obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
Snelheid alles in 1 extra
Alex1980
Hallo, Ik woon in de opgeving Hoogezand. Nabij Groningen. Sinds een week is mijn internetsnelheid onregelmatig en een stuk lager dan dat het was. Zijn er meer mensen die hier last van heben of ben ik de enige? Voorheen kon ik en snelheid van tenminste 5000KB/s halen. Gemiddeld op 3 uur zo'n 4700KB/s. Nu zal het gemiddeld bij 3300KB/s ophouden terwijl er niks is veranderd.

Groet, Alex
 
MisterSenseo
Uit dit verhaal proef ik dat je veelvuldig lange tijd constant downloadt,dan kan de cache van het modem vollopen............zo af en toe,zeg es 1 á 2 keer per week of zo je modem even van stroom af voor 2 minuutjes of zo helpt vaak je snelheid op peil te houden.........als je weinig downloadt dan hoeft resetten van je modem niet want dan leegt hij zelf de cache maar 3 uur achter elkaar op topsnelheid is al een redelijke aanslag op je modem.
Daarbij kan drukte op internet en veelvuldig downloaden van mensen in je directe omgeving ook je snelheid beïnvloeden.
Ook spyware of andere troep in je pc kan je snelheid flink omlaag trekken,check je pc bijvoorbeeld bij Trend Micro online,wie weet zit er iets in je pc zonder dat je er erg in hebt.

Succes,MisterSenseo
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Alex1980
Ik heb je aanwijzingen gevolgd en de modem ( en router) een nacht uit laten staan. Dat heeft geen resultaat. Om uit te sluiten of het aan de router ligt heb ik de pc even rechtstreeks aan het modem gezet. Ook dit heeft geen resultaat. De snelheid gaat heel erg heen en weer. Als ik de speedtest op verschillende sites probeer begind de test meestal heel hoopgevend. Hij springt naar 50mB maar komt uiteindelijk uit op een schamele 2900 KB/s. Soms op 3300, maar daar houd het op. Op zowel de laptop als de PC haal ik die snelheid. Wat is er aan de hand?
 
MisterSenseo
Hmmmmmmm toch wel vreemd,maar aangezien het op zowel pc als laptop hetzelfde is lijkt het dus aan de internetverbinding te liggen.
Dan hebben we verschillende kansen............modem ziek,kabels gecorrodeerd,of niet goed vast,bekabeling in de grond brak.
Eigenlijk hoop ik voor jou dat vandaag nog de boel stuk gaat en je niets meer hebt,dan kun je snel HD bellen in de hoop dat ze snel zoeken en vinden en jij weer krijgt waar je voor betaalt want je zit maar net boven het Plus abonnement.
Wat je zelf nog kunt doen,misschien al 3 keer gedaan maar toch:
Vanaf je wandcontactdoos tot aan je pc's alles helemaal secuur nakijken of er echt niks scheef zit,zodat wanneer je gaat bellen naar Ziggo dat je uitgesloten hebt dat het aan je binnenhuisinstallatie ligt.
Vertel er dat ook bij voordat het hele verlanglijstje weer opgesomd wordt á €0,10.

Heel veel succes ermee,MisterSenseo
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Alex1980
Oke bedankt. Ik ben bang dat er toch iets aan de hand is buiten. Als ik de laptop met maar 2 meter netwerkkabel aansluit achter het modem blijft het beeld gelijk. Ik denk dat ik toch maar even bel.
 
remcovantriest
Hey beste mensen!

Ik had net gebeld met de technische dienst en ze zeiden dat ik met gemak de 50mbp/s moet halen. Ik wil graag overstappen van online naar ziggo vanwege de snelheid.

Zijn er mensen die uit utrecht richting schepenbuurt of zuilen. kunnen aangeven of ze de snelheid halen via de kabel?

alvast heel erg bedankt!

Greets remco Smile
 
MisterSenseo
Ja die onformatie had ik ook doorgekregen en daarmee moet inderdaad het robleem van resetten en lage snelheid van Ubee modem opgelost zijn.
We gaan het afwachten.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Alex1980
Ik heb inmiddels gebeld met ziggo. Zij hebben een downloadtest van 1000mb. Gemiddeld had ik over die 1000 mb een snelheid van 5,4MB/sec. 6.1 zou theoretisch haalbaar moeten zijn zei de ziggo medewerker. Kortom, mijn probleem wordt met een snelheidstest niet zichtbaar. Inmiddels hetvolgende geprobeerd zonder resultaat:

Anders payserver: Van eweka naar Hitnews
Andere newsreader: Van Grabbit naar newsleecher
Alle mogelijke combinaties van payserver en newsreader.
En tegelijk Grabbit en newsleecher aanzetten met op grabbit eweka en op newsleecher Hitnews.

De snelheid blijft veel te onstabiel in alle gevallen.

Ander modem geprobeerd: Maar dat modem is nog een oude die de snelheid niet haald. Wat wel opviel is een rechte constante snelheid.

Met andere woorden: Ik ben bang dat er iets met het modem aan de hand is. Maar om dat te testen zou ik een nieuwe moeten kopen. Of misschien wil ziggo hem wel ruilen. Een modem heb je toch in bruikleen...

Ik heb trowuens de server van ziggo zelf even geprobeerd, maar dan stagneerd de snelheid bij 1000kB/s al. Daar wordt je helemaal niet vrolijk van.

Kan iemand het bevestigen dat een modem het maximaal 5 minuten volhoud op volle snelheid (5500kB/s) en daarna terug zakt naar onregelmatige snelheden? Kan dat technisch? (ik denk aan warmte bnijvoorbeeld)
 
Zippo
Kijk ook even op deze Speedtest Gebruikers, daar vind je bin bestanden van verschillende grootte op verschillende servers.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
MisterSenseo
Of probeer Speedtest van UPC ...................... die is ook erg accuraat.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid alles in 1 extra', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe GIGA snelheid bij Ziggo Zakelijk Ziggo nieuws : 1 16-10-2019
Eerste 4 maanden 50% korting (i.c.m. Alles-in-1 of Internet & Online TV). Ziggo nieuws : 1 01-08-2019
internet snelheid Snelheid : 7 18-12-2017
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
Kan extra mediabox niet installeren Hardware instellingen : 10 05-11-2017
Advertentie