obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Modem ubee EVM 3200 geen internet FW ?
Nanouk
Ik heb sinds de reset weer een aantal malen de reset moeten herhalen. snelheden worden gehaald , test via speedtest.org.

Is wel vervelend dat af en tioe alles weg valt.

Wat brodie meld moet iets anders zijn, bij was er op de router wel een ip alleen geen gateway en DNS service.

Wat kan helpen is het volgende :
1) haal de LAN kabel los
2) reset min. 20 sec de ubee
3) laat de ubee laden, zodra alle LED's groen zijn, plug de LAN kabel erin

Bij mij werkt het zo, laat even wat weten.. succes.
 
leeuwk
Hallo Nanouk,

Ik heb dezelfde ervaring. Ubee werkt goed zonder tussenkomst van m'n router. Met een draad direct van Ubee naar de computer werkt wel goed. En snel. Maar m'n met zorg opgezette WIFI-netwerk ligt er dus uit. Hoewel, lag eruit want na veel gepruts met de Ubee heb ik besloten de Motorola weer te gebruiken. (Die ik weer via de bekende ziggo-activatie portal moest activeren met dezelfde codes als de Ubee.)

Ook ik heb gebeld met de helpdesk. De reactie was dat er inderdaad iets niet goed gaat in de samenwerking tussen Ubee en (sommige) routers. Er is op dit moment onderzoek gaande naar een oplossing. Verwacht wordt dat er een software update voor de Ubee gereed komt in de 2e helft van januari 2010. Mij werd aangeraden tegen die tijd opnieuw de Ubee te installeren. De software update zou dan automatisch worden geïnstalleerd. Mocht het na installatie van die update nog niet werken, dan is er iets anders mis.

Volgens de heer die ik sprak, kon het probleem voor zover nu bekend niet aan mijn router liggen (Apple Airport Extreme).

Voorlopig maar afwachten dus... Je kunt in ieder geval je oude modem weer terugplaatsen.Angry

Groet,

Leeuwk
MacBook Pro
 
leeuwk
Voor de geinteresseerden:

Vandaag is installatie met router (Airport Extreme) gelukt. Zomaar, meteen in de eerste keer!
Tijdens installatie heb ik de router aan de Ubee gekoppeld, volgens de procedure die op schrift wordt meegeleverd.

Nu even afwachten of de verbinding stabiel blijft. Tot die tijd hou ik de Motorola nog even Smile
 
sandervanderheide
Ik heb op dit moment ook hetzelfde probleem. De laatste firmware update aanwezig. Alleen de upload blijft oranje en download is groen. Toch lukt het me niet om een internetverbinding te krijgen.

Voor de zekerheid. De plug voor ethernet op de EVM 3200 zit bij mijn ondersteboven en die voor de telefoon zitten wel goed. Is dat bij jullie ook?
 
MisterSenseo
Als je de gebruiksaanwijzing had gelezen had je gezien dat alles wat je vertelt zo hoort.........
Koppel het Ubee EVM 3200 modem direct aan je pc met de bijgeleverde CAT6 netwerkkabel.
Open je browser met willekeurige website en je wordt omgeleid naar de Ziggo activatiepagina.
Aanwijzingen volgen en voilá.

Succes
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
sandervanderheide
precies, maar wat nou als dit de status is NA activatie?

en kun je nog even kijken hoe jou aansluiting op de achterkant is? Ethernetaansluiting naar beneden gericht?
 
MisterSenseo
Ethernetkabel kan er maar op 1 manier in.....
Houd de resetknop maar ingedrukt tot alle lampjes geknipperd hebben en het modem bezig is op te starten,dan trek je de stroom uit het modem,wacht 10 seconden en daarna stroom er weer in.
Helemaal laten starten en dan zou hij het moeten doen.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Firevaux
Heeft Webcare van Ziggo geen alternatief als je niet meer kan internetten? Ik neem aan dat je een klant toch niet een week zonder internet laat zitten.
IE eat ur heart out!
 
Firevaux
Of is Webcare niet actief op dit forum? Lijkt me geen moeilijk vraag toch? Shock
IE eat ur heart out!
 
Firevaux
Nou als ik bijvoorbeeld een week zonder internet zit, door een verstoring, bieden jullie dan ook een alternatief aan om weer te kunnen internetten? KPN heeft bijvoorbeeld de Dongle. Hebben jullie ook zoiets?
IE eat ur heart out!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Modem ubee EVM 3200 geen internet FW ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Advertentie