obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
internetverbinding valt weg
Janloco
Na flink wat gegoogle op deze site terecht gekomen en me maar direct aangemeld om mijn klacht te kunnen neerzetten. Ik ben al flink aan het spitten geweest naar mijn probleem hier op de site, maar nog geen juiste oplossing gevonden. Misschien is er iemand die mij kan helpen.
Wat is mijn probleem

Mijn internet werkt heel erg beroerd. Wij hebben zaterdag een stroom uitval gehad en na die tijd is het hopenloos. Ik moet regelmatig een site een drietal keren aanklikken voor ik erop kan. Ik krijg de volgende meldingen:
Server niet gevonden. Bezig met het laden van..... verbinden met...... www.ing........ gelezen server opzoeken en deze meldingen blijven heel lang staan, waarna er soms wel een verbinding komt en soms weer niet. Ook zie ik mijn verbinding met internet regelmatig wegvallen en weer opnieuw aanmelden

Ik heb een ziggo alles in een pakket. Een modem met daar aan een wireless router. Mijn hoofd pc staat met een draadje aan de router. De problemen doen zich zowel voor bij een wireless verbinding als bij de vaste verbinding. Zelfde probleem als ik mijn hoofd pc direct op het modem aansluit. Zelfde probleem met een nieuwe kabel tussen het modem en de hoofd pc. Ook via de router en ook een laptop via een kabel aan het modem en of router. Ik krijg dus sterk de indruk dat mijn signaal op een of andere manier steeds wegvalt.
Ik heb het modem en de router al diverse keren gereset (stroom eraf voor korte en langere tijd) maar geheel geen oplossing voor dit probleem

Is er iemand die mij kan vertellen wat ik nog kan proberen????

Ik lees heel graag een antwoord. Alvast hartelijk dank.
 
7thilly
Hey wat ik ervan weet is dat door de stroomuitval je modem kaduk kan zijn, dan wordt het ziggo bellen monteur laten komen en nieuwe modem laten neerzetten, ik heb hier laatst een monteur gehad die vertelde dat bij bikseminslagen en stroomstoringen het kan zijn dat het apparaat het niet overleefd.....

Suc7
 
MisterSenseo
Ja dat kan heel goed maar je kunt nog iets proberen:

Druk met een satéprikker de restknop in en houdt hem ingedrukt,en laat onder tussen iemand anders de stroom erafhalen...........blijf de restknop ingedrukt houden en laat na 30 seconden de stroom weer op het modem zetten.Je ziet dan het modem zichzelf opstarten en haal de prikker pas uit de resetknop zodra de oranje lampjes gaan branden ( bij Ubee modem ) of alle groene lampjes ( bij Arris modem ).
Dan helemaal laten opstarten en als hij het dan NOG niet doet,dan is hij zeerwaarschijnlijk overleden.

Succes,MisterSenseo
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Janloco
Heren, bedankt voor het antwoord.
Ik ga de oplossing van @MisterSenseo ook nog even proberen, want dat had ik nog niet gedaan. Vanmorgen weer 5 minuten de stroom eraf gehaald om het spul weer aan de gang te krijgen. Wie weet hoelang dit nu duurt..

Mocht deze oplossing niet werken, dan weet ik wat ik moet doen. In de w8 stand bij meneer Ziggo.

Nogmaals dank voor de antwoorden en ik laat na het weekend de uitslag weten
 
EricBernard
Ik heb thuis exact hetzelfde probleem, is pas de laatste paar dagen zo. Ik woon in Utrecht, maar daar is (voor zover ik weet) geen stroomstoring geweest. Ik heb een Ubee modem met een Linksys WRT610N router ertussen.

Misschien ligt het dus niet aan onze aparatuur, maar is het Ziggo zelf.....

Maar ik ga vanavond thuis ook de tip van Mister Senseo proberen.

Janloco, zou je kunnen posten als de oplossing bij jou werkt?
 
Janloco
@ Eric, ik heb dezelfde samenstelling.
Oplossing van Senseo geprobeerd, maar helaas geen oplossing.

Klacht via formulier naar ziggo geprobeerd te sturen, maar dat is denk ik niet gelukt. Dan maar bellen.


Nogmaals dank voor het meedenken en als het probleem is opgelost, horen jullie weer van mij.
 
EricBernard
Ik heb net met Ziggo gebeld, en die vertelde dat het een software probleem is van het Ubee modem en dat ze het in Januari nog zullen oplossen. Ik zie ook al in andere posts op dit forum dat dit aan de mensen is doorgegeven, dus nu maar afwachten....Frown

Ooh en Janloco, ik heb ook een firmware update van de Router gedaan (had daar nog niet naar gekeken sinds ik hem had aangeschaft), mocht je het ook nog doen, als je het al niet hebt gedaan, dan zal je waarschijnlijk merken dat hij bij het installeren op 98% blijft hangen, ik heb toen 20 minuten gewacht en vervolgens het modem gereset en toen stond ineens de nieuwe versie erop....dus geen paniek als die blijft haken Smile
 
Janloco
@Eric

Ook ik heb Ziggo gebeld. Ze konden zien dat ik recentelijk al 8 keer uitval had gehad. Een nieuw modem stuurde ze niet op. Er komt donderdag avond een monteur langs die de boel moet bekijken.
Firmware update van de router heb ik nog niet gedaan. Ik wacht eerst maar op een stabiele verbinding met internet, anders ben ik bang dat ik straks alles kwijt ben.

Bedankt voor de info. Ik houd jullie op de hoogte via dit forum
 
mesa57
De problemen met het Ubee modem spelen met name in een aantal steden waar de upgrade van 50->120mb plaats vindt (Utrecht, Den Haag, Enschede etc.). Voor de upgrade worden aanpassingen in de CTMS gedaan waar de Ubee soms niet goed mee omgaat. Daar is dan de software upgrade voor bedoeld.
Als je buiten deze plaatsen woont en problemen met de Ubee hebt, zou ik toch eerst eens de bekabeling bekijken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'internetverbinding valt weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
horizonbox valt uit Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 07-06-2018
Wi-Fi valt weg, printer neemt Wi-Fi in beslag WiFi, draadloos netwerk : 2 19-11-2017
5ghz wifi valt weg tijdens kopieeren WiFi, draadloos netwerk : 3 21-06-2017
extra horizonbox valt weg Ziggo Gebruikers Groep : 8 24-03-2017
Verbinding met Ziggo valt regelmatig weg Klacht over Ziggo : 2 20-09-2015
Advertentie