obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Frequently Asked Questions | Veelvuldig gestelde vragen over Ziggo. Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Onderwerp afdrukken
ftp server voor multiweb homepage
dide
Enkele jaren geleden heb ik een aantal websites gemaakt toen ziggo nog multiweb heette. Ze beginnen allemaal met http://members.multiweb.nl
Nu wil ik enkele dingen op die sites wijzigen. Ze bestaan nog steeds. Om dat te kunnen heb ik toegang tot de ftp server nodig( DENK IK). Helaas stonden de gegevens voor deze server op een oude PC die niet meer in mijn bezit is. Kan iemand zich nog de Hostname van die server herinneren???
En moet ik dan mijn "oude" multiweb gebruikersnaam en wachtwoord invullen??
Ik zou erg blij zijn met welke aanwijzing dan ook!!!Wink
 
Puma
Adres: homedrive.ziggo.nl
User: naam@ziggo.nl
Wachtwoord: wachtwoord van je email adres
 
dide
Hoi Puma, hartelijk bedankt voor je razendsnelle reactie. Ik ben nu weer een stukje verder. Helaas nog niet helemaal omdat mijn wachtwoord van mijn email adres niet wordt geaccepteerd????
ik kan het adres invullen, de usernaam ook en dan gaat het mis bij het wachtwoord. Weet jij hier nog raad op?
 
Puma
Controleer via webmail of je met die gegevens wel kunt inloggen op dat adres. Zo niet? Dan zit daar je probleem.

Ik kan met mijn hoofd email adres van Ziggo gewoon inloggen op mijn webspace. Dus de webspace doet het nog wel.
 
dide
Hartelijk bedankt Puma!! Zowel de FTP server als de webspace zijn nu bereikbaar. Vond ook een goede tip over het maken van een zgn externe netwerklokatie in je verkenner, waardoor het helemaal een fluitje van een cent wordt om bestanden naar de webspace te slepen.
ik zet hem hieronder

Start de Verkenner (windows XP, windows 7, windows vista)
Klik met rechts op "Netwerk" en kies "Netwerkverbinding maken."

Doe niets met Station en met Map. Klik op "Verbinding met een website
maken....."
Klik op "Volgende"
Klik op "Een aangepaste netwerklocatie selecteren" en op "Volgende"
Typ https://homedrive.ziggo.nl/ en daarachter je eigen mailadres en klik
op "Volgende"

Vul adres en password in en klik op OK.
Bedenk een naam en klik op Volgende en Voltooien.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ftp server voor multiweb homepage', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Ziggo GO nu ook beschikbaar voor Apple TV, Android TV en Amazon Fire TV Ziggo nieuws : 1 29-06-2020
Hilversum klaar voor Gigabit-internet, twee derde van Nederland zsm Ziggo nieuws : 1 12-11-2019
waar is gwlogin.net gebleven voor horizon media box xl? Algemeen : 2 11-08-2019
Advertentie