obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Ubee Modem valt soms in storing
SRHoutstra
Sinds een week heb ik nu Alles in een van Ziggo.
Achter het modem hangt nu een Linksys wrt320N router en alles werkt perfect.
Max snelheid, bijna 20Mbit, Digitale TV alles werkt gewoon goed.

Alleen, en dat is deze week 4 x gebeurd, valt het modem soms in storing.
Resetten is dan de enige optie.
Ik heb dan nog wel LAN connectie via de router, alleen alle knippert dan op het modem.

Het betreft een UBEE modem .
TV signaal is er wel gewoon, alleen internet en bellen valt weg.
En dat is erg irritant.

Wie kan mij hier wat meer duidelijkheid in verschaffen ?
 
MisterSenseo
Een aantal Ubee modems hebben ruzie met de splitter die in de wandcontactdoos gaat.

De volgende tip haalde ik van een ander Ziggo forum:
Pak je bijgeleverde sleuteltje of neem steeksleutel maat 11.
Schroef de kabel die naar het modem gaat van de splitter af en bevestig hem in de eerste poort naast de ingaande kabel op de versterker.
Haal de TV plug ook uit de splitter,haal de splitter weg en doe de TV plug die naar de versterker gaat DIRECT in de wandcontactdoos.

Meestal is het daarmee opgelost.
Werkt dit ook niet,dus valt het modem weer in storing,bel Ziggo en vertel wat je op mijn advies gedaan hebt en vraag om een storingsmonteur,die dan een low-pass-filter demper plaatst.
Werkt het dan nóg niet,bel Ziggo weer en vraag ( lees EIS ) een Arris modem.

Ik heb dezelfde ellende meegemaakt,heb alle bovenstaande dingen gedaan,werkte ook niet,ik heb een Arris modem gevraagd,gekregen en vanaf dat moment geen seconde storing meer gehad,terwijl ik met het Ubee modem minstens 10 keer per dag storing had.
En dat was dan hetgeen ik gezien en gemerkt heb !

Succes met de info,MisterSenseo
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
SRHoutstra
Hallo Mistersenseo,
Bedankt voor deze tip en ga als dit aanhoudt ga ik dit zeker doen.
Onderwijl heb ik van ziggo zelf het volgende antwoord gekregen:

Quote

Geachte heer Houtstra,

Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld.

Ik zie dat het hier om een algemene storing binnen het Ziggo netwerk gaat. Om deze reden is het voor ons technisch niet mogelijk uw probleem meteen op te lossen. Onze medewerkers werken momenteel druk aan een passende oplossing om de Ziggo diensten zo snel mogelijk weer werkend te krijgen.
Ik kan u nog geen indicatie geven van de verwachte oplostijd.
Mijn excuses voor dit ongemak.


Vraag me af om wat voor storing het gaat..Is een nieuwbouw wijk hier...
Maar ik wacht het nog heel even af...
 
MisterSenseo
Die algemene storing kan heel goed,het betreft een storing op alle diensten dus internet tv en telefoon,alleen niet iedereen heeft er last van,sommigen hebben af en toe een storing in tv signaal anderen hebben geen internet of slecht,weer anderen hebben onderbrekingen in telefoon.

ik weet niet in welke omgeving je woont maar in DenHaag waar ik woon is er een 2 wekenlange storing geweest,waar ik totaal geen last van heb gehad maar mijn schoonouders die 5 minuten hiervandaan wonen hadden constante uitval van het modem.

Wacht het nog een paar dagen af zoals je zelf al zei en anders kun je de dingen die ik zei gaan proberen.

Succes,MisterSenseo
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
SRHoutstra
Ik woon sinds kort in Beverwijk. Broekpolder Waterwijk om precies te zijn.
Ben benieuwd of er nog meer mensen zijn hier die dit ook ervaren....Pfft
 
MisterSenseo
Over die wijk heb ik al eens meer iets gehoord.

Ik zou zeggen bel Ziggo plat met klachten en zoek uit wie er in jouw buurt ook Ziggo hebben en of hun ervaringen ook niet al te best zijn.
Mobiliseer je buurt door allemaal te klagen,het kost wel iets aan telefoonkosten,helemaal omdat je het het best GSM kunt doen omdat Ziggo storing veroorzaakt,maar wie weet worden ze er dan wel wakker van bij Ziggo.
Wees niet te fel,men is erg gevoelig voor stemverheffen en zo,met normaal rustig babbelen maar wel duidelijk zijn in de klacht bereik je vaak het meest,is ook mijn persoonlijke ervaring.

Succes,MisterSenseo
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
WTFIA
Aan de andere Kant van het spoor (Broekpolder).

Niet veel tot geen problemen, weet wel dat er nieuwe kabels van af de Parallelweg waren getrokken.

En er stond een bord voor Glashard (t?), maar daar hoor je niets meer van.
Dus het signaal voor de Broekpolder zal wel via Beverwijk komen. (mijne natuurlijk ook maar dan vanaf Beneluxlaan.

Snelheid is goed, maar er zit inderdaad een hele groep ziggo Routers in die Hoek.
Met Wifi kan ik ze zien.

Hoop dat Ziggo snel verbeterd voor je.
 
kobus1960
Beste xeno en WTFIA,

Dit is een topic uit November 2009..................., verwacht hier geen
antwoorden meer, beter is even een eigen nieuw topic te starten.
Da's nog geen garantie, maar wel meer kans op. Wink
 
WTFIA
Ik antwoorde gewoon, en je ziet als er een post beantwoord wordt komt hij weer naar boen.
En ik ben ook voorstander voor nieuwe posts.

Er zijn genoeg posts met nieuwe vragen er in.

Maar helaas kost het verplaatsen zoveel tijd, dat het onbegonnen werk is.

Vandaar dat mijn Forums dicht zijn, had het zelfde probleem en te veel van het zelfde is ook niet goed.
 
kobus1960
Oke, wij zijn geen voorstander van oude topics naar boven kicken.
Dat wordt vreselijk rommelig en geeft misverstanden. Wink
No offence, het is pas je tweede post.
Bij deze gesloten, zodat xeno een nieuwe aan kan maken die recent is.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ubee Modem valt soms in storing', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Bin-file van compal-modem wijzigen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 25-12-2018
horizonbox valt uit Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 07-06-2018
settop box modem Klacht over Ziggo : 3 09-05-2018
Advertentie