanneer dit zo is zal een 100Mbit nooit werken.
Ga naar de eigenschappen van je netwerkkaart en kies voor configureren van je netwerkkaart
Klik nu op geavanceerd
Kies bij eigenschappen voor LinkSpeed/Duplex mode en controleer wat hier staat
Wanneer er 10 staat dien je dit aan te passen naar automatisch of 100 half of full duplex
543451902
 
hans1956
Allen bedankt.
Het is opgelost.
Wat was er aan de hand? Zo'n 10 jaar geleden heeft de voorloper van Ziggo, Multikabel, bij mij de kabel getrokken van de meterkast naar de computerkamer.
Ze hadden echter de groene en blauwe draad verwisseld. Dat werkte wel op 10Mb, maar niet op 100mb.
Kleur volgorde aangepast en nieuwe plugjes op kabel geknepen en probleem opgelost.

Bedankt allen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '[Opgelost] 100 mb verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Slechtontvangst kerkomroep via Ziggo verbinding Storing : 34 19-11-2017
Wegvallende verbinding Storing : 3 25-01-2017
wegvallende verbinding Storing : 6 06-05-2016
Cisco 3928 wel verbinding WiFi; geen internet Storing : 5 07-03-2016
Test met DS-Lite verbinding Algemeen : 2 21-12-2015
Advertentie